Gjest Wita Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Har skrevet et innlegg om dette på foreldre og småbarn. Er så eitrande forbanna nå. Hva mener dere? Jeg er enig med de som mener at flinke og og svake elever skal deles. Ønsker synspunkter for og imot. 0 Siter
Gjest Jinka Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Så lenge barnet ditt går på barneskolen må da dette være både utviklende og lærerikt for datteren din, det er dessuten helt vanlig at de flinkeste elevene hjelper de dårligere på barneskolenivå.Min datter ble også satt til slike oppgaver i sin tid, og hun syntes det var flott at hun kunne hjelpe. Det er da vel mye bedre at ungen din får tildelt oppgaver som dette, istedet for at hun skal sitte og kjede seg forde hun er ferdig før de andre. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Så lenge barnet ditt går på barneskolen må da dette være både utviklende og lærerikt for datteren din, det er dessuten helt vanlig at de flinkeste elevene hjelper de dårligere på barneskolenivå.Min datter ble også satt til slike oppgaver i sin tid, og hun syntes det var flott at hun kunne hjelpe. Det er da vel mye bedre at ungen din får tildelt oppgaver som dette, istedet for at hun skal sitte og kjede seg forde hun er ferdig før de andre. Selfølgelig, men er det ikke viktigere at får utvikle seg i matematikk. Det er det hun ønsker. Dessuten er talegaven hennes absolutt i orden, og trenger ikke øve seg på å formidle ting videre. For er det noe hun kan så er det ihvertfall det. 0 Siter
Gjest jinka Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Selfølgelig, men er det ikke viktigere at får utvikle seg i matematikk. Det er det hun ønsker. Dessuten er talegaven hennes absolutt i orden, og trenger ikke øve seg på å formidle ting videre. For er det noe hun kan så er det ihvertfall det. Men da får du og datteren din si klart ifra da, om hva dere ønsker.Lærerne har plikt til og samarbeide og å legge tingene til rette for at dere skal få til dette.Det er jo bare og gi henne noen vanskeligere matteoppgaver som hun kan jobbe med i den overskytende tiden.Dette er da vel ikke noe problem?, skolen er vanligvis veldig behjelpelig med og legge forholdene til rette for at elevene skal få jobbe med ting som de kan utvikle seg videre med.Mestrer din datter oppgaver med større vanskelighetsgrad enn de andre, så får hun det om du ber om det.Du skal da slippe og krangle deg til dette? 0 Siter
Gjest jinka Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Men da får du og datteren din si klart ifra da, om hva dere ønsker.Lærerne har plikt til og samarbeide og å legge tingene til rette for at dere skal få til dette.Det er jo bare og gi henne noen vanskeligere matteoppgaver som hun kan jobbe med i den overskytende tiden.Dette er da vel ikke noe problem?, skolen er vanligvis veldig behjelpelig med og legge forholdene til rette for at elevene skal få jobbe med ting som de kan utvikle seg videre med.Mestrer din datter oppgaver med større vanskelighetsgrad enn de andre, så får hun det om du ber om det.Du skal da slippe og krangle deg til dette? Og jeg tror ikke læreren satte henne til denne oppgaven med og hjelpe de andre elevene forde det var noe i veien med talegaven hennes(hehe), men forde det og lære seg og hjelpe hverandre er en flott egenskap og ta med seg videre i livet :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Og jeg tror ikke læreren satte henne til denne oppgaven med og hjelpe de andre elevene forde det var noe i veien med talegaven hennes(hehe), men forde det og lære seg og hjelpe hverandre er en flott egenskap og ta med seg videre i livet :-) Det tror ikke jeg heller (hehe) Jeg tror hun ble satt til denne oppgaven, fordi det er fint for læreren og få litt hjelp i jobben sin. 0 Siter
