Gjest Novembermom Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg må jo le litt av regnestykket ditt. Det nytter ikke å si at bilen koster dere 5-600 kr mnd, du må jo plusse på det som kommer ekstra hver 3. mnd, som du sier. DA får du de reelle kostnaden ved å ha bil! Forsikring, vegavgift osv hører også med i regnestykket, selv om de regningene ikke kommer hver mnd! Beste hilsen fra Ja, jeg vet det. Hver 3 mnd kommer bilforsikringen og det er da vi må ut med ekstra. Det var jo det jeg sa da. Så 8 mnd i året koster det oss ikke mer enn det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novembermom Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 "Vi har selv bredbånd, telefon, bil, barneparkplass, datamaskiner, video, tv, x-box......Det har vi valgt å ha til tross for litt trang økonomi. Det er da vårt valg og det er bare oss selv det går utover." Slik det skrives over her tolker jeg det som om dere har kjøpt dise greiene på tross av stram økonomi. Hvorfor skulle de ellers dras frem i lyset? Det er forøvrig ikke mer enn 1 1/2-2 år siden X-box kom på markedet... X-boxen kjøpte vi i julegave til oss selv. og samtidig så måtte vi kjøpe oss ny video. Disse to tingene kjøpte vi på kreditt, men den er nedbetalt nå. Men jeg tok med de tingene fordi de blir regnet som luksus av sosialen. De visste at vi hadde bil, og de renger vel med at folk har tv, telefon og det der, men det skal jo ikke tas med, fordi det er luskus. Uansett, velger vi å kjøpe en ting, så går det jo bare utover oss selv. Nå kjøper vi bare "dyre" ting når vi har en del penger ( julelønning, feriepenger ). Jeg søkte stønad når kontantstøtten for eldstemann gikk vekk. Januar hadde blitt en meget trang mnd hvis vi ikke hadde fått hjelp fra sosialkontoret. Må bare ligge til at vi bruker ikke masse penger på julegaver. Men nå står vi på egne ben igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Forsikringen kommer hver 3 måned. Veiavgift og årsavgift kommer en gang i året så det tar ikke jeg med pr måned. Bompenger blir det veldig sjeldent av. Sambo må ikke kjøre gjennom bommen for å komme til jobb. Og vi er sjelden i sentrum. Vedlikehold har vi ikke ( selv om det burde være et must da....) Nå er det bare rusten som må tas, men det tas når vi har råd ( se: feriepenger, julelønning ) for det koster jo en del. Sommer og vinterdekk har vi. Bruker vinterdekk hele året. Vask av bilen koster ikke allverden og det blir heller ikke gjort hver måned. Så hver 3 måned må vi ut med litt ekstra til bilen. Ellers så koster det oss 400-500,- pr mnd. Det er ikke alle som følger det samme systemet innen bil. Ikke vanlig å regne slik da. Jeg tror det er vanlig å regne over 3 år, 36.000 km, ta _alle_ kostnader og et snitt av det. En bil til nypris kr 300.000 vil da koste 5-7 kr pr km over 3 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novembermom Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Årsavgift: kr 2360 Forsikring: ca 5000 for en normal bil med grei bonus Delt på 12 mnd blir dette en kostnad på ca 600 kroner pr mnd i tillegg til drivstoff og andre utgifter. I tillegg utgjør bilen bundet kapital -med mindre en elskelig sjel ga deg den i gave. Man har gjerne lån på den osv. Det har aldri svart seg å eie en bil! At det derimot er noe mer praktisk enn å være avhengig av kollektivtrafikk, naboer og Napoleons to hvite hester hersker det vel ingen tvil om... Vi betaler 1000 og noe i forskiring på bilen. Den kommer hver 3 mnd. Så har du bompenger, som nesten ikke forekommer hos oss. Årsavgiften tar jeg ikke med pr mnd, for den kommer bare en gang i året, så den blir tatt når den kommer. Veiavgift kommer også en gang i året, så den blir heller ikke tatt med pr mnd. Sommer og vinterdekk har vi, bilvask er ikke dyrt, vedlikehold tar vi når vi har råd, som f eks i Mai. Så enkelte mnd koster det oss mer med bil, men jeg summerer ikke alt og deler det på 12. