musikeren Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Når du har vært her ei stund lærer du fort at "doljuntaen" er de eneste som har lov å ytre meninger som er litt kontroversielle. Alle andre som prøver blir ofte kalt for eksempel "plante", eller er du helt bak mål, mongo osv. Ofte blir helt legitime innlegg svart på en aldeles ufyselig måte, og doljuntaen mener seg å kunne se om innlegget er fake eller ekte. (de er synske og ser du) Og ja, det går voldsomt inn på meg å bli kalt plante, selv om jeg til nå har unngått det... Derfor, for anledningen Støttes! Men ikke la være å bruke ditt eget nick på grunn av juntaen. Dem tar vi lang fart og driter i:-) Hilsen den for evig og alltid ukorrekte og upassende 0 Siter
favn Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Hei, Jeg burde kanskje omformulere min første setning:)*ler* "Jeg tror noen...etc" God bedring Ha-Vanskelig:) Med vennlig hilsen, *S* 0 Siter
musikeren Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Hei, Jeg synes litt synd på deg i kveld. Det virker som du sliter veldig med tankene rundt det at noen av de dolerne du har truffet kanskje opererer med flere signaturer. Du har gjort et poeng av dette flere steder i denne tråden. Kanskje du føler at mange du har møtt segler under falske flagg? Jeg synes at beste løsning for paranoide er behandling, og anbefaler deg å snarest ta kontakt med din fastlege! God bedring! Med vennlig hilsen, Det var da voldsomt til behov for å diagnostisere sdd da? Du virker nærmest besatt av dette, du har vært inne på det i mange innlegg ikveld. Jeg synes det virker noe usunt. Er dol blitt mer virkelig for deg enn rl? Kanskje du burde oppsøke fastlegen din?:-) mvh 0 Siter
FrozenOne Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Og når man har lest denne tråden her, lurer man ikke lenger på hvorfor det blir krig i verden... 0 Siter
Ha-vanskelig Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Det var da voldsomt til behov for å diagnostisere sdd da? Du virker nærmest besatt av dette, du har vært inne på det i mange innlegg ikveld. Jeg synes det virker noe usunt. Er dol blitt mer virkelig for deg enn rl? Kanskje du burde oppsøke fastlegen din?:-) mvh Hei, Jeg er nok ganske fascinert av enkelte "doleres" væremåte. Håper du ikke føler dette plagsomt! Jeg skal faktisk til min fastlege i morgen:) Med vennlig hilsen, 0 Siter
favn Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Å ha et fast nick gir en form for identitet, du blir en 'person' med f.eks. rimelig gjenkjennelig politisk tilhørighet, interessefelt, humor... osv.osv. Ikke som IRL, men likevel, du er _du_ til forskjell fra en annen. Folk blir kort sagt venner (eller uvenner) på nett, les følsomme fora som Psykiatri, Ufrivillig barnløshet, Rusterapi, Overgrep... Alle står imidlertid fritt til å benytte flere nick, det er vel ganske vanlig tipper jeg. Og det er jo greit uten at noen må avtvinges noen spesiell grunn til det. Selvsagt. Poenget med kritikken mot nickskifte går gjerne på at en som med stor sannsynlighet har fast nick slenger dritt som 'anonym akkurat nå'. Og det irriterer folk. Et annet poeng er at 'ikke undertegnet' ofte opptrer flere ganger i en og samme tråd - og at dette er flere personer. Da er det vanskelig, for ikke å si umulig, å vite hvorvidt _denne_ 'ikke undertegnet' er den samme 'ikke undertegnet' jeg svarte istad. Forvirringen blir total hvis fire 'ikke undertegnet' inngår i heftig krangel :-) 'Dol-juntaen' som det refereres til... det er vel ikke verre enn at folk blir kjent med hverandre IRL, har egen tone, slår interne vitser osv.? I det hele tatt, nick-problematikken er oppskrytt. Sorry nick! PS: Nekter å tro at folk svarer seg selv med andre nick!? Det blir for dumt. 0 Siter
Gjest bytter nick Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Det man mener er vel at enkelte skriver med falske nick når man slenger dritt. Enkelte er av en eller annen rar grunn livredde for å si sin mening med sitt egentlig nick, som for de fleste her - som du sier - faktisk er anonymt. Likevel må de ty til "Ikke Undertegnet" eller lignende når de slenger dritt. Det er patetisk, men enda mer merkverdig. Enkelte her kjenner også hverandre i og fra RL, og tør derfor ikke å si sin egentlig mening med sitt virkelig nick. Det blir enda mer patetisk, og jeg vil ikke engang tenke på hvordan disse menneskene klarer seg i RL når de selv på nettet er livredde for å få "kjeft". Hver sin smak, men jeg hadde hatt en flau smak i munnen om jeg var redd for "riper" i nicket mitt. Men mennesker er rare, og på dol er det litt av hvert. Det er ikke snakk om riper i lakken på det faste nicket slik du påstår. Du har vel kun deg selv å stå til ansvar for, men for oss som f.eks. skriver en del på foreldreforum, og gjerne om problemer som angår barna, synes jeg det er greiest å bruke ulike nick. Jeg