Gjest Aandily Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Selfølgelig, men er det ikke viktigere at får utvikle seg i matematikk. Det er det hun ønsker. Dessuten er talegaven hennes absolutt i orden, og trenger ikke øve seg på å formidle ting videre. For er det noe hun kan så er det ihvertfall det. Må si meg enig med Jinka her.. må være flott at hun kan "hjelpe" de andre.. På den måten blir hun jo bare neda mer trygg på det hun gjør og det hun kan. Om hun får begynne med 7 klasse bøkene nå, hva skjer neste år? Det blir jo bare å forflytte problemet! Vær heller takknemlig for at datteren din er flink, og kan bruke dette som en ressurs, det er mye værre å henge etter! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Må si meg enig med Jinka her.. må være flott at hun kan "hjelpe" de andre.. På den måten blir hun jo bare neda mer trygg på det hun gjør og det hun kan. Om hun får begynne med 7 klasse bøkene nå, hva skjer neste år? Det blir jo bare å forflytte problemet! Vær heller takknemlig for at datteren din er flink, og kan bruke dette som en ressurs, det er mye værre å henge etter! I syvendeklasse kan hun begynne med 8-klassebøker. Det var ihvertfall det læreren sa i oktober.Du sier at det blir å forskyve problemet. Jaha,så det er et probem at hun er flink altså? Ja, jeg er veldig takknemlig for at datteren min er flink, men jeg vil ikke at hun skal stoppes i å være flink. Skjønner?? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 I syvendeklasse kan hun begynne med 8-klassebøker. Det var ihvertfall det læreren sa i oktober.Du sier at det blir å forskyve problemet. Jaha,så det er et probem at hun er flink altså? Ja, jeg er veldig takknemlig for at datteren min er flink, men jeg vil ikke at hun skal stoppes i å være flink. Skjønner?? En ting til. Sevtillit har denne jenta allerede massevis av. Hun vet at hun er flink. Men hun vil veldig gjerne bli enda bedre. Hun maser nå på meg om å kjøpe en mattebok til henne. Og det har jeg tenkt å gjøre. 0 Siter
Gjest Aandily Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 I syvendeklasse kan hun begynne med 8-klassebøker. Det var ihvertfall det læreren sa i oktober.Du sier at det blir å forskyve problemet. Jaha,så det er et probem at hun er flink altså? Ja, jeg er veldig takknemlig for at datteren min er flink, men jeg vil ikke at hun skal stoppes i å være flink. Skjønner?? Joda, men når hun da begynner med 8 klasse bøker i 7 klasse, er jo sjansene rimelig store for at hun blir fort ferdig med de? Eller? Skal hun da gå over til 9 klassebøker i 7 og da? Hva skjer i 8 da? Poenget mitt er at det forplanter seg.. Og nei, det er absolutt ikke noe problem å være flink, men det går an å fine andre løsninger enn å skulle ligge flere år i bøker foran de andre.. (det er jo det som skjer tilslutt) Jeg skjønner ikke helt at det kan være så stort problem at hun hjelper andre.. Det er en god egenskap og en fin ting å få med seg/lære seg her i livet. Og du sier at med dette stoppes hun i å være flink..?? Er hun flink er det fordi hun i utgangspunket er en smart unge og jeg tror neppe å hjelpe andre vil gjøre henne mindre smart, men snarere utvikle andre evner i tillegg, ikke bare bli enda bedre i matte... Du skriver: En ting til. Sevtillit har denne jenta allerede massevis av. Hun vet at hun er flink. Men hun vil veldig gjerne bli enda bedre. Hun maser nå på meg om å kjøpe en mattebok til henne. Og det har jeg tenkt å gjøre. Ja, kjøp en mattebok til henne, det er iallefall bedre enn å begynne på neste års pensum.. Dessuten tror jeg kanskje det er deg problemet ligger hos, ikke henne.. Du er livredd for at hun skal bli mindre flink, og streber etter at hun mååå bli enda flinkere sånn at du kan vise alle at du har et klokt barn? Sier ikke at det er rett, men det er den følelsen jeg får! 