forbrenner Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Tenkte jeg skulle dele med dere noe jeg fikk på mail fra ei venninne i dag. Alle menn, ikke ta dere nær av det, det er ikke vondt ment. TRANSPLANTASJON På sykehuset var pårørende til et alvorlig sykt familiemedlem samlet i oppholdsrommet. Legen kom inn, og så trett og dyster ut: "Jeg er redd for at jeg bringer dårlige nyheter" sa han og så på de engstelige ansiktene. " Det eneste håp som er tilbake for pasienten på dette tidspunkt, er en hjernetransplantasjon." "Dette er en vanskelig og risikabel prosses, og de må selv betale for hjernen." De pårørende satt stille og tenkte over saken. Etter en lang tid var der en som spurte," OK, hvor mye koster en hjerne?" Legen svarte hurtig, "30.000 kr. for en mannehjerne, og 1.200 kr. for en kvinnehjerne." Stemningen var litt pinlig. Mennene i rommet prøvde å ikke smile, unngikk øyekontakt med kvinnene, men satt med et tilfreds uttrykk i ansiktet. En mann var ute av stand til å styre sinn nysgjerrighet, spurte om det, Alle ønsket å spørre om, "Hvorfor koster en manns hjerne så mye mer..?" Legen smilte av den enkle mann og sa: "30.000 kr. er en standardpris. Vi er nødt til å sette ned prisen for kvinnehjerner, da de har vært i bruk." Send denne videre til andre kvinner som trenger en latter..... og til menn, som ikke vil tro på det vi kvinner alltid har sagt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97596-transplantasjonlitt-morsom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det var en fra Oslo som så veldig gjerne ville bli bergenser, så han gikk til legen sin og spurte om det gikk ann. Joda, svarte legen, men da må vi nok operere bort halve hjernen din. Det var helt greit for mannen, han ville bare bli bergenser. Men, ved et uhell fjerner legene istedet hele hjernen, så når han våkner opp spør de om han vil at de skal sette tilbake den ene halvdelen slik at han kan bli bergenser slik han ønsker. Da svarer pasienten: "Nej, jag tycker det är bra så här." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97596-transplantasjonlitt-morsom/#findComment-549654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.