fresja Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 ??? Hvilke butikker da? Jeg er også en slank&normalt høy dame og jeg finner størrelsene mine som før.. Har faktisk lurt på det motsatte jeg, hvor handler de virkelig små damene? jeg er ca170 høy& veier 52 og bruker 34/36 eller small.. Det er da drøssevis av damer som er mindre enn meg, hvor handler de? I barneavdelingen? Du er litt under normalvekt og litt over gjennomsnittshøyde. Det er jo sånne som deg som finner klær, ikke vi andre som er for tykke og/eller for små eller har feil fasong. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 ??? Hvilke butikker da? Jeg er også en slank&normalt høy dame og jeg finner størrelsene mine som før.. Har faktisk lurt på det motsatte jeg, hvor handler de virkelig små damene? jeg er ca170 høy& veier 52 og bruker 34/36 eller small.. Det er da drøssevis av damer som er mindre enn meg, hvor handler de? I barneavdelingen? Du er på grensen til sykelig undervekt. Det er vel slike som deg (med slike uttalelser) som er med på å opprettholde hysteriet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Du er på grensen til sykelig undervekt. Det er vel slike som deg (med slike uttalelser) som er med på å opprettholde hysteriet. *Smask* ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hvis du sliter med å komme inn i Large, så er du antageligvis ikke så slank som du tror. Men jeg er enig i at størrelsene blir mindre og mindre, og benlengden blir lengre og lengre. Problem for oss kortvokste! "...benlengden blir lengre og lengre..." Gjør de det? Så supert da. Kanskje jeg også kan finne lange nok bukser om noen år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 "...benlengden blir lengre og lengre..." Gjør de det? Så supert da. Kanskje jeg også kan finne lange nok bukser om noen år. Ja, det synes jeg faktisk de gjør. Å finne lange nok bukser var et mye større problem for 20 år siden. Men se her: http://www.longtallsally.com Her har de bukser som er for lange for meg (1.79 høy). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Du er på grensen til sykelig undervekt. Det er vel slike som deg (med slike uttalelser) som er med på å opprettholde hysteriet. Hva slags uttalelser?! jeg har ærlig talt ikke sett noen forandringer/at størrelsene blir mindre, og lurte på hvilke butikker dette dreide seg om.. Hvis de som passet i small plutselig måtte bruke large hadde det vært noe som angikk meg.. Jeg er IKKE undervektig, og forstår ikke hvorfor mitt innlegg tydeligvis blir oppfattet som ladet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ja, det synes jeg faktisk de gjør. Å finne lange nok bukser var et mye større problem for 20 år siden. Men se her: http://www.longtallsally.com Her har de bukser som er for lange for meg (1.79 høy). Takk for tipset. Jeg er bare 177 høy, men beina er _lange_ i forhold til resten. Mannen min på 184 cm har mye kortere bein enn meg. ;-) Eneste jeg finner av bukser som er lange nok er jeans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hva slags uttalelser?! jeg har ærlig talt ikke sett noen forandringer/at størrelsene blir mindre, og lurte på hvilke butikker dette dreide seg om.. Hvis de som passet i small plutselig måtte bruke large hadde det vært noe som angikk meg.. Jeg er IKKE undervektig, og forstår ikke hvorfor mitt innlegg tydeligvis blir oppfattet som ladet.. Du bruker størrelse 34-36 (som sier en del i dag) og veier kun 52 kg (som gir en BMI på 18, noe som er undervektig, ref http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html). At du framstiller dette som normalt er forkastelig. Det er jo ikke