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 I syvendeklasse kan hun begynne med 8-klassebøker. Det var ihvertfall det læreren sa i oktober.Du sier at det blir å forskyve problemet. Jaha,så det er et probem at hun er flink altså? Ja, jeg er veldig takknemlig for at datteren min er flink, men jeg vil ikke at hun skal stoppes i å være flink. Skjønner?? Stå på som du gjør du. Jeg får litt bakoversveis av de svarene du får her, er vi så innmari redde for å skape tapere i dette landet at vi ikke engang oppmuntrer de flinke? 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Stå på som du gjør du. Jeg får litt bakoversveis av de svarene du får her, er vi så innmari redde for å skape tapere i dette landet at vi ikke engang oppmuntrer de flinke? Selvsagt skal vi oppmuntre de flinke, og selvsagt skal denne moren stå på for barnet sitt, spørsmålet er vel heller (slik jeg tolker det..) i hvilken grad skolen skal sette ekstra ressurser inn på de flinkeste elevene, for å gi dem det tilbudet de trenger, og har krav på , etter loven. Disse ressursene må da hentes fra et sted, hvor? Mine barn er svært skoleflinke, begge to, men at lærerene deres skal prioritere å gi dem et godt faglig tilbud, når 24 andre barn i klassen venter på undervisning, synes ikke jeg er riktig.. De kjeder seg innimellom, men faglige utfordringer kommer senere, helt sikkert! mvh 0 Siter
Gjest Aandily Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Stå på som du gjør du. Jeg får litt bakoversveis av de svarene du får her, er vi så innmari redde for å skape tapere i dette landet at vi ikke engang oppmuntrer de flinke? Hjelpe meg - er det det som er greia.. Barn skal kun være flinke i det faglige, og når de er det skal de gjerne enda videre oppover (fra sine jevnaldrene) istedet for da å kanskje få litt sosial kompetanse?? Rart verden blir som den blir.. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Hjelpe meg - er det det som er greia.. Barn skal kun være flinke i det faglige, og når de er det skal de gjerne enda videre oppover (fra sine jevnaldrene) istedet for da å kanskje få litt sosial kompetanse?? Rart verden blir som den blir.. Nå synes jeg innleggene dine begynner å bli rimelig usaklige. Du skriver at det er viktig å utvikle andre egenskaper også. Men hva vet du om hvilke andre egenskaper hun har da? Læreren sier at hun er en populær jente i klassen. Hun har massevis av venner, både jenter og gutter. Hun kan skjelden være alene. Hun spiller i korps, spiller piano, spiller fotball med guttene. Jeg vil påstå at hun er ekstremt sosial faktisk. Og jeg kan godt tenke meg at hun allerede er flink til å formidle ting videre, ja så flink at det sikkert er meget behagelig for læreren og ha henne som ekstralærer. Læreren har forressten sagt til meg at hun tar på seg alt for mye ansvar i gruppearbeid. En slik person har hun vært siden hun gikk i barnehagen og ville arrangere selskapslekene i bursdagen sin selv. Jeg hadde bare og holde meg unna. Hvorfor skal hun få enda mer ansvar da? Det er ikke det hun trenger. Utvikle seg sosialt? Pøhh. Noen barn trenger nok det. Men denne jenta trenger noe helt annet. Hun trenger å få noe å bryne seg på. Det har aldri vært jeg som har pushet henne. Det har hun greid meget godt selv. Hjelp til lekser har hun aldri villet ha, sta som hun er. Hun sier til meg at jeg MÅ KJØPE syvendeklsse bok i matte til henne. Du kan forressten ikke ha fulgt så godt med, for det er neste års pensum jeg har tenkt å kjøpe . Dessuten begriper jeg ikke at det er så farlig at det forplanter seg. Mener du virkelig det på alvor? At det liksom er er farlig å være best. At det er et problem hvis hun alltid ligger hakket foran andre. Mener du at hun skal presses til å bli et gjennomsnittsbarn. Saken er den at hun kjeder seg i mattetimene nå. Og jeg kan godt tenke meg at vennene hennes ikke synes det er så fryktelig morsomt å bli undervist av henne heller. 0 Siter
