Gjest jadda jadda Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Er du av typen som sprer rykter? Er du av typen som elsker finne på slike rykter. Hvilken pervers glede har du egentlig av å fortelle dem videre? Hva er målet ditt? Eller er du av typen som kommer til den det gjelder å sjekker fakta når du får høre rykter som går? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg prøver å la være å fortelle saker videre, i alle fall ting som med stor sannsynlighet er usanne. Er det gledelige ting må da være lov å fortelle det videre? Husker en gang det gikk et rykte om meg på gymnaset og jeg tok for meg hun jeg hadde hørt det fra og spurte hvor hun hadde hørt det og nøstet meg videre bakover. Til slutt fant jeg frem til hun som hadde satt ut ryktet og hun ble temmelig flat... ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-548007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Litt vonbråten idag??? Har INGEN glede av å dikte opp usanne historier. Men LITT artig er det jo å fortelle videre noe du vet. Men det spørs jo hva det gjelder. Tolker det sånn av spm. om det i det hele tatt er seriøst ment at du er rimlig ung? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-548079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Det er forferdelig pinlig med rykter og sladder. Pinligheten retter seg mot budbringeren, ikke den omtalte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-548094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Tror ikke det er noe som kunne interessert meg mindre enn å spre sladder. Det kalles lavmål. Jeg unngår å fortelle ting videre uansett, især noe som jeg tar med en klype salt, noe som høre usannsynlig ut. Jeg finner det patetisk å ikke ha nok innhold i sitt eget til at man kan holde seg for god å snakke dritt/usannheter om andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-548218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jadda jadda Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Litt vonbråten idag??? Har INGEN glede av å dikte opp usanne historier. Men LITT artig er det jo å fortelle videre noe du vet. Men det spørs jo hva det gjelder. Tolker det sånn av spm. om det i det hele tatt er seriøst ment at du er rimlig ung? Seriøst? Selvsagt. Jeg er desverre den omtalte her og jeg vil ikke betegne meg selv som svært ung. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-548679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Seriøst? Selvsagt. Jeg er desverre den omtalte her og jeg vil ikke betegne meg selv som svært ung. Om ikke svært ung, så iallefall rundt 16 -17. Men samme det. Tror nemlig at når man blir eldre så bry man seg ikke om sånt i det hele tatt. *deilig å bli eldre* Men for å svare på det du spurte om så må jeg nok innrømme at jeg i mine yngre dager, 13 - 16 kanskje hadde litt større utbytte av å fortelle andre ting jeg visste om. Men OFF kÅRSE var det ikke ting jegh fant opp selv. Naiv som jeg sikkert var så trodde man kanskje at det var sant. Jenter er fantastiske til sånt. OG stort sett går det utover en jente som de er litt misunnlig på (enten pga. utseende, skole- eller idrettsprestasjoner, kjekk kjæreste el .) Skjønner godt at du blir fortvilet over at sånt skjer, men prøv å heve deg over deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-549064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jadda jadda Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Om ikke svært ung, så iallefall rundt 16 -17. Men samme det. Tror nemlig at når man blir eldre så bry man seg ikke om sånt i det hele tatt. *deilig å bli eldre* Men for å svare på det du spurte om så må jeg nok innrømme at jeg i mine yngre dager, 13 - 16 kanskje hadde litt større utbytte av å fortelle andre ting jeg visste om. Men OFF kÅRSE var det ikke ting jegh fant opp selv. Naiv som jeg sikkert var så trodde man kanskje at det var sant. Jenter er fantastiske til sånt. OG stort sett går det utover en jente som de er litt misunnlig på (enten pga. utseende, skole- eller idrettsprestasjoner, kjekk kjæreste el .) Skjønner godt at du blir fortvilet over at sånt skjer, men prøv å heve deg over deg. Er nok over 15 år siden jeg var så ung. Og ryktesprederne er godt voksne kvinnfolk og de fleste har barn. Ryktespredning er en farlig ting, spesielt når de som sprer dem