Sør Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Du er en pessimist Pappa Bjørn. Om det ikke er over til påske, så i det minste til 17.mai. Da kan vi på nytt høre bjørka skyte, kjenne den varme vinden i håret og fryde oss over våren :-) Du skriver: "Da kan vi på nytt høre bjørka skyte, kjenne den varme vinden i håret og fryde oss over våren :-)" Imellomtiden kan folket i Irak høre bombene falle, og kulene suse.... 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Du skriver: "Da kan vi på nytt høre bjørka skyte, kjenne den varme vinden i håret og fryde oss over våren :-)" Imellomtiden kan folket i Irak høre bombene falle, og kulene suse.... Jeg tror han skriver det for å provosere....... 0 Siter
pip Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Pappa tastet: "Ja, CNN og amerikanske styresmakter samordner vel et angrep ville jeg tro." CNN har intet militært mandat, og kan således ikke delta i noen angrep. Til og med TV2 er innrulert i usa's krigsarme, da er vel CNN det også 0 Siter
Alpt Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Hvis Saddam har noe særlig svare med, vil ikke det si at Bush egentlig hadde rett? Nesten et paradoks? 0 Siter
Sør Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Til og med TV2 er innrulert i usa's krigsarme, da er vel CNN det også Hvis TV2 er på USAs side, forstår jeg godt hvis Saddam flykter! ;-) Er det ikke mot Genève konvensjonen å bruke Hellskog? (Teller som biologisk våpen! :-) ) Alt godt! 0 Siter
jacob Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Disse gutta har vært i krig før - de har i realiteten vært i krig siden 1991. I mellomtiden har det vært våpenhvile hvor tanken var å avvæpne nasjonen etter resolusjon 1441. Manglende betslutsomhet hos enkelte FN-medlemmer og en trenerende strategi av Saddam skal etter resolusjonen få konsekvenser. Det er svært typisk at det er Amerikanerne som til syvende og sist må handle. Til poenget; disse udugelige irakerne vil pisse i buksa når de ser doserne til amerikanerne i horisonten. Svært lite krutt vil bli brent før feigingene desserterer. Store tap blir bare en konsekvens dersom Saddam skyver befolkningen foran seg - slik han til alle tider har gjort. 0 Siter
dewey Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Hvis Saddam har noe særlig svare med, vil ikke det si at Bush egentlig hadde rett? Nesten et paradoks? Det er ikke så rart om regimet i Bagdad har prøvd å gjemme unna litt før denne krigen. Det har vært pinlig åpenbart hele veien at USA ville komme til å angripe, og da er det vel ganske forståelig om regimet har ønsket å ha noe å stille opp med selv. Men noe særlig avanserte greier har de nok ikke. Personlig er jeg mer engstelig for smitteeffekten, en krig mot irak kan få terroren til virkelig å blomstre opp i vesten. Forståelig, men skremmende og grusomt. 0 Siter
dewey Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Hvis TV2 er på USAs side, forstår jeg godt hvis Saddam flykter! ;-) Er det ikke mot Genève konvensjonen å bruke Hellskog? (Teller som biologisk våpen! :-) ) Alt godt! Hadde blitt et fint tema for Gutta på tur, hvertfall? Gutta på tur til... Bagdad! 0 Siter
Gjest Liza i London Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Ikke skrem meg mer da. Jeg tør snart ikke se på nyhetene, kjenner at jeg er skikkelig skremt. Vi er rimelig skremt her borte også. Terroraksjoner er liksom på dagsordenen...og beredskapen er elendig 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Vi er rimelig skremt her borte også. Terroraksjoner er liksom på dagsordenen...og beredskapen er elendig Hadde jeg bodd i London hadde jeg vært enda reddere. Selv om alle sier at det ikke skjer er jeg redd for at eldstemann som er i Kosovo skal bli utkalt. Men det ser jo ut som vi ikke kommer med. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Disse gutta har vært i krig før - de har i realiteten vært i krig siden 1991. I mellomtiden har det vært våpenhvile hvor tanken var å avvæpne nasjonen etter resolusjon 1441. Manglende betslutsomhet hos enkelte FN-medlemmer og en trenerende strategi av Saddam skal etter resolusjonen få konsekvenser. Det er svært typisk at det er Amerikanerne som til syvende og sist må handle. Til poenget; disse udugelige irakerne vil pisse i buksa når de ser doserne til amerikanerne i horisonten. Svært lite krutt vil bli brent før feigingene desserterer. Store tap blir bare en konsekvens dersom Saddam skyver befolkningen foran seg - slik han til alle tider har gjort. "Store tap blir bare en konsekvens dersom Saddam skyver befolkningen foran seg - slik han til alle tider har gjort." Men da blir det jo store tap, da. Når han alltid har gjort det, hva er vel sjansen for at han ikke gjør det denne gangen? ".................." 0 Siter
Vincent Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Er det helt nytt for deg at Pentagon har et ganske godt utbygget propagandaapparat som har jobbet på spreng i flere måneder for å sikre at verden får se den versonen av krigen DE vil vi skal se? Husker du ikke forrige gulfkrig - og mediedekningen der? Ikke vær så utrolig naiv at du holder amerikansk media og militære adskilt i denne situasjonen, er du snill. Se svar til appendix. Forøvrig skal du ikke ta alt du leser, ser og hører ... osv ... joa.. når CNN bildelegger 'muslimer' (les: "fremmed kulturelle") er "disse" alltid i et eller annet "opptøy", det er menn med bart, ikledd "morsomme" antrekk, løpende og hylende med våpen i hånd... og selvsagt en flaggbrennings-scene eller to... flankert av små guttetasser på 5 - 6 år. "Tilfeldig" eller tilsiktet? 0 Siter