Gjest microc Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Nå synes jeg innleggene dine begynner å bli rimelig usaklige. Du skriver at det er viktig å utvikle andre egenskaper også. Men hva vet du om hvilke andre egenskaper hun har da? Læreren sier at hun er en populær jente i klassen. Hun har massevis av venner, både jenter og gutter. Hun kan skjelden være alene. Hun spiller i korps, spiller piano, spiller fotball med guttene. Jeg vil påstå at hun er ekstremt sosial faktisk. Og jeg kan godt tenke meg at hun allerede er flink til å formidle ting videre, ja så flink at det sikkert er meget behagelig for læreren og ha henne som ekstralærer. Læreren har forressten sagt til meg at hun tar på seg alt for mye ansvar i gruppearbeid. En slik person har hun vært siden hun gikk i barnehagen og ville arrangere selskapslekene i bursdagen sin selv. Jeg hadde bare og holde meg unna. Hvorfor skal hun få enda mer ansvar da? Det er ikke det hun trenger. Utvikle seg sosialt? Pøhh. Noen barn trenger nok det. Men denne jenta trenger noe helt annet. Hun trenger å få noe å bryne seg på. Det har aldri vært jeg som har pushet henne. Det har hun greid meget godt selv. Hjelp til lekser har hun aldri villet ha, sta som hun er. Hun sier til meg at jeg MÅ KJØPE syvendeklsse bok i matte til henne. Du kan forressten ikke ha fulgt så godt med, for det er neste års pensum jeg har tenkt å kjøpe . Dessuten begriper jeg ikke at det er så farlig at det forplanter seg. Mener du virkelig det på alvor? At det liksom er er farlig å være best. At det er et problem hvis hun alltid ligger hakket foran andre. Mener du at hun skal presses til å bli et gjennomsnittsbarn. Saken er den at hun kjeder seg i mattetimene nå. Og jeg kan godt tenke meg at vennene hennes ikke synes det er så fryktelig morsomt å bli undervist av henne heller. Å herregud!!!Det virker som du er sykelig opptatt av datteren din og hennes evner, og prøver og realisere deg gjennom henne.Tipper jeg riktig er det DU som har et problem med dette(og ikke din flinke datter, selv om du påstår det!) og du vil kansje knuffe henne frem til stadig nye høyder?Har du tenkt på at det kan bli for mye for henne, det er ikke alltid ungene klarer og sette grenser selv, og da må du som mor ta ansvar og bremse ned tempoet litt. Og er datteren din så frempå,sosial,skoleflink og jeg vet ikke hva, så kansje hun har godt av og hjelpe de andre elevene litt også, kansje det gir henne enda mere positive egenskaper?Jeg tror ikke det er noe negativt i at en kjempeflink elev hjelper de mindre flinke, hun blir ikke noe mindre flink av det,heller motsatt,det gjør henne til et enda flottere menneske.Lær henne og se positivt på det da vel! Det er dessuten normal praksis ved mange barneskoler at de flinkeste elevene hjelper de som er mindre flinke.Datteren din kan vel veksle litt på mellom og gjøre eksta matteoppgaver og å hjelpe de andre elevene når hun har ekstratid?! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Å herregud!!!Det virker som du er sykelig opptatt av datteren din og hennes evner, og prøver og realisere deg gjennom henne.Tipper jeg riktig er det DU som har et problem med dette(og ikke din flinke datter, selv om du påstår det!) og du vil kansje knuffe henne frem til stadig nye høyder?Har du tenkt på at det kan bli for mye for henne, det er ikke alltid ungene klarer og sette grenser selv, og da må du som mor ta ansvar og bremse ned tempoet litt. Og er datteren din så frempå,sosial,skoleflink og jeg vet ikke hva, så kansje hun har godt av og hjelpe de andre elevene litt også, kansje det gir henne enda mere positive egenskaper?Jeg tror ikke det er noe negativt i at en kjempeflink elev hjelper de mindre flinke, hun blir ikke noe mindre flink av det,heller motsatt,det gjør henne til et enda flottere menneske.Lær henne og se positivt på det da vel! Det er dessuten normal praksis ved mange barneskoler at de flinkeste elevene hjelper de som er mindre flinke.Datteren din kan vel veksle litt på mellom og gjøre eksta matteoppgaver