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg kommet fram til en del mer, men vi kan ikke ligge av penger pr mnd til neste årsavgift, veiavgift m.m. Derfor sier jeg at hver 3 mnd så må vi ut med litt mer, mens vi ellers ikke bruker mer enn 4-500,- pr mnd på bil ( +/-) Men vi klarer oss helt tipp topp vi nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 X-boxen kjøpte vi i julegave til oss selv. og samtidig så måtte vi kjøpe oss ny video. Disse to tingene kjøpte vi på kreditt, men den er nedbetalt nå. Men jeg tok med de tingene fordi de blir regnet som luksus av sosialen. De visste at vi hadde bil, og de renger vel med at folk har tv, telefon og det der, men det skal jo ikke tas med, fordi det er luskus. Uansett, velger vi å kjøpe en ting, så går det jo bare utover oss selv. Nå kjøper vi bare "dyre" ting når vi har en del penger ( julelønning, feriepenger ). Jeg søkte stønad når kontantstøtten for eldstemann gikk vekk. Januar hadde blitt en meget trang mnd hvis vi ikke hadde fått hjelp fra sosialkontoret. Må bare ligge til at vi bruker ikke masse penger på julegaver. Men nå står vi på egne ben igjen. Du kan ikke si at det bare går ut over dere selv når du må på sosialen for å få penger! Det går jo ut over alle som betaler skatt, all den tid at du neppe er den eneste som gjør det på den måten. Hvis du ikke skjønner det, så er det ikke mer å diskutere. Case closed. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Årsavgift: kr 2360 Forsikring: ca 5000 for en normal bil med grei bonus Delt på 12 mnd blir dette en kostnad på ca 600 kroner pr mnd i tillegg til drivstoff og andre utgifter. I tillegg utgjør bilen bundet kapital -med mindre en elskelig sjel ga deg den i gave. Man har gjerne lån på den osv. Det har aldri svart seg å eie en bil! At det derimot er noe mer praktisk enn å være avhengig av kollektivtrafikk, naboer og Napoleons to hvite hester hersker det vel ingen tvil om... Bilen er bundet kapital selv om du har fått den, da du kunne solgt den og satt pengene i banken :-) De største postene er avskriving (verditap) og kapitalkostnader, bare de kan til sammen være 50-60.000 første året på en bil til 300.000, avhengig av hell og lykke, type bil og div variabler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hvis du som arbeidsledig bruker en formue på barnehage/SFo, så synes jeg overhodet ikke synd på deg. Og bil er ikke nødvendig om man gidder å røre litt på seg. Selv langt inne på landsbygda hvor jeg bodde gikk det busser. Jeg bruker rundt 2000 fra egen lomme for at barna skal kunne få leke med andre barn. Det går ingen buss oppover "bygda" her, og det er for langt å gå to kilometer hver vei med de minste barna hver morgen. Jeg har ikke sagt det er synd på meg, det er bare en fortvilt situasjon akkurat nå... Jeg er nødt til å ha barnepass når jeg står som arbeidsledig, og tro meg, jeg DRIVER og leter etter jobb. Jeg får ikke overgangsstønad om jeg ikke står som arbeidsledig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Men du lever ikke akuratt primetivt, med Adsl, unger i barnehage, i sfo. bil, telefon, egen leilighet, glemte jeg noe? P.s. Hva med og gjøre noe med prioriteringen. Adsl er det sosiale livet jeg har. 375 kroner pr måned. Det unner jeg meg faktisk, tross alt! Sparer det inn ved å kunne gjøre det meste på nett også. Telefon er fordi det er billigere å ha adsl, samt at det er ungene sin eneste kontakt med pappan sin. Synes du ikke de skal ha kontakt med ham heller? Bil MÅ jeg ha, ellers er det umulig for meg å handle, kjøre og hente barna (det ER for langt for dem å gå, og det er ingen buss som går i den retningen). Jeg har ikke egen leilighet, jeg LEIER den billigste sokkelleiligheten som er å oppdrive med to soverom her i området. Jeg får den faktisk billigere enn andre leiligheter rundt her som har bare ett soverom! Hadde ikke ungene vært i barnehage, hadde jeg blitt innlagt på et eller annet psykehus til slutt, tror jeg. Det var steintungt å gå hjemme med dem det året jeg gjorde det, være tilgjengelig hele døgnet, og