framtrer som svært troverdige personer. De kan ødelegge for så veldig mange. Og det er ikke særlig morsomt. Jeg har ikke opplevd ryktespredning i RL på mange, mange år. Men her på nettet har jeg desverre fått svært mange usanne rykter på meg. Og det er ikke morsomt, skal jeg si deg. Det er ikke morsomt å miste "nettvenner" gjennom så mange år fordi at noen har blinket seg ut deg som person og forfølger deg over alt for å spre ondsinnete rykter mot deg. Og det er slettes ikke morsomt når disse personene fremstår som svært troverdige i sin sak. Selv om alt er reinspekka ondsinnet løgn. Selvsagt kan en si at man skal heve seg over det og ikke bry seg om det. Det er jo bare på nett. Det er kjempe enkelte det, men jeg er tross alt et menneske av kjøtt og blod. Selv om jeg sitter bak en skjerm og med mitt tastatur som eneste kommunikasjonsredskap. Jeg har følelser og jeg kjenner disse ryktene på kroppen. Vel, jeg har sikkert veldig godt av en nettpause, men hvorfor skal jeg la disse personene presse meg bort fra noe jeg i utgangspunktet liker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-549116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Er nok over 15 år siden jeg var så ung. Og ryktesprederne er godt voksne kvinnfolk og de fleste har barn. Ryktespredning er en farlig ting, spesielt når de som sprer dem framtrer som svært troverdige personer. De kan ødelegge for så veldig mange. Og det er ikke særlig morsomt. Jeg har ikke opplevd ryktespredning i RL på mange, mange år. Men her på nettet har jeg desverre fått svært mange usanne rykter på meg. Og det er ikke morsomt, skal jeg si deg. Det er ikke morsomt å miste "nettvenner" gjennom så mange år fordi at noen har blinket seg ut deg som person og forfølger deg over alt for å spre ondsinnete rykter mot deg. Og det er slettes ikke morsomt når disse personene fremstår som svært troverdige i sin sak. Selv om alt er reinspekka ondsinnet løgn. Selvsagt kan en si at man skal heve seg over det og ikke bry seg om det. Det er jo bare på nett. Det er kjempe enkelte det, men jeg er tross alt et menneske av kjøtt og blod. Selv om jeg sitter bak en skjerm og med mitt tastatur som eneste kommunikasjonsredskap. Jeg har følelser og jeg kjenner disse ryktene på kroppen. Vel, jeg har sikkert veldig godt av en nettpause, men hvorfor skal jeg la disse personene presse meg bort fra noe jeg i utgangspunktet liker? "Er nok over 15 år siden jeg var så ung. Og ryktesprederne er godt voksne kvinnfolk og de fleste har barn." - ????? OG disse sitter du og skriver med på nettet. Eller dvs. de ødelegger sånn at du får usanne rykter om deg på nettet. Hva med dine virkelige venner da i RL? Sats heller på dem. "Ryktespredning er en farlig ting, spesielt når de som sprer dem framtrer som svært troverdige personer" Troverdig kan alle virke, og på nettet vet man jo ofte heller ikke hvem personene er i RL og har heller ikke møtt dem "De kan ødelegge for så veldig mange. Og det er ikke særlig morsomt. Jeg har ikke opplevd ryktespredning i RL på mange, mange år. Men her på nettet har jeg desverre fått svært mange usanne rykter på meg. Og det er ikke morsomt, skal jeg si deg. Det er ikke morsomt å miste "nettvenner" gjennom så mange år" -Ekte venner mister man ikke på den måten. fordi at noen har blinket seg ut deg som person og forfølger deg over alt for å spre ondsinnete rykter mot deg. Og det er slettes ikke morsomt når disse personene fremstår som svært troverdige i sin sak. Selv om alt er reinspekka ondsinnet løgn. Selvsagt kan en si at man skal heve seg over det og ikke bry seg om det. Det er jo bare på nett. Det er kjempe enkelte det, men jeg er tross alt et menneske av kjøtt og blod. Selv om jeg sitter bak en skjerm og med mitt tastatur som eneste kommunikasjonsredskap. Jeg har følelser og jeg kjenner disse ryktene på kroppen. Vel, jeg har sikkert veldig godt av en nettpause, men hvorfor skal jeg la disse personene presse meg bort fra noe jeg i utgangspunktet liker? Bruk heller tiden din på venner du kan se og ta på. Enkelt for meg å si: JA! Men for meg høres det helt sinnsykt ut å bruke tid og krefter på at noen "på nettet" sier usanne ting om deg. - 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97363-ryktespredning/#findComment-549152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.