Gå til innhold

Hva har du i timen hvis du tjener......

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Er ikke god til å regne, men kanskje du er? Hvis en har 235.000 kr eller 239.000 kr i årslønn, hvordan regner du på en lett måte hva du da har i timen?

Skrevet

Det er ca. 118-120 kr/timen .

Jeg fant det i en lønnstabell så jeg vet ikke hvilke tall de har brukt - men du kan jo regne deg tilbake *S*

Pappa Bjørn
Skrevet

12 Måneder i året, 150 arbeidstimer i måneden. Noen yrker har vel 160 timers måned.

Ta derfor årslønnen delt på 12, og del dette igjen på antall arbeidstimer i måneden.

Eks: 235000/12/15=130,50 pr time.

Skrevet

12 Måneder i året, 150 arbeidstimer i måneden. Noen yrker har vel 160 timers måned.

Ta derfor årslønnen delt på 12, og del dette igjen på antall arbeidstimer i måneden.

Hvor blir det av de 10 kr i 'mitt' regulativ da lurer eg på?

tigertrollet
Skrevet

Enig:)

En arbeidsuke er ofte (ihvertfall for noen:o)) på 37,5t*50 uker = 1950t per årsverk.

1950 klinger nemlig så fint i mitt lille hode, men jeg ble usikker på om det stemte derfor søkte jeg nå rundt omkring på nettet i en halvtime...og fant faen snurre meg ingen fasit..*ler*

Men jeg lærte mye rart på vegen da! Bl.a. havnet jeg innom Statistisk Sentralbyrå og så på statistikken at navnet mitt er det mindre enn 3 som har og at "alle" går over fra samboerskap til giftemål i alderen 30-35 år.

Så nå vet jeg det:-))

Pappa Bjørn
Skrevet

Enig:)

En arbeidsuke er ofte (ihvertfall for noen:o)) på 37,5t*50 uker = 1950t per årsverk.

1950 klinger nemlig så fint i mitt lille hode, men jeg ble usikker på om det stemte derfor søkte jeg nå rundt omkring på nettet i en halvtime...og fant faen snurre meg ingen fasit..*ler*

Men jeg lærte mye rart på vegen da! Bl.a. havnet jeg innom Statistisk Sentralbyrå og så på statistikken at navnet mitt er det mindre enn 3 som har og at "alle" går over fra samboerskap til giftemål i alderen 30-35 år.

Så nå vet jeg det:-))

Da har jeg en nøtt til deg. Jeg vil at du skal finne ut hvor mange juletrær som ble solgt i Norge i 1999. Fikk den som lurespørsmål på en prøve.............*L*

tigertrollet
Skrevet

Da har jeg en nøtt til deg. Jeg vil at du skal finne ut hvor mange juletrær som ble solgt i Norge i 1999. Fikk den som lurespørsmål på en prøve.............*L*

Det ble solgt for 208 mill kr jaffal. Ha! Så kan du fordele det på sølvgran, furu og andre barnåler :-P

Skrevet

Og svaret er ingen? Det ble sikkert solgt masse gran, furu og div. edle tresorter, men ingen juletrær (dvs. med pynt og stasj)?

Pappa Bjørn
Skrevet

Det ble solgt for 208 mill kr jaffal. Ha! Så kan du fordele det på sølvgran, furu og andre barnåler :-P

Har du forresten hørt om gjenbruk av julebuska? Sag av kvistene, full behandling på dreibenk med følgende pussing. Da kan du få en 1,5 meters, hard, massiv fristende ergonomisk utformet sak du kan støte med?

??

??

??

En biljardkø!!!*L*

Skrevet

Dersom du har 37,5 timers uke, regnes en måned med 162,5 timer. 235000/12/162,5 = 120,50

tigertrollet
Skrevet

Har du forresten hørt om gjenbruk av julebuska? Sag av kvistene, full behandling på dreibenk med følgende pussing. Da kan du få en 1,5 meters, hard, massiv fristende ergonomisk utformet sak du kan støte med?

??

??

??

En biljardkø!!!*L*

*lol*

Men det var det jeg tenkte på heeeelt fra starten av! Bare at jeg kaller det kølle. Biljardstikka altså;-)

Skrevet

Alle under tar feil. Når du regner timelønn, deler du på antall UKER, og så timer, uavhengig av ferier og sånne ting.

Altså: 235 000/52/37,5 = 120,5

Pappa Bjørn
Skrevet

*lol*

Men det var det jeg tenkte på heeeelt fra starten av! Bare at jeg kaller det kølle. Biljardstikka altså;-)

Så har vi nok en gang gjordt oss fortjent til vårt rykte som trådherpere.*L*

Skrevet

Alle under tar feil. Når du regner timelønn, deler du på antall UKER, og så timer, uavhengig av ferier og sånne ting.

Jaja, vi fikk nå samme svar da.

tigertrollet
Skrevet

Så har vi nok en gang gjordt oss fortjent til vårt rykte som trådherpere.*L*

Jupp, og det er faensnurremei lenge siden!!*danser på bordet*

tigertrollet
Skrevet

Hva sa jeg da?????????

37,5*52=1950t/år.

tufs.

Skrevet

Hva sa jeg da?????????

37,5*52=1950t/år.

tufs.

Enig med du!

tigertrollet
Skrevet

Enig med du!

*high five og geiper til altman*

Skrevet

Hva sa jeg da?????????

37,5*52=1950t/år.

tufs.

du er jente, så det regnestykket ditt var bare flaks.

Skrevet

*high five og geiper til altman*

SE!! Nå har du fått dharma mot meg også!!! Hun som tidligere elsket meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...