rart mange jenter tror de er feite da. Det er sikkert mange kvinner som er mindre enn deg (lavere?) men dette er verken sunt eller normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Du bruker størrelse 34-36 (som sier en del i dag) og veier kun 52 kg (som gir en BMI på 18, noe som er undervektig, ref http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html). At du framstiller dette som normalt er forkastelig. Det er jo ikke rart mange jenter tror de er feite da. Det er sikkert mange kvinner som er mindre enn deg (lavere?) men dette er verken sunt eller normalt. For noe forbanna sludder.. Det er helt normalt å veie etpar og femti til min høyde.. Hadde jeg veid mer hadde jeg antagelig sett usunn&feit ut. Dette er svært individuellt, hvordan kiloene sitter o.l og folk kan sikkert veie både 10 og 15 kilo mer enn meg og ha samme høyde og fortsatt se bra ut.. Men det var da ikke det vi snakket om var det? Jeg svarte på ett innlegg der noen klaget over at klesstørrelsen hadde forandret seg, og at folk som har gått inn i small, nå går inn i large.. dette finner jeg rart da jeg ikke har registrert noen slik forandring og altså, fortsatt går inn i small.. ' Er det så forbanna tendensiøst da?! Jeg finner det mer både tendensiøst&usannferdig når det til stadighet skal understrekes at det er så fint å flott med "frodige" damer, og at tynt er stygt og sykelig. Jeg slanker meg ikke og trener ikke særlig mye så noe ideal for anorektikere er jeg nok neppe. Jeg har en fin kropp som jeg er fornøyd med. men det er det selvfølgelig lite p.c og si fordi jeg ikke er overvektig. Jeg er drittlei av at de som klager på skjønnhets hysteriet har et helt tilsvarende tankesett bare at her er det snudd på hodet, slik at slanke folk kan drites hemningsløst ut samtidig som usunn overvekt ærklæres flott&uangripelig..Dette skal alle måtte synes for ikke å fremstå som lite fintfølende drittsekker.. Personelig synes jeg mange typer kropp kan være fint.. Og selvom det selvfølgelig er håpløst u p.c, altså også de slanke.. Du får ha meg unnskyldt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 For noe forbanna sludder.. Det er helt normalt å veie etpar og femti til min høyde.. Hadde jeg veid mer hadde jeg antagelig sett usunn&feit ut. Dette er svært individuellt, hvordan kiloene sitter o.l og folk kan sikkert veie både 10 og 15 kilo mer enn meg og ha samme høyde og fortsatt se bra ut.. Men det var da ikke det vi snakket om var det? Jeg svarte på ett innlegg der noen klaget over at klesstørrelsen hadde forandret seg, og at folk som har gått inn i small, nå går inn i large.. dette finner jeg rart da jeg ikke har registrert noen slik forandring og altså, fortsatt går inn i small.. ' Er det så forbanna tendensiøst da?! Jeg finner det mer både tendensiøst&usannferdig når det til stadighet skal understrekes at det er så fint å flott med "frodige" damer, og at tynt er stygt og sykelig. Jeg slanker meg ikke og trener ikke særlig mye så noe ideal for anorektikere er jeg nok neppe. Jeg har en fin kropp som jeg er fornøyd med. men det er det selvfølgelig lite p.c og si fordi jeg ikke er overvektig. Jeg er drittlei av at de som klager på skjønnhets hysteriet har et helt tilsvarende tankesett bare at her er det snudd på hodet, slik at slanke folk kan drites hemningsløst ut samtidig som usunn overvekt ærklæres flott&uangripelig..Dette skal alle måtte synes for ikke å fremstå som lite fintfølende drittsekker.. Personelig synes jeg mange typer kropp kan være fint.. Og selvom det selvfølgelig er håpløst u p.c, altså også de slanke.. Du får ha meg unnskyldt! Nå begynner du igjen. Det er