de sov ikke hele natta. Nå er de trygge, blide, fornøyde og glade, og stortrives der de er. Den gleden vil jeg ikke ta fra dem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg har flyttet får og få meg jobb Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg bruker rundt 2000 fra egen lomme for at barna skal kunne få leke med andre barn. Det går ingen buss oppover "bygda" her, og det er for langt å gå to kilometer hver vei med de minste barna hver morgen. Jeg har ikke sagt det er synd på meg, det er bare en fortvilt situasjon akkurat nå... Jeg er nødt til å ha barnepass når jeg står som arbeidsledig, og tro meg, jeg DRIVER og leter etter jobb. Jeg får ikke overgangsstønad om jeg ikke står som arbeidsledig. Mest brukte setningen for alenemødre: "jeg mister overgang stønaden, om jeg ikke får meg jobb eller skoleplass" Er det den som driver deg? Lurer på hvordan du skal få råd til og begynne og studere til høsten, kan du ikke få deg en jobb som varer litt lenger. Bor man sånn til at man ikke får jobb, må man desverre flytte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Blir litt provosert jeg, når du går til sosialen og har bil, unger i barnehage, og sfo, i tilfelle du skulle få deg jobb. Så tar du ikke midlertidige jobber mens du venter, man studere til høsten, det har du råd til. Takke meg til at jeg klarer meg selv. Hilsen Jeg driver og søker, og får svar i dag om jeg får jobb eller ikke der jeg spurte sist. Jeg TAR midlertidige jobber, jeg har bare ikke funnet noen enda. Dagmamma kan jeg ikke være, får ikke lov av Trygdekontoret siden jeg blir for bundet med tanke på en evt. jobb. Det er ikke jeg som har bestemt det der, men Trygdekontoret og Aetat. Sånn er reglene. Jeg er faktisk sjeleglad for at jeg har barnehageplass, for jeg hadde ikke klart å følge barna i det hele tatt. Jeg har vært hjemme i et år for dem nå, pluss all den tida før faren dro fra oss, så jeg klager ikke. Det er til barnas beste. Det er vel galt for deg det også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Bil er rett og slett luksus, det koster nesten 50 000 i året å ha bil, og det skal ganske mye til før du _trenger_ den. Du kan ta drosje hver dag for de samme pengene, og det finnes da kollektivtrafikk, for ikke å snakke om det du får når du selger bilen. Har man ikke råd så har man ikke råd, du kan ikke plukke ut ting som du føler du må ha når det koster så mye penger, og så blir du forbauset når du ikke får hjelp på sosialkontoret? Jeg får hjelp. Har snakket med dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ikke for å være sær eller noe, men adsl/internett MÅ du strengt tatt ikke ha - ikke hvis du har så stram økonomi at det knapt nok går rundt. Syns det er en teit prioritering. Javel. Det synes ikke jeg. Hadde jeg ikke hatt den muligheten til sosial omgang, så hadde jeg flydd på veggen når jeg sitter alene hjemme kveld etter kveld når ungene har lagt seg. Det hadde vært totalt uutholdelig, og det hadde nok bragt meg rett i kjelleren, for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 "Dagmamma er ikke aktuelt, for jeg må stå som arbeidssøker, og da må jeg være klar til å starte i jobb på to døgn." De fleste arbeidsgivere godtar da at man har litt oppsigelsestid. Hvorfor må du begynne allerede etter 2 dager? Fordi det er reglene til Aetat. Det er ikke jeg som har laget dem. Man må være i stand til å ta en jobb man blir tilbudt i løpet av to døgn, og man har to dager på seg til å finne dagmamma. Det der kan jeg alt om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest teller jeg ikke med Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Vi betaler 1000 og noe i forskiring på bilen. Den kommer hver 3 mnd. Så har du bompenger, som nesten ikke forekommer hos oss. Årsavgiften tar jeg ikke med pr mnd, for den kommer bare en gang i året, så den blir tatt når den kommer. Veiavgift kommer også en gang i året, så den blir heller ikke tatt med pr mnd. Sommer og vinterdekk har vi, bilvask er ikke dyrt, vedlikehold tar vi når vi har råd, som f eks i Mai. Så enkelte mnd koster det oss mer med bil, men jeg summerer ikke alt og deler det på 12. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg kommet fram til en del mer, men vi kan ikke ligge av penger pr mnd til neste årsavgift, veiavgift m.m. Derfor sier jeg at hver 3 mnd så må vi ut med litt mer, mens vi ellers ikke bruker mer enn 4-500,- pr mnd på bil ( +/-) Men vi klarer oss helt tipp topp vi nå. Jeg skal begynne og regne litt som deg jeg, *den teller jeg ikke med *den teller jeg ikke med *den teller jeg ikke med Og beklager at du er lurt om du tror på det du selv skriver. Lattermild hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Mest brukte setningen for alenemødre: "jeg mister overgang stønaden, om jeg ikke får meg jobb eller skoleplass" Er det den som driver deg? Lurer på hvordan du skal få råd til og begynne og studere til høsten, kan du ikke få deg en jobb som varer litt lenger. Bor man sånn til at man ikke får jobb, må man desverre flytte. Den setningen er faktisk feil. Man får overgangsstønad i tre år, inntil fem om STUDIENE tilsier det, for at man skal ha mulighet til å komme seg ut i fast jobb. Dette tar jo helt av. Jeg trengte råd om hvordan jeg skulle klare meg akkurat nå, og ikke om at jeg må kutte ut alt fremover. Uansett om jeg selger bila nå, må jeg betale halv årsavgift. Det samme måtte jeg ha gjort om jeg vraket den. Jeg kan ikke flytte for å få jobb flere ganger. Det takler ikke eldstemann psykisk. H*n har fått en skikkelig reaksjon hver gang omgangskretsen har blitt endret, og det er jeg ikke villig til å utsette h*n(ne) for igjen. Takker Vin for saklig svar! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mednick Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Nei, kreditt vil jeg IKKE ha! Da må jeg betale renter på penger jeg ikke har da, og det er bare å grave sin egen grav... Få penger av staten, det vil du, men ta opp lån, få økonomisk rådgivning, for og kunne klare og stå etterhvert på egne ben. Ser jeg inget intiativ til her. Håper det ordner seg, og at når du nå denne gangen får hjelp, også søker om og få økonomisk rådgivning, Om ikke er det ikke lenge til du er der du er nå igjen. Må du studere til høsten da? Kan du ikke få en fast jobb, som ikke er midlertidig, så du kommer deg litt økonomisk. En forsiktig komentar; ser du skrev at du levde primitivt, det kan jeg desverre ikke være enig i (håper du tåler litt kritikk og ikke flyr ut i sinne igjen nå). Ønsker deg lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Få penger av staten, det vil du, men ta opp lån, få økonomisk rådgivning, for og kunne klare og stå etterhvert på egne ben. Ser jeg inget intiativ til her. Håper det ordner seg, og at når du nå denne gangen får hjelp, også søker om og få økonomisk rådgivning, Om ikke er det ikke lenge til du er der du er nå igjen. Må du studere til høsten da? Kan du ikke få en fast jobb, som ikke er midlertidig, så du kommer deg litt økonomisk. En forsiktig komentar; ser du skrev at du levde primitivt, det kan jeg desverre ikke være enig i (håper du tåler litt kritikk og ikke flyr ut i sinne igjen nå). Ønsker deg lykke til videre Synes jeg ser deg alene med tre unger, i en trasig økonomisk situasjon som du må ha hjelp til å komme ut av. Ikke får du lån fordi du ikke får fast jobb, og ikke får du fast jobb fordi du ikke har utdanning. Det er akkurat nå vi trenger litt hjelp, ikke i fremtida. Klarer oss vanligvis bra, men akkurat NÅ er det slitsomt. Vanskelig å skjønne? Jeg trenger ingen økonomisk veiledning, jeg vet akkurat hva vi har, hva vi trenger, og hvilket forbruk vi har. Det er ikke stort, men vi har så vi klarer oss til vanlig. Ha en fin dag du også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Den setningen er faktisk feil. Man får overgangsstønad i tre år, inntil fem om STUDIENE tilsier det, for at man skal ha mulighet til å komme seg ut i fast jobb. Dette tar jo