Dorthe Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Du var jammen meg hissig i ditt innlegg,men dem tynne får også kanskje som øra flagrer,men jeg tror at dem som er overvektige får høre mer enn det dem tynne gjør, spesielt av gutter (særlig av unge gutter). Det at du føler at jeg beskylder deg for et eller annet, betyr bare at du også er sævrt sårbar av deg,men du bør faen (unnskyld banneordet) være glad for at du er så tynn. Skule ha gitt alt for å være i dine sko, og tror du for faen at jeg er glad for å veie 52kg i forhold til min kropp eller.Da får du faen meg tro igjen. Det er mye mer godtatt å mobbe tynne mennesker. Tror ikke engang folk tenker over at det de sier er sårende. Men du har rett i en ting. Jeg har aldri blitt mobbet av et hankjønn fordi jeg er tynn, kun av kvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-553023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Du var jammen meg hissig i ditt innlegg,men dem tynne får også kanskje som øra flagrer,men jeg tror at dem som er overvektige får høre mer enn det dem tynne gjør, spesielt av gutter (særlig av unge gutter). Det at du føler at jeg beskylder deg for et eller annet, betyr bare at du også er sævrt sårbar av deg,men du bør faen (unnskyld banneordet) være glad for at du er så tynn. Skule ha gitt alt for å være i dine sko, og tror du for faen at jeg er glad for å veie 52kg i forhold til min kropp eller.Da får du faen meg tro igjen. Hei du! Tror ikke ditt "problem" er antall kilo, men jeg synes det høres ut som du har veldig dårlig selvtilitt.. Jeg var amper i tonen, fordi innleggene mine ble tolket ihjel og jeg fikk ganske usakelige tilbakemeldinger.. tross alt( og dette vil du se om du leser svarene mine) Stilte jeg ett spørsmål, ut ifra oppriktig intresse, om hvor de damene som er mindre enn meg-både i forhold til vekt og høyde handlet.. Og så fikk jeg en masse drittsnakk om hetsing av feitefolk, o.l tilbake.. Det synes jeg er urimelig. Jeg er fornøyd med kroppen min, men det er ikke kun fordi jeg er "tynn", men fordi jeg trives godt i den... Prøv å like deg selv du også Selvom mål&sånt ikke er det viktigste iverden høres jo dine ut til å tilsvare det de fleste menn drømmer om hvertfall:) Ha en hyggelig kveld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-553035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg som har det lange nicket Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei du! Tror ikke ditt "problem" er antall kilo, men jeg synes det høres ut som du har veldig dårlig selvtilitt.. Jeg var amper i tonen, fordi innleggene mine ble tolket ihjel og jeg fikk ganske usakelige tilbakemeldinger.. tross alt( og dette vil du se om du leser svarene mine) Stilte jeg ett spørsmål, ut ifra oppriktig intresse, om hvor de damene som er mindre enn meg-både i forhold til vekt og høyde handlet.. Og så fikk jeg en masse drittsnakk om hetsing av feitefolk, o.l tilbake.. Det synes jeg er urimelig. Jeg er fornøyd med kroppen min, men det er ikke kun fordi jeg er "tynn", men fordi jeg trives godt i den... Prøv å like deg selv du også Selvom mål&sånt ikke er det viktigste iverden høres jo dine ut til å tilsvare det de fleste menn drømmer om hvertfall:) Ha en hyggelig kveld Takk for svaret som jeg fikk av deg! Det var heller ikke meningen å svare sint tilbake,men det er nok sant i noe av du sier at jeg har veldig dårlig selvtillit.Det kan vel blant annet komme av at jeg ikke har noen venner og at jeg har blitt mobbet en del opp gjennom tiden.Får stadig slengbemerkninger fremdeles av folk som tidligere har gått i klassen min på skolen,noe som er sårende. Har snakket med noen at man får bedre selvtillit av å få mange positive kommentarer tilbake og at min mor sier at jeg får bedre selvtillit når jeg kommer meg ut i jobb og ser at jeg mestrer ting.Skulle så gjerne tro på dem,men det er ikke lett når jeg får flere negative tilbakemeldninger på meg enn positive.Så har man jo lettere for å ta de negative tilbakemeldingene til seg når man har dårlig selvtillit enn dem som er positive. Har i allefall hatt dårlig selvtillit så lenge jeg kan huske. Ha forsatt en fin søndag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-553187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Vel, jeg er 163 cm høy og veier 47 kg. Jeg er 30 år, og i dag var jeg hos legen fordi jeg er gravid for tredje gang. Han sa "Du er jo ikke akkurat for feit, men det ligger vel ikke til deg heller." Og jeg ønsker ikke at klesstørrelsene skal bli større. Jeg må faktisk