ønsker ikke at det jeg skriver skal kunne gjenkjennes av naboen. Og blir det gjenkjent en gang vil naboen garantert følge ekstra nøye med på det nicket jeg bruker. Så lenge jeg diskuterer private ting forbeholder jeg meg retten til å bruke ulike nick. Mest av hensyn til mine barn. Jeg har vært på dol i en del år, og jeg har sett en del stygge ting hvor personer med faste nick har lagt ut bilder av seg og barna, for så å skrive veldig private ting om seg selv eller andre i nær familie. For meg er ikke dol en plass å få "venner", jeg synes det er en grei plass å få innspill fra andre om f.eks. problemer med barna, samlivsproblemer m.m. Her er man anonym og det er lettere å ta opp ting som ellers er vanskelig å snakke om. Jeg synes ikke jeg skal være nødt til å utlevere hele familien min av den grunn. Derfor bytter jeg nick og endrer litt på gjenkjennelige ting som alder, kjønn m.m. Men så bor jeg på et lite sted da hvor alle kjenner alle, kanskje det gjør en forskjell det også? 0 Siter
Gjest a b c d (glemte det andre nicket - sorry) Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Du ville ikke klart å irritere meg om du prøvde. Man trenger litt IQ for å klare det. IQ er vel ikke det som renner meg først i hu når jeg tenker på temaer og reaksjoner du har hatt her inne i årevis. Og hvis IKKE du hadde latt deg irritere/påvirke av at jeg er uenig med deg, så hadde du ikke giddet å svare meg engang. Ergo, så behøver en ikke ha spesielt høy IQ for å bevege deg til noe. Har du målt DIN IQ da? Eller bare tror du at den er høy? Siden du mener min er for lav, så lurer jeg på hvordan du kan si noe om akkurat det. Annet for å bruke det som et angrep når du ikke har noe fornuftig å si. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 IQ er vel ikke det som renner meg først i hu når jeg tenker på temaer og reaksjoner du har hatt her inne i årevis. Og hvis IKKE du hadde latt deg irritere/påvirke av at jeg er uenig med deg, så hadde du ikke giddet å svare meg engang. Ergo, så behøver en ikke ha spesielt høy IQ for å bevege deg til noe. Har du målt DIN IQ da? Eller bare tror du at den er høy? Siden du mener min er for lav, så lurer jeg på hvordan du kan si noe om akkurat det. Annet for å bruke det som et angrep når du ikke har noe fornuftig å si. Jeg svarer da på så godt som alle innlegg du finner på de forumene jeg er innom, og trenger faktisk ikke å være irritert for å svare. Jeg kan telle på en hånd de gangene noen har irritert meg her inne, og da har det isåfall vært i seriøse diskusjoner hvor jeg - til en viss grad - har blitt satt på plass. Du forsto ikke innlegget mitt, og siden jeg nå har lest det igjen og ser at det overhodet ikke bør kunne misforståes, så dro jeg konklusjonen om at du ikke er videre oppegående. 0 Siter
Altman Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Å ha et fast nick gir en form for identitet, du blir en 'person' med f.eks. rimelig gjenkjennelig politisk tilhørighet, interessefelt, humor... osv.osv. Ikke som IRL, men likevel, du er _du_ til forskjell fra en annen. Folk blir kort sagt venner (eller uvenner) på nett, les følsomme fora som Psykiatri, Ufrivillig barnløshet, Rusterapi, Overgrep... Alle står imidlertid fritt til å benytte flere nick, det er vel ganske vanlig tipper jeg. Og det er jo greit uten at noen må avtvinges noen spesiell grunn til det. Selvsagt. Poenget med kritikken mot nickskifte går gjerne på at en som med stor sannsynlighet har fast nick slenger dritt som 'anonym akkurat nå'. Og det irriterer folk. Et annet poeng er at 'ikke undertegnet' ofte opptrer flere ganger i en og samme tråd - og at dette er flere personer. Da er det vanskelig, for ikke å si umulig, å vite hvorvidt _denne_ 'ikke undertegnet' er den samme 'ikke undertegnet' jeg svarte istad. Forvirringen blir total hvis fire 'ikke undertegnet' inngår i heftig krangel :-) 'Dol-juntaen' som det refereres til... det er vel ikke verre enn at folk blir kjent med hverandre IRL, har egen tone, slår interne vitser osv.? I det hele tatt, nick-problematikken er oppskrytt. Sorry nick! PS: Nekter å tro at folk svarer seg selv med andre nick!? Det blir for dumt. "PS: Nekter å tro at folk svarer seg selv med andre nick!? Det blir for dumt." Dumt, ja, men jeg vet med sikkerhet at det har skjedd mange ganger 0 Siter