slett ikke verken normalt eller sunt å kun veie 50+kg for ei på 1,70. Det er slike uttalelser som gjør at unge jenter får det for seg at de er feite. Du veier så lite at det ikke er sunt. Men vær så snill å ikke prøv å få resten av verden til å tro at det er det. Jeg hyller ikke feite folk (har du lest mine innlegg på disse temaene). Jeg er sterkt kritisk til at enkelte stapper i seg usunn mat og sitter på rævva hele dagen for så å klage på de er feite og at tynne er så heldige. Men jeg hyller heller ikke sykelig tynne mennesker eller personer som hevder at 52 kg er normalt for en kvinne på 1,70. Det er det nemlig ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Nå begynner du igjen. Det er slett ikke verken normalt eller sunt å kun veie 50+kg for ei på 1,70. Det er slike uttalelser som gjør at unge jenter får det for seg at de er feite. Du veier så lite at det ikke er sunt. Men vær så snill å ikke prøv å få resten av verden til å tro at det er det. Jeg hyller ikke feite folk (har du lest mine innlegg på disse temaene). Jeg er sterkt kritisk til at enkelte stapper i seg usunn mat og sitter på rævva hele dagen for så å klage på de er feite og at tynne er så heldige. Men jeg hyller heller ikke sykelig tynne mennesker eller personer som hevder at 52 kg er normalt for en kvinne på 1,70. Det er det nemlig ikke. Døh.. Nå må du bremse her.. For det første kan ikke jeg noe for hvordan enkelte her eventuellt velger å tolke mitt innlegg.. for det var faktisk ett enkelt og likefremt spørsmål om hvilke butikker dette eventuellt gjalt, og om at jeg oppriktig lurer på hvor de små damene kan handle.. Er det i barne avd?? Det er da drøssevis av kvinnfolk rundt på en 155-160, som sikkert veier enn sånn, tja 45 kg? Hvordan du klart å tolke det til å være et tendensiøst innlegg i seg selv er meg uforståelig. Dessuten vil jeg nevne at jeg går til legen jevnlig, som alle andre, og jeg har aldri fått anntydet at det er noe galt med min vekt. Nesten alle mine veninner har variasjoner over samme vekt/høyde forhold. Vi drikker øl&koser oss med mat som alle andre.. At jeg, sånn i meg selv, fremstår som et dårlig forbilde er en insinuasjon jeg vil ha meg frabedt. Og hvis så at 52 er forlite(???) så skjønner jeg ikke hvorfor alle med liv og lyst kan få kaste seg over dette og fråtse i det, mens hvis noen veier 80 til samme høyde( og det ER overvekt) oppfører alle seg fryktelig pent og hevder at alt alt er som det skal være.. Jeg har inntrykk av at overvekt er en hellig ku for mange, og jeg skjønner at temaet er sensitivt, men det må da være greit å kalle en spade for en spade.. Tråkk på noen overvektige tær(hvilket forørig IKKE var min intensjon med det første svaret), og usakelighetene ramler inn.. Petter Smart, jeg er skuffet.. Jeg har tidligere lest mange av dine innlegg med fryd, men nå synes jeg du gjør skivebom.. Helt på siden, anngår dette deg personelig eller:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Døh.. Nå må du bremse her.. For det første kan ikke jeg noe for hvordan enkelte her eventuellt velger å tolke mitt innlegg.. for det var faktisk ett enkelt og likefremt spørsmål om hvilke butikker dette eventuellt gjalt, og om at jeg oppriktig lurer på hvor de små damene kan handle.. Er det i barne avd?? Det er da drøssevis av kvinnfolk rundt på en 155-160, som sikkert veier enn sånn, tja 45 kg? Hvordan du klart å tolke det til å være et tendensiøst innlegg i seg selv er meg uforståelig. Dessuten vil jeg nevne at jeg går til legen jevnlig, som alle andre, og jeg har aldri fått anntydet at det er noe galt med min vekt. Nesten alle mine veninner har variasjoner