toci Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Selvsagt skal vi oppmuntre de flinke, og selvsagt skal denne moren stå på for barnet sitt, spørsmålet er vel heller (slik jeg tolker det..) i hvilken grad skolen skal sette ekstra ressurser inn på de flinkeste elevene, for å gi dem det tilbudet de trenger, og har krav på , etter loven. Disse ressursene må da hentes fra et sted, hvor? Mine barn er svært skoleflinke, begge to, men at lærerene deres skal prioritere å gi dem et godt faglig tilbud, når 24 andre barn i klassen venter på undervisning, synes ikke jeg er riktig.. De kjeder seg innimellom, men faglige utfordringer kommer senere, helt sikkert! mvh Dette var et fornuftig svar! Det er ikke mange i dette landet som ikke vet om ressursmanglene i skolen. Så er spørsmålet da om man skal sette inn ressursene på de ekstra flinke, eller på de svake. HELST burde man selvsagt klart begge deler, men skal man velge, er det vel ingen tvil om hva valget bør være.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97383-min-datter-p%C3%A5-12-blir-satt-til-%C3%A5-v%C3%A6re-hjelpel%C3%A6rer/page/2/#findComment-548772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trutjeg Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Du kan umulig ha lest gjennom alle innleggene mine. Derfor gidder jeg ikke og kommentere det første du skriver. Du har ikke en gang lest det siste innlegget mitt skikkelig. Hvis du har lyst å bli med på diskusjonen, foreslår jeg at du leser gjennom alle innleggene både her og på småbarn. Så kan du komme tilbake og argumentere. Det blir for meningsløst og svare deg nå. Da må jeg begynne helt på nytt igjen, og det blir for slitsomt. Det eneste jeg vil kommentere er dette at jeg må bremse henne ned litt. JA akkurat. Det er nettopp det jeg prøver nå skjønner du. Ta litt ansvar fra hennes skuldre. Ansvar som hun absolutt ikke vil ha. Jeg prøver heller å gi henne det hun vil ha, slik at hun skal trives på skolen. Du sier at jeg bare er opptatt av og skryte av min skoleflinke datter. Jeg synes det er ett barnslig utsagn av deg. Og ganske sårende.Jeg vil bare hjelpe henne.Du kan ikke ha forstått en dritt sv hva saken dreier seg om. Vil vi ikke alle våre barns beste? Jeg kan jo legge til også da for at du skal få et mer nyansert syn på meg, at jeg har en sønn også. Han er ikke så skoleflink. Men jeg er akkurat like stolt av go`gutten min. Han blir forressten tatt ut av klassen sammen med noen andre som heller ikke er så flink til å lese, og har lesegruppe. Der er det altså ikke mangel på ressurser ( selv om de går på samme skole), og det er jeg jo glad for selvfølgelig. Kunne ikke la vær og kommentere en del allikevel da. Hehe :-) Tror alkevel ikke at din datter har vondt av dette lærerike ansvaret.Føler hun det som en belastning og hjelpe andre mindre flinke i klassen sin, så synes jeg hun er bortskjemt.Kansje hun har godt av og hjelpe klassekameratene.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97383-min-datter-p%C3%A5-12-blir-satt-til-%C3%A5-v%C3%A6re-hjelpel%C3%A6rer/page/2/#findComment-549551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Hehe :-) Tror alkevel ikke at din datter har vondt av dette lærerike ansvaret.Føler hun det som en belastning og hjelpe andre mindre flinke i klassen sin, så synes jeg hun er bortskjemt.Kansje hun har godt av og hjelpe klassekameratene.. Hun er den typen som lett tar på seg ansvar. Det sier lærerne også. Hun tar på seg alt for mye ansvar etter min mening. Det bekymrer meg. Hun er omsorgfull, og det er bra, men jeg ser at hun lett lar ser stresse opp,og det er ikke bra. Hun er bare 12 år vettu. Ikke glem det. Jeg kunne ha nevnt en spesiell episode fra 1.klasse (faktisk ganske alvorlig sak).Da hadde du nok garantert skjønt hva jeg mener. Men jeg kan ikke gjøre det, med fare for at vi blir gjenkjent. Ellers har jeg snakket mye med ungene om en jente på skolen som blir mobbet, og snakket om hvor mye hun måtte grue seg for å gå på skolen. Da sier min datter. Jeg skal passe på henne hvert friminutt jeg mamma.Slik er hun. Og egentlig skjønner jeg ikke hvorfor noen blir så hissige på meg her inne. Det er lov å ha en annen mening. Men for meg begynner dette å ligne på janteloven. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97383-min-datter-p%C3%A5-12-blir-satt-til-%C3%A5-v%C3%A6re-hjelpel%C3%A6rer/page/2/#findComment-549578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.