og å hjelpe de andre elevene når hun har ekstratid?! Du kan umulig ha lest gjennom alle innleggene mine. Derfor gidder jeg ikke og kommentere det første du skriver. Du har ikke en gang lest det siste innlegget mitt skikkelig. Hvis du har lyst å bli med på diskusjonen, foreslår jeg at du leser gjennom alle innleggene både her og på småbarn. Så kan du komme tilbake og argumentere. Det blir for meningsløst og svare deg nå. Da må jeg begynne helt på nytt igjen, og det blir for slitsomt. Det eneste jeg vil kommentere er dette at jeg må bremse henne ned litt. JA akkurat. Det er nettopp det jeg prøver nå skjønner du. Ta litt ansvar fra hennes skuldre. Ansvar som hun absolutt ikke vil ha. Jeg prøver heller å gi henne det hun vil ha, slik at hun skal trives på skolen. Du sier at jeg bare er opptatt av og skryte av min skoleflinke datter. Jeg synes det er ett barnslig utsagn av deg. Og ganske sårende.Jeg vil bare hjelpe henne.Du kan ikke ha forstått en dritt sv hva saken dreier seg om. Vil vi ikke alle våre barns beste? Jeg kan jo legge til også da for at du skal få et mer nyansert syn på meg, at jeg har en sønn også. Han er ikke så skoleflink. Men jeg er akkurat like stolt av go`gutten min. Han blir forressten tatt ut av klassen sammen med noen andre som heller ikke er så flink til å lese, og har lesegruppe. Der er det altså ikke mangel på ressurser ( selv om de går på samme skole), og det er jeg jo glad for selvfølgelig. Kunne ikke la vær og kommentere en del allikevel da. 0 Siter
Melaisa Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Du kan umulig ha lest gjennom alle innleggene mine. Derfor gidder jeg ikke og kommentere det første du skriver. Du har ikke en gang lest det siste innlegget mitt skikkelig. Hvis du har lyst å bli med på diskusjonen, foreslår jeg at du leser gjennom alle innleggene både her og på småbarn. Så kan du komme tilbake og argumentere. Det blir for meningsløst og svare deg nå. Da må jeg begynne helt på nytt igjen, og det blir for slitsomt. Det eneste jeg vil kommentere er dette at jeg må bremse henne ned litt. JA akkurat. Det er nettopp det jeg prøver nå skjønner du. Ta litt ansvar fra hennes skuldre. Ansvar som hun absolutt ikke vil ha. Jeg prøver heller å gi henne det hun vil ha, slik at hun skal trives på skolen. Du sier at jeg bare er opptatt av og skryte av min skoleflinke datter. Jeg synes det er ett barnslig utsagn av deg. Og ganske sårende.Jeg vil bare hjelpe henne.Du kan ikke ha forstått en dritt sv hva saken dreier seg om. Vil vi ikke alle våre barns beste? Jeg kan jo legge til også da for at du skal få et mer nyansert syn på meg, at jeg har en sønn også. Han er ikke så skoleflink. Men jeg er akkurat like stolt av go`gutten min. Han blir forressten tatt ut av klassen sammen med noen andre som heller ikke er så flink til å lese, og har lesegruppe. Der er det altså ikke mangel på ressurser ( selv om de går på samme skole), og det er jeg jo glad for selvfølgelig. Kunne ikke la vær og kommentere en del allikevel da. Det er på grunn av at det er mangel på ressurser at de svake elevene får ekstra hjelp, mens de flinke elevene "holdes igjen". De holdes ikke igjen fordi de ikke skal bli bedre enn gjennomsnittet, men fordi det er en stor knapphet på ressurser. Uansett om du liker at det blir nevnt eller ikke. Jeg har aldri hatt en flink elev som ikke har likt å dele sin kunnskap. Ikke en eneste. Noen er gjerne litt selektive i hvem de vil hjelpe, men som sagt liker de å hjelpe til. Hvilket ikke gjør dem til hjelpelærere. Foreldre derimot, er ikke en så ensartet gruppe når det gjelder barnas evner og utvikling. 0 Siter