over samme vekt/høyde forhold. Vi drikker øl&koser oss med mat som alle andre.. At jeg, sånn i meg selv, fremstår som et dårlig forbilde er en insinuasjon jeg vil ha meg frabedt. Og hvis så at 52 er forlite(???) så skjønner jeg ikke hvorfor alle med liv og lyst kan få kaste seg over dette og fråtse i det, mens hvis noen veier 80 til samme høyde( og det ER overvekt) oppfører alle seg fryktelig pent og hevder at alt alt er som det skal være.. Jeg har inntrykk av at overvekt er en hellig ku for mange, og jeg skjønner at temaet er sensitivt, men det må da være greit å kalle en spade for en spade.. Tråkk på noen overvektige tær(hvilket forørig IKKE var min intensjon med det første svaret), og usakelighetene ramler inn.. Petter Smart, jeg er skuffet.. Jeg har tidligere lest mange av dine innlegg med fryd, men nå synes jeg du gjør skivebom.. Helt på siden, anngår dette deg personelig eller:) Jeg skal være enig i deg i en ting, mange syr puter under armene på overvektige. Det blir som de smellfeite negerdamene på Ricki Lake som veier 150+ kg og er så stolt av kroppen sin. Og de blir fortalt at det er bra og at slik skal det være. En skal ikke skamme seg over sin kropp, men slikt er ikke bra. Men det er ikke bra med undervekt. BMI grensene er satt svært strengt, slik at det skal en del til for å bli ansett som undervektig. Du kan noe for at unge jenter leser dine innlegg og får oppfattelsen av at 52 kg er normalt for en kvinne på 1,70. Det er slik det skal være. Men det stemmer bare ikke, det er for lite. Og selv om du er naturlig tynn må de fleste sulte seg og det som verre er for å bli så tynne. Og når du sier/skriver som du gjør så opprettholder du denne prosessen. Hvor er alle disse drøssevis av kvinnene på 1,55-1,60 som veier 45 kg? Jeg ser dem ikke. Ikke vet vi hva som ligger bak hos de som er slik heller. Det er ofte triste skjebner om kvinner som bruker all sin tid på å slanke seg og mister livskvalitet på grunn av det. Du er ikke et dårlig forbilde fordi du er tynn (det er noe du gjerne ikke kan noe for uansett), du er et dårlig forbilde fordi du forfekter synet på at 52 kg er passe for kvinner på 1,70. Hva skal jenter som veier mer enn dette tro? Det er få som kan bli så tynne på naturlig vis. Og da er veien kort til anoreksia og andre sykdommer. Personlig er jeg mer som deg, jeg har alltid sett tynn ut. Sykelig tynn mente mange (er blitt bedre nå). Jeg har fått hørt at jeg ser ut som en straffange fra en konsentrasjonsleir og mine foreldre ble spurt om de gam eg mat når jeg var liten (jeg som til og med drakk opp fettet når vi stekte bacon). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellik Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg skal være enig i deg i en ting, mange syr puter under armene på overvektige. Det blir som de smellfeite negerdamene på Ricki Lake som veier 150+ kg og er så stolt av kroppen sin. Og de blir fortalt at det er bra og at slik skal det være. En skal ikke skamme seg over sin kropp, men slikt er ikke bra. Men det er ikke bra med undervekt. BMI grensene er satt svært strengt, slik at det skal en del til for å bli ansett som undervektig. Du kan noe for at unge jenter leser dine innlegg og får oppfattelsen av at 52 kg er normalt for en kvinne på 1,70. Det er slik det skal være. Men det stemmer bare ikke, det er for lite. Og selv om du er naturlig tynn må de fleste sulte seg og det som verre er for å bli så tynne. Og når du sier/skriver som du gjør så opprettholder du denne prosessen. Hvor er alle disse drøssevis av kvinnene på 1,55-1,60 som veier 45 kg? Jeg ser dem ikke. Ikke vet vi hva som ligger bak