Anki Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Det er ikke snakk om riper i lakken på det faste nicket slik du påstår. Du har vel kun deg selv å stå til ansvar for, men for oss som f.eks. skriver en del på foreldreforum, og gjerne om problemer som angår barna, synes jeg det er greiest å bruke ulike nick. Jeg ønsker ikke at det jeg skriver skal kunne gjenkjennes av naboen. Og blir det gjenkjent en gang vil naboen garantert følge ekstra nøye med på det nicket jeg bruker. Så lenge jeg diskuterer private ting forbeholder jeg meg retten til å bruke ulike nick. Mest av hensyn til mine barn. Jeg har vært på dol i en del år, og jeg har sett en del stygge ting hvor personer med faste nick har lagt ut bilder av seg og barna, for så å skrive veldig private ting om seg selv eller andre i nær familie. For meg er ikke dol en plass å få "venner", jeg synes det er en grei plass å få innspill fra andre om f.eks. problemer med barna, samlivsproblemer m.m. Her er man anonym og det er lettere å ta opp ting som ellers er vanskelig å snakke om. Jeg synes ikke jeg skal være nødt til å utlevere hele familien min av den grunn. Derfor bytter jeg nick og endrer litt på gjenkjennelige ting som alder, kjønn m.m. Men så bor jeg på et lite sted da hvor alle kjenner alle, kanskje det gjør en forskjell det også? Poenget er vel heller ikke om du dropper ditt vanlige nick når du skal skrive personlige ting, men at det er irriterende at folk ikke tør å bruke sitt vanlige nick når de skal slenge dritt til andre. DET er super-feigt syns jeg. Jeg kunne også skiftet nick om jeg skulle skrive noe veldig personlig her, men jeg ville beholdt nicket mitt om jeg skulle ha kritisert noen. See? 0 Siter
Gjest a b c d (glemte det andre nicket - sorry) Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Jeg svarer da på så godt som alle innlegg du finner på de forumene jeg er innom, og trenger faktisk ikke å være irritert for å svare. Jeg kan telle på en hånd de gangene noen har irritert meg her inne, og da har det isåfall vært i seriøse diskusjoner hvor jeg - til en viss grad - har blitt satt på plass. Du forsto ikke innlegget mitt, og siden jeg nå har lest det igjen og ser at det overhodet ikke bør kunne misforståes, så dro jeg konklusjonen om at du ikke er videre oppegående. The Master has spoken! Jeg får be alle rundt meg å forandre oppfatning av meg nå skjønner jeg, for det er en fyr på DOL som vet mer om meg enn meg selv og alle andre som KJENNER meg. Du har ikke EVNE tydeligvis til å se egne svakheter. Det kan ingen gjøre noe med. Men det er artig å diskutere med deg (av og til). 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 The Master has spoken! Jeg får be alle rundt meg å forandre oppfatning av meg nå skjønner jeg, for det er en fyr på DOL som vet mer om meg enn meg selv og alle andre som KJENNER meg. Du har ikke EVNE tydeligvis til å se egne svakheter. Det kan ingen gjøre noe med. Men det er artig å diskutere med deg (av og til). Hvorfor blander du RL inn i det her? Er vi ikke på nettet? Jeg driter da langt i hva folk rundt deg mener om deg. Jeg skrev tross alt hva mitt inntrykk er, ikke om vennene dine. 0 Siter
Ha-vanskelig Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Hvorfor blander du RL inn i det her? Er vi ikke på nettet? Jeg driter da langt i hva folk rundt deg mener om deg. Jeg skrev tross alt hva mitt inntrykk er, ikke om vennene dine. Hei, En saksopplysning: Det er du som i tråden begynnte å trekke paralleller til RL. Det er ikke unaturlig da at andre bruker samme argumentasjon for å svare på dine utbrudd! Med vennlig hilsen, 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Hei, En saksopplysning: Det er du som i tråden begynnte å trekke paralleller til RL. Det er ikke unaturlig da at andre bruker samme argumentasjon for å svare på dine utbrudd! Med vennlig hilsen, Ja, i argumentasjon om hvorvidt alle var så anonyme her som du hardnakket påsto. 0 Siter
Ha-vanskelig Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Ja, i argumentasjon om hvorvidt alle var så anonyme her som du hardnakket påsto. Hei, Ja nettopp! Derfor synes jeg det er rart du kritiserer andre som svarer på dine utbrudd ved hjelp av samme argumentasjon. Med vennlig hilsen, 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Hei, Ja nettopp! Derfor synes jeg det er rart du kritiserer andre som svarer på dine utbrudd ved hjelp av samme argumentasjon. Med vennlig hilsen, Det er argumentasjon på et helt annet grunnlag, da jeg bare skulle forklare deg at du tok feil i at "alle" her inne er like anonyme. Dessuten snakker denne jenta/gutten om venner i RL, helt utenom nettet. De har aldri jeg nevnt i noen av mine innlegg. 0 Siter
conan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Forskjellige nick er det feigeste som finnes. At folk prater med seg selv er jo bare helt patetisk!! 0 Siter
Gjest canon Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Forskjellige nick er det feigeste som finnes. At folk prater med seg selv er jo bare helt patetisk!! Helt enig med deg. Du skriver godt og har alltid så mye lurt å si! 0 Siter
Gjest ikke undertegnet av conan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Forskjellige nick er det feigeste som finnes. At folk prater med seg selv er jo bare helt patetisk!! Godt sagt. At ikke andre også skjønner at det må være slik conan sier, er en gåte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.