SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 http://www.dagbladet.no/kultur/2003/03/20/364429.html Er de det, eller er de ikke det? Bør musikkartister og andre tenke seg om to ganger før de drekker seg dritings på konserter eller ramler ned av scenen under Spellemannsprisen? Mitt svar er opplagt. 0 Siter
Nefrediti Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Helt klart dårlige forbilder. De vil anntagelig normalisere sin oppførsel , noe jeg tror er helt talentløs . Dum , dummere sier jeg bare 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Selvfølgelig er de elendige forbilder. Bare det å skylde på at andre har gjort det samme før dem er jo helt amøbe. Hva med å ta ansvar for seg selv? 0 Siter
serendipity Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Tja..vet ikke helt om jeg syntes de har noe ansvar for andre jeg.Og noe forbilde er de iallefall ikke for meg uansett. De bør få gjøre om de vil. Men at de er tåplige er en helt annen greie! Om de betrakter det som en jobb som det stod vil jeg vel anta at minst 90 % av Norges befolkning ikke er rusa på jobben. Så de skiller seg unekteltig noe ut! 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 Helt klart dårlige forbilder. De vil anntagelig normalisere sin oppførsel , noe jeg tror er helt talentløs . Dum , dummere sier jeg bare Jeg formulerte meg litt dumt. Spørsmålet mitt var egentlig om de har en slags "plikt" til å ta ansvar? 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 Selvfølgelig er de elendige forbilder. Bare det å skylde på at andre har gjort det samme før dem er jo helt amøbe. Hva med å ta ansvar for seg selv? "Hva med å ta ansvar for seg selv?" Det spørsmålet bør man vel egentlig stille til de som faktisk ser sine "forbilder" drikke, og derfor gjør som dem? 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 Tja..vet ikke helt om jeg syntes de har noe ansvar for andre jeg.Og noe forbilde er de iallefall ikke for meg uansett. De bør få gjøre om de vil. Men at de er tåplige er en helt annen greie! Om de betrakter det som en jobb som det stod vil jeg vel anta at minst 90 % av Norges befolkning ikke er rusa på jobben. Så de skiller seg unekteltig noe ut! Men de har jo også en noe spesiell jobb. 0 Siter
Gjest selje Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Kaisers, som åpenbart er Tom Waits-fans, kunne jo legge seg på sinne at han i et intervju sa "I want to use my talent, not soake it". Nå var riktignok det etter at han hadde "bløtlagt" talentet i årevis. Forøvrig et annet visdomsord fra han: "I'd rather have a bottle in front of me than frontal lobotomy" - og det må jo alle kunne være enige i. Til saken: uprofft og puerilt å være full på en slik type tilstelning. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 Kaisers, som åpenbart er Tom Waits-fans, kunne jo legge seg på sinne at han i et intervju sa "I want to use my talent, not soake it". Nå var riktignok det etter at han hadde "bløtlagt" talentet i årevis. Forøvrig et annet visdomsord fra han: "I'd rather have a bottle in front of me than frontal lobotomy" - og det må jo alle kunne være enige i. Til saken: uprofft og puerilt å være full på en slik type tilstelning. Jeg synes det er helt greit å være dritings på spellemannsprisen. Det skulle bare mangle om man ikke skulle fått lov til å døyve kjedsomheten ved en sånn tilstelning med uante mengder alkohol. 0 Siter
pip Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Heller fulle musikere enn krigskåte statsledere. 0 Siter
serendipity Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Men de har jo også en noe spesiell jobb. Det har de. OG så lenge publikum får det de betaler for så kan de gjøre som de vil for meg. Jeg er uansett for at man har ansvar for seg selv. Og man velger jo sine egne forbilder. Blir som å gi Liz Hurley skylden for anoreksi og plastiske operasjoner. 0 Siter
pip Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Heller fulle musikere enn krigskåte statsledere. Men, det var en dårlig konsert med Lillebjørn Nilsen da han var så full at han ikke husket tekstene sine, og flere ganger bommet på mikrofonstativet. 0 Siter
Gjest lillelaila Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Hvis artistene retter seg mot barn og fjortisser synes jeg faktisk de bør være sitt ansvar bevisst. Disse er så lettpåvirkelige og ser sånn opp til sine forbilder. Artister som retter seg mot voksne synes jeg må få lov til å gjøre hva pokker de vil selv om jeg synes at enkelte av dem fremstår som mindre begava når de snøvler og tror de er tøffere enn toget på Spellemannsprisen o.l. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 Hvis artistene retter seg mot barn og fjortisser synes jeg faktisk de bør være sitt ansvar bevisst. Disse er så lettpåvirkelige og ser sånn opp til sine forbilder. Artister som retter seg mot voksne synes jeg må få lov til å gjøre hva pokker de vil selv om jeg synes at enkelte av dem fremstår som mindre begava når de snøvler og tror de er tøffere enn toget på Spellemannsprisen o.l. Jeg forstår at folk er fulle på Spellemannsprisen. Jeg hadde vært det selv om ikke annet enn for å provosere kulturminsteren med følge. Jeg synes ikke artister har noe ansvar i det hele tatt. Skulle jeg fulgt mine forbilder når jeg var liten så hadde jeg bitt hue av flaggermuser, duer, drukket blod, tatovert meg i hue og ræva, hatt sex med 5000 kvinner og menn, samt brukt store mengder dop og alkohol. Det er foreldres ansvar å lære barna sine om rett og galt, ikke Britaney Spears og Ozzy Osbourne. 0 Siter