hos de som er slik heller. Det er ofte triste skjebner om kvinner som bruker all sin tid på å slanke seg og mister livskvalitet på grunn av det. Du er ikke et dårlig forbilde fordi du er tynn (det er noe du gjerne ikke kan noe for uansett), du er et dårlig forbilde fordi du forfekter synet på at 52 kg er passe for kvinner på 1,70. Hva skal jenter som veier mer enn dette tro? Det er få som kan bli så tynne på naturlig vis. Og da er veien kort til anoreksia og andre sykdommer. Personlig er jeg mer som deg, jeg har alltid sett tynn ut. Sykelig tynn mente mange (er blitt bedre nå). Jeg har fått hørt at jeg ser ut som en straffange fra en konsentrasjonsleir og mine foreldre ble spurt om de gam eg mat når jeg var liten (jeg som til og med drakk opp fettet når vi stekte bacon). Vel, jeg er 163 cm høy og veier 47 kg. Jeg er 30 år, og i dag var jeg hos legen fordi jeg er gravid for tredje gang. Han sa "Du er jo ikke akkurat for feit, men det ligger vel ikke til deg heller." Og jeg ønsker ikke at klesstørrelsene skal bli større. Jeg må faktisk ha klær jeg også, barneklær ønsker jeg meg ikke. Jeg tror heller ikke på at klærne blir mindre og mindre - jeg har fortsatt problemer med å finne klær som er små nok, slik jeg hadde da jeg var yngre. Og vekten min har vært ganske konstant i årevis. Vanligvis bruker jeg str. 34 (36) i bukser, men i italienske og franske størrelser må også jeg gå opp. Dette fordi disse størrelsene er en helt annen greie. Fransk str. 36 tilsvarer norsk 34. Italiensk str. 40 tilsvarer norsk 34/36. Det kan være greit å ha i bakhodet. Jeg er litt lei av slike utsagn om endring av størrelser, for jeg tror ikke det er hold i dem. Er det så farlig å gå opp en størrelse. Det kan jo faktisk hende fasongen din har endret seg litt med årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellik Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Vel, jeg er 163 cm høy og veier 47 kg. Jeg er 30 år, og i dag var jeg hos legen fordi jeg er gravid for tredje gang. Han sa "Du er jo ikke akkurat for feit, men det ligger vel ikke til deg heller." Og jeg ønsker ikke at klesstørrelsene skal bli større. Jeg må faktisk ha klær jeg også, barneklær ønsker jeg meg ikke. Jeg tror heller ikke på at klærne blir mindre og mindre - jeg har fortsatt problemer med å finne klær som er små nok, slik jeg hadde da jeg var yngre. Og vekten min har vært ganske konstant i årevis. Vanligvis bruker jeg str. 34 (36) i bukser, men i italienske og franske størrelser må også jeg gå opp. Dette fordi disse størrelsene er en helt annen greie. Fransk str. 36 tilsvarer norsk 34. Italiensk str. 40 tilsvarer norsk 34/36. Det kan være greit å ha i bakhodet. Jeg er litt lei av slike utsagn om endring av størrelser, for jeg tror ikke det er hold i dem. Er det så farlig å gå opp en størrelse. Det kan jo faktisk hende fasongen din har endret seg litt med årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg skal være enig i deg i en ting, mange syr puter under armene på overvektige. Det blir som de smellfeite negerdamene på Ricki Lake som veier 150+ kg og er så stolt av kroppen sin. Og de blir fortalt at det er bra og at slik skal det være. En skal ikke skamme seg over sin kropp, men slikt er ikke bra. Men det er ikke bra med undervekt. BMI grensene er satt svært strengt, slik at det skal en del til for å bli ansett som undervektig. Du kan noe for at unge jenter leser dine innlegg og får oppfattelsen av at 52 kg er normalt for en kvinne på 1,70. Det er slik det skal være. Men det stemmer bare ikke, det er for lite. Og selv om du er naturlig tynn må de fleste sulte seg og det som verre er