helt av. Jeg trengte råd om hvordan jeg skulle klare meg akkurat nå, og ikke om at jeg må kutte ut alt fremover. Uansett om jeg selger bila nå, må jeg betale halv årsavgift. Det samme måtte jeg ha gjort om jeg vraket den. Jeg kan ikke flytte for å få jobb flere ganger. Det takler ikke eldstemann psykisk. H*n har fått en skikkelig reaksjon hver gang omgangskretsen har blitt endret, og det er jeg ikke villig til å utsette h*n(ne) for igjen. Takker Vin for saklig svar! ) Hei :0) Det er sabla lett for alle andre å sette seg til å si: kutt ut det og kutt ut det! Vi lever i verdens rikeste land...bla bla Ikke bry deg om det! Det folk som ikke er i den situasjonen ikke fatter, er at om man her i Norge faktisk setter seg til uten alle goder, for å spare penger. Som nevnt pc, bil og sånt, er at man blir isolert fra samfunnet og andre mennesker!! Noe som er MYYYYE verre enn å ha dårlig råd! Bare det å ha naturlig omgang med bekjente blir vanskelig, rett og slett fordi det er begrensa hvor mye "gratis friluftsmorro" andre gidder! I norge i dag er ikke bil en luksusartikkel!! Norge er bygget opp slik at de aller aller fleste er avhengig av bil. Ære være de som tar bussen og har "råd" til å tenke miljø. Men da bor de vanligvis ikke langt fra familiem og barndomshjemmet heller! *Hrmf* Jeg skjønner deg så inderlig godt, jeg har vært der så mange ganger selv at jeg har ikke oversikt lengre! Og jeg har fått nøyaktig samme surmagede svar fra folk som sitter godt selv. Ønsker deg all mulig lykke til med jobbletinga, økonomien og unga og alt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hei :0) Det er sabla lett for alle andre å sette seg til å si: kutt ut det og kutt ut det! Vi lever i verdens rikeste land...bla bla Ikke bry deg om det! Det folk som ikke er i den situasjonen ikke fatter, er at om man her i Norge faktisk setter seg til uten alle goder, for å spare penger. Som nevnt pc, bil og sånt, er at man blir isolert fra samfunnet og andre mennesker!! Noe som er MYYYYE verre enn å ha dårlig råd! Bare det å ha naturlig omgang med bekjente blir vanskelig, rett og slett fordi det er begrensa hvor mye "gratis friluftsmorro" andre gidder! I norge i dag er ikke bil en luksusartikkel!! Norge er bygget opp slik at de aller aller fleste er avhengig av bil. Ære være de som tar bussen og har "råd" til å tenke miljø. Men da bor de vanligvis ikke langt fra familiem og barndomshjemmet heller! *Hrmf* Jeg skjønner deg så inderlig godt, jeg har vært der så mange ganger selv at jeg har ikke oversikt lengre! Og jeg har fått nøyaktig samme surmagede svar fra folk som sitter godt selv. Ønsker deg all mulig lykke til med jobbletinga, økonomien og unga og alt! Tusen takk, Nyco. Det er godt å vite at jeg ikke er den eneste (selv om det i seg selv ikke er noen oppmuntrende tanke, ingen skulle trengt å komme i denne situasjonen). Det er temmelig irriterende å måtte forsvare seg selv når det gjelder dette. Jeg tar meg ikke så nær av surmagede svar, så lenge jeg får noen saklige innimellom Have a nice day! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Og hva med de som får hjelp til tross for at de har alle disse tingene da? Som f eks meg og min samboer. Bil må jo hun ha for at barna skal få komme til pappaen sin. Å ta buss/drosje hver dag koster mer pr mnd enn hva en bil koster i bensing pr mnd. Et månedskort for samboeren min til jobb koster 600-650,- Bilen koster 400-500,- i bensin. Det var derfor vi skaffet oss bil, og vi har faktisk spart penger på det ) Pappan ser barna bare en gang i måneden i gjennomsnitt, fordi han bor på en annen kant av landet. Derfor er det enda viktigere for meg å ha bil, slik at jeg kan få avlastning av besteforeldren en gang i blant. De bor noe mil unna, og det er langt til bussen som går dit, i tillegg til mange bratte og lange bakker som umulig for ungene å traske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/4/#findComment-551304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.