dewey Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Se svar til appendix. Forøvrig skal du ikke ta alt du leser, ser og hører ... osv ... joa.. når CNN bildelegger 'muslimer' (les: "fremmed kulturelle") er "disse" alltid i et eller annet "opptøy", det er menn med bart, ikledd "morsomme" antrekk, løpende og hylende med våpen i hånd... og selvsagt en flaggbrennings-scene eller to... flankert av små guttetasser på 5 - 6 år. "Tilfeldig" eller tilsiktet? Johan Galtung for en måned siden: "Sannsynligvis har CNN allerede gjort opptakene av jublende irakere" 0 Siter
dewey Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Se svar til appendix. Forøvrig skal du ikke ta alt du leser, ser og hører ... osv ... joa.. når CNN bildelegger 'muslimer' (les: "fremmed kulturelle") er "disse" alltid i et eller annet "opptøy", det er menn med bart, ikledd "morsomme" antrekk, løpende og hylende med våpen i hånd... og selvsagt en flaggbrennings-scene eller to... flankert av små guttetasser på 5 - 6 år. "Tilfeldig" eller tilsiktet? Som sagt - CNN har selvfølgelig ikke militært mandat, men de leies rundt av militæret som forteller dem hva de skal vise. Tro alt jeg hører? Husker du ikke (det gjør du vel, du er eldre enn jeg!) fra forrige runde i Irak alt vi ble presentert for via CNN som viste seg å være oppdiktet og/eller skjønnmalt fra militærets side? 0 Siter
Grip Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Disse gutta har vært i krig før - de har i realiteten vært i krig siden 1991. I mellomtiden har det vært våpenhvile hvor tanken var å avvæpne nasjonen etter resolusjon 1441. Manglende betslutsomhet hos enkelte FN-medlemmer og en trenerende strategi av Saddam skal etter resolusjonen få konsekvenser. Det er svært typisk at det er Amerikanerne som til syvende og sist må handle. Til poenget; disse udugelige irakerne vil pisse i buksa når de ser doserne til amerikanerne i horisonten. Svært lite krutt vil bli brent før feigingene desserterer. Store tap blir bare en konsekvens dersom Saddam skyver befolkningen foran seg - slik han til alle tider har gjort. Det er vel gjort på et par dager. Alle husker "elitesoldatene" som flyktet som rotter eller deserterte i hele kompanier forrige gang. Arabere er kjent for sin feighet. 0 Siter
Vincent Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Johan Galtung for en måned siden: "Sannsynligvis har CNN allerede gjort opptakene av jublende irakere" hehe:-) om ikke, så bruker man et bilder tatt på et annet sted og i en hels annen sammenheng. som vanlig i utenriksdekning på tv. 0 Siter
Ha-vanskelig Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Ja, det er jo isåfall verdenshistorie! Tenk å sitte å få historien rett inn i stua via CNN... Hei, Et verdensomspennende nyhetsnettverk som tjener meget store penger på krig...je dette er et viktig apparat for enhver krigsmakt. Like interessant er det at den største fusjonen verden har sett innen forlags- og avisindustri skjedde i Frankrike i januar. Våpenprodusentene Dassault og Lagardère står bak denne fusjonen. Medier er viktige verktøy. Med vennlig hilsen, 0 Siter
Vincent Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Som sagt - CNN har selvfølgelig ikke militært mandat, men de leies rundt av militæret som forteller dem hva de skal vise. Tro alt jeg hører? Husker du ikke (det gjør du vel, du er eldre enn jeg!) fra forrige runde i Irak alt vi ble presentert for via CNN som viste seg å være oppdiktet og/eller skjønnmalt fra militærets side? nææ.. det jeg mente at du ikke skal ta alt jeg skriver for fersk fisk. noen ganger fisken gammal og det lukter litt. andre ganger stinker'n. ok? 0 Siter
Gjest mini maxi Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Hei, Et verdensomspennende nyhetsnettverk som tjener meget store penger på krig...je dette er et viktig apparat for enhver krigsmakt. Like interessant er det at den største fusjonen verden har sett innen forlags- og avisindustri skjedde i Frankrike i januar. Våpenprodusentene Dassault og Lagardère står bak denne fusjonen. Medier er viktige verktøy. Med vennlig hilsen, Saddam er et godt påskudd, men det kan være mye vikarierende motiver ute å gå ja! Orker ikke tenke på det nesten. Det får gå som det går. Får vi ei bombe i hodet så dauer vi, så da slipper vi å tenke mer på det. 0 Siter
Goliath Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 La oss si at Al Quaida benytter sjansen til å sprenge et par skitne atombomber i Storbritannia og New York (en lastebil med noen kilo dynamitt og masse radioaktivt pulver), og at Saddam også har "noe på lur" i andre land... Det kan meget lett utvikle seg... Med vennlig hilsen Da vil det uansett komme før eller senere - og da er det vesentlig bedre at VI tar initiativet. (VI er uthevet for å synliggjøre OSS og DEM) Jeg hilser denne militæraksjonen velkommen, og synes bare at det har tatt for langt tid før den iverksettes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.