for å bli så tynne. Og når du sier/skriver som du gjør så opprettholder du denne prosessen. Hvor er alle disse drøssevis av kvinnene på 1,55-1,60 som veier 45 kg? Jeg ser dem ikke. Ikke vet vi hva som ligger bak hos de som er slik heller. Det er ofte triste skjebner om kvinner som bruker all sin tid på å slanke seg og mister livskvalitet på grunn av det. Du er ikke et dårlig forbilde fordi du er tynn (det er noe du gjerne ikke kan noe for uansett), du er et dårlig forbilde fordi du forfekter synet på at 52 kg er passe for kvinner på 1,70. Hva skal jenter som veier mer enn dette tro? Det er få som kan bli så tynne på naturlig vis. Og da er veien kort til anoreksia og andre sykdommer. Personlig er jeg mer som deg, jeg har alltid sett tynn ut. Sykelig tynn mente mange (er blitt bedre nå). Jeg har fått hørt at jeg ser ut som en straffange fra en konsentrasjonsleir og mine foreldre ble spurt om de gam eg mat når jeg var liten (jeg som til og med drakk opp fettet når vi stekte bacon). Hei igjen! Jeg tror vi langt på vei er enige, og det er kjipt at mennesker får spiseforstyrrelser og komplekser.. Men altså, jeg har ikke forfektet (spesiellt ikke i det første svaret mitt) at det er hverken forbilledlig eller gjennomsnittelig å ha akkurat mine mål. Jeg har bare ikke lagt merke til noe om disse størrelsene det er snakk om og i min verden er small fortsatt small. I den forbindelse opplyste jeg om mine mål, fordi hun sa hun også var/ hadde vært en small.. Det kan da ikke være "straffbart" og si hva en veier.. Jeg mente ærligtalt ikke å være klysete.. Dog vil jeg hevde at jeg er innen for normalen, særlig slik det begrepet lar seg tøye fortiden (i hvertfall oppover..) Og faktisk, jeg kjenner som sagt mange som er like slanke og slankere enn det jeg er.. Og vi ser friske&bra ut, ikke magre og kantete eller noe, så SÅ ille kan det neppe være.. forøvrig,de små damene er da overalt.. På trikken, i butikken, på skolen:) Akkurat hvor mye de veier vites ikke, det var gjettning.. Men at det finnes busslaster med tynne damer på ca 155 kan da ikke benektes..? Det med baconfettet var voldsomt!! Er det sant? "ler" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellik Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Det samme skjedde meg i går ;o) Jeg er 176 cm og 67 kilo...altså slank nok. Men jeg måtte opp i L i både bukse og skjorte!! Dette var en Fame butikk , men helledussen !! Du er jo slank, men du er jo også temmelig høy. Det er ikke rart at du må ha L. Tenk en person som har de samme proporsjonene som deg, men som er femten cm kortere. Hun vil jo være mye mindre overalt enn deg, og trenger følgelig small. Hvis du skal ha small derimot - da vil jo hun umulig klare å finne klær! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hva vil du kalle meg da, når du kaller deg selv for normalvektig Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 For noe forbanna sludder.. Det er helt normalt å veie etpar og femti til min høyde.. Hadde jeg veid mer hadde jeg antagelig sett usunn&feit ut. Dette er svært individuellt, hvordan kiloene sitter o.l og folk kan sikkert veie både 10 og 15 kilo mer enn meg og ha samme høyde og fortsatt se bra ut.. Men det var da ikke det vi snakket om var det? Jeg svarte på ett innlegg der noen klaget over at klesstørrelsen hadde forandret seg, og at folk som har gått inn i small, nå går inn i large.. dette finner jeg rart da jeg ikke har registrert noen slik forandring og altså, fortsatt går inn i small.. ' Er det så forbanna tendensiøst da?! Jeg finner det mer både tendensiøst&usannferdig når det til stadighet skal understrekes at