ha klær jeg også, barneklær ønsker jeg meg ikke. Jeg tror heller ikke på at klærne blir mindre og mindre - jeg har fortsatt problemer med å finne klær som er små nok, slik jeg hadde da jeg var yngre. Og vekten min har vært ganske konstant i årevis. Vanligvis bruker jeg str. 34 (36) i bukser, men i italienske og franske størrelser må også jeg gå opp. Dette fordi disse størrelsene er en helt annen greie. Fransk str. 36 tilsvarer norsk 34. Italiensk str. 40 tilsvarer norsk 34/36. Det kan være greit å ha i bakhodet. Jeg er litt lei av slike utsagn om endring av størrelser, for jeg tror ikke det er hold i dem. Er det så farlig å gå opp en størrelse. Det kan jo faktisk hende fasongen din har endret seg litt med årene. Poenget er vel at alle skal få klær som passer. Slik det er i dag så får ikke normalt store kvinner på seg vanlige klær lenger. Du veier veldig lite, du er undervektig. De fleste er ikke det. Det er kanskje ikke lett å finne klær for deg, selv om det sies at de fleste klærne passer personer med undervekt. Poenget er at størrelsene endrer seg, ikke kvinnene. Endrer du ikke vekt eller form bør du heller ikke måtte endre klesstørrelse. Når en i tillegg tar med at mange ikke lager klær over størrelse 40 fordi de mener at "feite" kvinner ikke skal bruke deres klær har en et stort problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hei igjen! Jeg tror vi langt på vei er enige, og det er kjipt at mennesker får spiseforstyrrelser og komplekser.. Men altså, jeg har ikke forfektet (spesiellt ikke i det første svaret mitt) at det er hverken forbilledlig eller gjennomsnittelig å ha akkurat mine mål. Jeg har bare ikke lagt merke til noe om disse størrelsene det er snakk om og i min verden er small fortsatt small. I den forbindelse opplyste jeg om mine mål, fordi hun sa hun også var/ hadde vært en small.. Det kan da ikke være "straffbart" og si hva en veier.. Jeg mente ærligtalt ikke å være klysete.. Dog vil jeg hevde at jeg er innen for normalen, særlig slik det begrepet lar seg tøye fortiden (i hvertfall oppover..) Og faktisk, jeg kjenner som sagt mange som er like slanke og slankere enn det jeg er.. Og vi ser friske&bra ut, ikke magre og kantete eller noe, så SÅ ille kan det neppe være.. forøvrig,de små damene er da overalt.. På trikken, i butikken, på skolen:) Akkurat hvor mye de veier vites ikke, det var gjettning.. Men at det finnes busslaster med tynne damer på ca 155 kan da ikke benektes..? Det med baconfettet var voldsomt!! Er det sant? "ler" Jeg mener ikke du er normal. Du er undervektig. Men det er jo lov å være uenig. Men jeg liker ikke at du sier det er normalt å veie så lite. Da får mange jenter et mål om ikke veie mer enn det og det er ikke sunt. Det med baconfettet er faktisk sant, er litt sånn ennå også, spiser gjerne bacon til middag. Jeg har en kompis som trener fitness, han skjønner ikke hvor jeg gjør av alt jeg spiser. Men jeg er i alle fall ikke sunn, selv om jeg er tynn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Veide 70kg for et halvt år siden og er nå nede på ca.52kg, fordi jeg fikk høre fra andre folk at jeg var overvektig og feit. Da bestemte jeg meg for å gjøre noe med det, og har gått ned 18kg på 6måneder, er dessverre enda ikke fornøyd, og når jeg spiser (spiser littegranne mat og godteri),så får jeg dårlig samvittighet. Hvor høy er du? 70 eller 52 kg sier lite i seg selv. Hvem er det som gjør at du ikke var fornøyd og at du spiser med dårlig samvittighet? Jo det er de som sier 50 kg er passe for noen på 1,70. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Det er faktisk normalt for noen. Jeg prøver å legge på meg noen kg men det er helt umulig. Jeg er stolt fordi jeg veier 52 kg, for 2 år siden veide jeg under 45 kg. Jeg har virkelig slitt for å legge på meg de ekstra kg. Hos oss ligger det til familien. Tanten min, faren min og begge sønnene mine er slik. Tynne og lange og spiser som hester. Ja nettopp, det er normalt for noen, men ikke normalt i seg selv. Og når en sier det er normalt tenker unge jenter at de også må være så tynne, at de er feite om de veier mer. Jeg er også tynn og spiser som en hest (eller gris). Men jeg sier ikke at det er normalt. Folk bør ha realistiske forventninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellik Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Poenget er vel at alle skal få klær som passer. Slik det er i dag så får ikke normalt store kvinner på seg vanlige klær lenger. Du veier veldig lite, du er undervektig. De fleste er