Gjest lillelaila Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Jeg forstår at folk er fulle på Spellemannsprisen. Jeg hadde vært det selv om ikke annet enn for å provosere kulturminsteren med følge. Jeg synes ikke artister har noe ansvar i det hele tatt. Skulle jeg fulgt mine forbilder når jeg var liten så hadde jeg bitt hue av flaggermuser, duer, drukket blod, tatovert meg i hue og ræva, hatt sex med 5000 kvinner og menn, samt brukt store mengder dop og alkohol. Det er foreldres ansvar å lære barna sine om rett og galt, ikke Britaney Spears og Ozzy Osbourne. Da er vi uenige. Jeg synes at Britney som tjener millioner av dollars på ungene bør ta hensyn til at de er unger. Det er takket være henne og andre sexy syngedamer at småbarn nå forlanger stringtruser og t-skjorte med "fuck me I´m good" på brystet. Vi foreldre kjemper imot det vi kan, men det er som å sloss mot vindmøller når "alle" går kledd sånn. Britney og co har mye av skylda for seksualiseringa av småunger, punktum finale. Jeg synes det er hennes ansvar behandle fansen med respekt, og å la barna hun tjener så grovt på får lov til å fortsette være barn. 0 Siter
conan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Artister er ikke selvvalgte forbilder. At andre gjør dem til ikoner, kan artistene ikke ta ansvar for. Noe annet er det dersom de prøver å bruke sin innflytelse til å påvirke samfunnet i den ene eller andre retningen- i stedet for bare å dele på sine kunstneriske evner. Da velger de selv å fremstå som moralister, og må tåle kravet om det fra andre, også. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 Da er vi uenige. Jeg synes at Britney som tjener millioner av dollars på ungene bør ta hensyn til at de er unger. Det er takket være henne og andre sexy syngedamer at småbarn nå forlanger stringtruser og t-skjorte med "fuck me I´m good" på brystet. Vi foreldre kjemper imot det vi kan, men det er som å sloss mot vindmøller når "alle" går kledd sånn. Britney og co har mye av skylda for seksualiseringa av småunger, punktum finale. Jeg synes det er hennes ansvar behandle fansen med respekt, og å la barna hun tjener så grovt på får lov til å fortsette være barn. Britany kan vel knapt lastet for at store deler av hennes fanskare er unger. Jeg tviler veldig på at hun når hun lagde sin første plate gikk utifra at musikken hennes ikke ville tenne andre enn små barn. Du sier at "alle" unger går med uanstedige klær, noe som isåfall underbygger mitt poeng: Foreldrene har skylda. De kjøper tross alt string og sexy klær til sine 8 åringer. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 Artister er ikke selvvalgte forbilder. At andre gjør dem til ikoner, kan artistene ikke ta ansvar for. Noe annet er det dersom de prøver å bruke sin innflytelse til å påvirke samfunnet i den ene eller andre retningen- i stedet for bare å dele på sine kunstneriske evner. Da velger de selv å fremstå som moralister, og må tåle kravet om det fra andre, også. Enig, og de fleste artister gjør jo stort sett ikke noe annet enn å forsøke å nå ut med sine kunstneriske evner. 0 Siter
serendipity Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Da er vi uenige. Jeg synes at Britney som tjener millioner av dollars på ungene bør ta hensyn til at de er unger. Det er takket være henne og andre sexy syngedamer at småbarn nå forlanger stringtruser og t-skjorte med "fuck me I´m good" på brystet. Vi foreldre kjemper imot det vi kan, men det er som å sloss mot vindmøller når "alle" går kledd sånn. Britney og co har mye av skylda for seksualiseringa av småunger, punktum finale. Jeg synes det er hennes ansvar behandle fansen med respekt, og å la barna hun tjener så grovt på får lov til å fortsette være barn. "Vi foreldre kjemper imot det vi kan, men det er som å sloss mot vindmøller når "alle" går kledd sånn." Om DERE foreldre gjør det så hva er problemt? Tydelig at noen foreldre ikke klarer å sette grenser for barna sine, ettersom det er noen som går kledd slik da? Det MÅ da være forldres ansvar å stå imot slikt press. Er ikke det endel av det å være voksen? For ordens skyld er jeg også mor. 0 Siter
Gjest lillelaila Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Britany kan vel knapt lastet for at store deler av hennes fanskare er unger. Jeg tviler veldig på at hun når hun lagde sin første plate gikk utifra at musikken hennes ikke ville tenne andre enn små barn. Du sier at "alle" unger går med uanstedige klær, noe som isåfall underbygger mitt poeng: Foreldrene har skylda. De kjøper tross alt string og sexy klær til sine 8 åringer. Forstår jeg deg rett? Tror du ikke at musikken hennes i utgangspunktet var beregnet på målgruppen barn og ungdom? Kul, sexy, lolitaaktig skolejente med fletter tidsriktig dans og tyggegummipop som satt rett i øret. Selvsagt var den det. Hva Britney selv tenkte er jeg ikke sikker på, muligens fint lite. Men managementet bak henne visste nok hva de gjorde ned i minste detalj. Selvsagt regnet de med at hun også ville appellere til andre grupper oså, alt fra folk som vanker på disko til kåte middelaldrende menn og homsemiljøer, men jeg tror nok at de skjønte at den største fanskaren ville bli unger. Britney er selvsagt skreddersydd for markedet. Foreldrene har såklart hovedansvaret barna sine, men hvis du tror at det er enkelt å unngå lolitamoten er du i beste fall naiv. Den er jo overalt nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.