det er så fint å flott med "frodige" damer, og at tynt er stygt og sykelig. Jeg slanker meg ikke og trener ikke særlig mye så noe ideal for anorektikere er jeg nok neppe. Jeg har en fin kropp som jeg er fornøyd med. men det er det selvfølgelig lite p.c og si fordi jeg ikke er overvektig. Jeg er drittlei av at de som klager på skjønnhets hysteriet har et helt tilsvarende tankesett bare at her er det snudd på hodet, slik at slanke folk kan drites hemningsløst ut samtidig som usunn overvekt ærklæres flott&uangripelig..Dette skal alle måtte synes for ikke å fremstå som lite fintfølende drittsekker.. Personelig synes jeg mange typer kropp kan være fint.. Og selvom det selvfølgelig er håpløst u p.c, altså også de slanke.. Du får ha meg unnskyldt! Normalt å veie i din høyde er rundt 60kg, og det å veie 52kg til å være 1.70cm høy er litt lite synes jeg også, så jeg er helt enig med Sier du det! Du er jo sikkert fornøyd med din kropp,men du bør passe litt på fordi folk kan kanskje oppfatte deg som du har en eller annen slags form for spiseforstyrrelse i og med at du bare veier 52kg i forhold til din høyde.Veier selv 52kg jeg også og er 1.60cm høy, og det ER normalt. Sier du det sa jo til deg at du er undervektig og han la ut et ref.til deg også.At du ikke ser det selv viser bare at du ikke innser selv at du er tynn. Hvis du veier rundt 60kg eller går opp fra 52kg ser du IKKE usunn og feit ut.Tror rett og slett at du er for redd å gå opp i vekt jeg etter som du sier at du ser feit og usunn ut hvis du går mer opp i vekt. Regner med at du ser mer sunn ut da når du får litt kjøtt på beina. Ikke vondt ment,men det å si at du er normalvektig og si at hvis du går opp mer nå så er du usunn og feit, ER rett og slett en fornærmelse i allefall overfor meg som veier 52kg og er 1.60cm høy. Altså veier 8kg under høyden,mens du veier 18kg under høyden. Synes du at jeg er feit da fordi jeg bare veier 8kg under høyden min 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hva vil du kalle meg da, når du kaller deg selv for normalvektig Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Døh.. Nå må du bremse her.. For det første kan ikke jeg noe for hvordan enkelte her eventuellt velger å tolke mitt innlegg.. for det var faktisk ett enkelt og likefremt spørsmål om hvilke butikker dette eventuellt gjalt, og om at jeg oppriktig lurer på hvor de små damene kan handle.. Er det i barne avd?? Det er da drøssevis av kvinnfolk rundt på en 155-160, som sikkert veier enn sånn, tja 45 kg? Hvordan du klart å tolke det til å være et tendensiøst innlegg i seg selv er meg uforståelig. Dessuten vil jeg nevne at jeg går til legen jevnlig, som alle andre, og jeg har aldri fått anntydet at det er noe galt med min vekt. Nesten alle mine veninner har variasjoner over samme vekt/høyde forhold. Vi drikker øl&koser oss med mat som alle andre.. At jeg, sånn i meg selv, fremstår som et dårlig forbilde er en insinuasjon jeg vil ha meg frabedt. Og hvis så at 52 er forlite(???) så skjønner jeg ikke hvorfor alle med liv og lyst kan få kaste seg over dette og fråtse i det, mens hvis noen veier 80 til samme høyde( og det ER overvekt) oppfører alle seg fryktelig pent og hevder at alt alt er som det skal være.. Jeg har inntrykk av at overvekt er en hellig ku for mange, og jeg skjønner at temaet er sensitivt, men det må da være greit å kalle en spade for en spade.. Tråkk på noen overvektige tær(hvilket forørig IKKE var min intensjon med det første svaret), og usakelighetene ramler inn.. Petter Smart, jeg er skuffet.. Jeg har tidligere lest mange av dine innlegg med fryd, men nå synes jeg du gjør