Gjest Aandily Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Nå synes jeg innleggene dine begynner å bli rimelig usaklige. Du skriver at det er viktig å utvikle andre egenskaper også. Men hva vet du om hvilke andre egenskaper hun har da? Læreren sier at hun er en populær jente i klassen. Hun har massevis av venner, både jenter og gutter. Hun kan skjelden være alene. Hun spiller i korps, spiller piano, spiller fotball med guttene. Jeg vil påstå at hun er ekstremt sosial faktisk. Og jeg kan godt tenke meg at hun allerede er flink til å formidle ting videre, ja så flink at det sikkert er meget behagelig for læreren og ha henne som ekstralærer. Læreren har forressten sagt til meg at hun tar på seg alt for mye ansvar i gruppearbeid. En slik person har hun vært siden hun gikk i barnehagen og ville arrangere selskapslekene i bursdagen sin selv. Jeg hadde bare og holde meg unna. Hvorfor skal hun få enda mer ansvar da? Det er ikke det hun trenger. Utvikle seg sosialt? Pøhh. Noen barn trenger nok det. Men denne jenta trenger noe helt annet. Hun trenger å få noe å bryne seg på. Det har aldri vært jeg som har pushet henne. Det har hun greid meget godt selv. Hjelp til lekser har hun aldri villet ha, sta som hun er. Hun sier til meg at jeg MÅ KJØPE syvendeklsse bok i matte til henne. Du kan forressten ikke ha fulgt så godt med, for det er neste års pensum jeg har tenkt å kjøpe . Dessuten begriper jeg ikke at det er så farlig at det forplanter seg. Mener du virkelig det på alvor? At det liksom er er farlig å være best. At det er et problem hvis hun alltid ligger hakket foran andre. Mener du at hun skal presses til å bli et gjennomsnittsbarn. Saken er den at hun kjeder seg i mattetimene nå. Og jeg kan godt tenke meg at vennene hennes ikke synes det er så fryktelig morsomt å bli undervist av henne heller. Nei, for all del.. Det er tydeligvis du som ikke leser det jeg har skrevet.. men jeg gidder ikke forklare det fler ganger.. Uansett, ditt barn er nok best til absolutt ALT og har ingenting å rette på.. gid alle var som deg og ditt barn! Ha en riktig så trivelig kveld! 0 Siter
Gjest Aandily Skrevet 18. mars 2003 Skrevet 18. mars 2003 Du kan umulig ha lest gjennom alle innleggene mine. Derfor gidder jeg ikke og kommentere det første du skriver. Du har ikke en gang lest det siste innlegget mitt skikkelig. Hvis du har lyst å bli med på diskusjonen, foreslår jeg at du leser gjennom alle innleggene både her og på småbarn. Så kan du komme tilbake og argumentere. Det blir for meningsløst og svare deg nå. Da må jeg begynne helt på nytt igjen, og det blir for slitsomt. Det eneste jeg vil kommentere er dette at jeg må bremse henne ned litt. JA akkurat. Det er nettopp det jeg prøver nå skjønner du. Ta litt ansvar fra hennes skuldre. Ansvar som hun absolutt ikke vil ha. Jeg prøver heller å gi henne det hun vil ha, slik at hun skal trives på skolen. Du sier at jeg bare er opptatt av og skryte av min skoleflinke datter. Jeg synes det er ett barnslig utsagn av deg. Og ganske sårende.Jeg vil bare hjelpe henne.Du kan ikke ha forstått en dritt sv hva saken dreier seg om. Vil vi ikke alle våre barns beste? Jeg kan jo legge til også da for at du skal få et mer nyansert syn på meg, at jeg har en sønn også. Han er ikke så skoleflink. Men jeg er akkurat like stolt av go`gutten min. Han blir forressten tatt ut av klassen sammen med noen andre som heller ikke er så flink til å lese, og har lesegruppe. Der er det altså ikke mangel på ressurser ( selv om de går på samme skole), og det er jeg jo glad for selvfølgelig. Kunne ikke la vær og kommentere en del allikevel da. microc sier akkurat det samme som jeg sier, så hun/han HAR tydeligvis lest alt.. at du ikke klarer skjønne hva vi mener (noe som ikke bør være fryktelig vanskelig) (da sikter jeg til dette med å hele tiden ligge langt foran, og at gapet bare blir større og større) tilsier heller at DU bør lese innleggene igjen!?! Hva med å heller prøve å få flyttet henne opp et klassetrinn eller to da, så kanskje hun kommer på samme nivå som de andre.. ? Hvis hun er så utrolig smart på ALLE mulige måter!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.