skivebom.. Helt på siden, anngår dette deg personelig eller:) Herregud,siden du mener at dem personene som er rundt 155cm - 160cm høy veier ca.45kg kg, Hva er jeg da som veier 52kg til å være 160cm høy.Er jeg feit da (kanskje etter ditt syn når du selv sier at dem fleste på ca,min høyde veier ca.45kg og at jeg kanskje ligger over gjennomsnittet)? Det høres kanskje litt dumt ut,men da skal iallefall jeg gå ned til ca.45kg, så ligger jeg vel på den samme vekta som fleste på ca.min høyde ligger opp, så er jeg kanskje ikke et av de få tilfellene som ligger over. Faen,jeg blir så provosert av dette!Ikke er jeg fornøyd med meg selv heller, og har dårlig selvtillit, så å høre blant annet dette,gjorde ting ikke noe særlig bedre for meg,fordi jeg vil ikke være en av de få tilfellene (i dine øyne) som veier over ca45kg som er ca. 160cm høy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hva vil du kalle meg da, når du kaller deg selv for normalvektig Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg skal være enig i deg i en ting, mange syr puter under armene på overvektige. Det blir som de smellfeite negerdamene på Ricki Lake som veier 150+ kg og er så stolt av kroppen sin. Og de blir fortalt at det er bra og at slik skal det være. En skal ikke skamme seg over sin kropp, men slikt er ikke bra. Men det er ikke bra med undervekt. BMI grensene er satt svært strengt, slik at det skal en del til for å bli ansett som undervektig. Du kan noe for at unge jenter leser dine innlegg og får oppfattelsen av at 52 kg er normalt for en kvinne på 1,70. Det er slik det skal være. Men det stemmer bare ikke, det er for lite. Og selv om du er naturlig tynn må de fleste sulte seg og det som verre er for å bli så tynne. Og når du sier/skriver som du gjør så opprettholder du denne prosessen. Hvor er alle disse drøssevis av kvinnene på 1,55-1,60 som veier 45 kg? Jeg ser dem ikke. Ikke vet vi hva som ligger bak hos de som er slik heller. Det er ofte triste skjebner om kvinner som bruker all sin tid på å slanke seg og mister livskvalitet på grunn av det. Du er ikke et dårlig forbilde fordi du er tynn (det er noe du gjerne ikke kan noe for uansett), du er et dårlig forbilde fordi du forfekter synet på at 52 kg er passe for kvinner på 1,70. Hva skal jenter som veier mer enn dette tro? Det er få som kan bli så tynne på naturlig vis. Og da er veien kort til anoreksia og andre sykdommer. Personlig er jeg mer som deg, jeg har alltid sett tynn ut. Sykelig tynn mente mange (er blitt bedre nå). Jeg har fått hørt at jeg ser ut som en straffange fra en konsentrasjonsleir og mine foreldre ble spurt om de gam eg mat når jeg var liten (jeg som til og med drakk opp fettet når vi stekte bacon). Veide 70kg for et halvt år siden og er nå nede på ca.52kg, fordi jeg fikk høre fra andre folk at jeg var overvektig og feit. Da bestemte jeg meg for å gjøre noe med det, og har gått ned 18kg på 6måneder, er dessverre enda ikke fornøyd, og når jeg spiser (spiser littegranne mat og godteri),så får jeg dårlig samvittighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 ??? Hvilke butikker da? Jeg er også en slank&normalt høy dame og jeg finner størrelsene mine som før.. Har faktisk lurt på det motsatte jeg, hvor handler de virkelig små damene? jeg er ca170 høy& veier 52 og bruker 34/36 eller small.. Det er da drøssevis av damer som er mindre enn meg, hvor handler de? I barneavdelingen? Du er akkurat like høy og veier det samme som meg. Finner du bukser som er lange nok i beina? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/2/#findComment-551926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.