ikke det. Det er kanskje ikke lett å finne klær for deg, selv om det sies at de fleste klærne passer personer med undervekt. Poenget er at størrelsene endrer seg, ikke kvinnene. Endrer du ikke vekt eller form bør du heller ikke måtte endre klesstørrelse. Når en i tillegg tar med at mange ikke lager klær over størrelse 40 fordi de mener at "feite" kvinner ikke skal bruke deres klær har en et stort problem. "Poenget er at størrelsene endrer seg, ikke kvinnene." Feil - gjennomsnittsvekta i Norge er stadig økende. Mens mange tror det er størrelsene som endrer, er det i virkeligheten kroppene. (Og dette gjelder menn ennå mer enn kvinner. Her har gjennomsnittsvekta økt med 10 kg på en generasjon. For unge gutter er økningen ennå større.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Skal være enig med deg her ja, jeg hadde en slisom periode, der jeg gikk ned mye. Endte på 53 kilo (er 1,71) Det fikk meg til å se ut som et vandrende røntgenbilde... I dag er jeg 70 kilo og har fått pupper igjen!;0) Og er egentlig nokså pen tror jeg, men føler meg elendig fordi jeg til stadighet møter disse små klesstørrelsene og skrapa jentene overalt. Senest i dag var jeg innom en butikk og kikka på disse nye buksene med snøring. Butikkdama kom og reklamerte fært, hun hadde på seg en. Men jeg rynka panna, og før jeg fikk sagt noe smeller det fra dama: Åh ja, du liker ikke sånne for du føler deg svær...Hun var selv 166 eller noe og beintynn. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort to ting, slått ned drittkjerringa (som sikkert hadde vært lett, skinn og bein er enkelt å banke opp) og så aldri satt mine bein i butikken igjen. Makan til frekt kvinnfolk. Du er jo faktisk normalvektig og ser sikkert ut som en kvinne. Kvinner skal ha former. Ingen liker jenter som ser ut som gutter med langt hår og kvinneklær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 "Poenget er at størrelsene endrer seg, ikke kvinnene." Feil - gjennomsnittsvekta i Norge er stadig økende. Mens mange tror det er størrelsene som endrer, er det i virkeligheten kroppene. (Og dette gjelder menn ennå mer enn kvinner. Her har gjennomsnittsvekta økt med 10 kg på en generasjon. For unge gutter er økningen ennå større.) Gjennomsnittsvekta øker, men det er ikke det vi snakker om her. Det jeg snakker om er kvinner som ikke øker i vekt eller endrer form, men som likevel må skifte klesstørrelse. Butikkene har jo innrømmet at størrelsene har endret seg de siste årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellik Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Gjennomsnittsvekta øker, men det er ikke det vi snakker om her. Det jeg snakker om er kvinner som ikke øker i vekt eller endrer form, men som likevel må skifte klesstørrelse. Butikkene har jo innrømmet at størrelsene har endret seg de siste årene. Vel, jeg har ikke merket noe til det ihvertfall... Jeg skulle gjerne ha kjøpt litt finere bukser av og til, men der begynner som regel størrelsene på 36. Det blir slaskete i lårene. Så jeg tror rett og slett ikke på det. Fjortisbukser derimot, er lett å finne. Men jeg er nå tross alt 30 år da... Shopping i Franrike, det liker jeg. Jeg går rett inn i fransk one-size. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg gjetter på hva jeg tror damer på den høyden veier, mange av de ser veldig slanke ut.. Jeg er davel ikke for faen ingen vekt ekspert, og hva du veier , vel det dr***r jeg faktisk i.. Jeg står for at det jeg veier er helt normalt, hvis ikke hadde nok en eller annen vennlig sjel fortalt meg at det ikke var så.. Typen liker det, og viktigere legen min sier jeg har helt normal vedkt til høyden min.Jeg liker det, uten at jeg anstrenger meg for å holde det slik.. Jeg eter det jeg vil ete, inkl snop&øl og andrekaloribomber.. Kiloer sitter forskjellig hos folk, og noen på min høyde kan være flotte om de veier 10 kilo til. Jeg synes ikke det er noen standard nøkkel til skjønnhet, mange varianter av kropp kan være fint.. At du blir provosert av innlegget mitt er jo din sak, men jeg synes ikke det sto noe anstøtelig i det.. Hvis du spiser snop, øl og andre kaloribomber er du jo ikke sunn, selv om du er tynn. Det er bedre å være overvektig og spise sunt enn normalvektig og spise usunt. Problemet med dine uttalelser er at du gir inntrykk av at du mener 50 kg er passe for alle på 1,70. At det kun gjelder deg og at andre kan passe med flere kg kommer ikke godt nok fram. Det unge jenter får med seg er 50 kg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ja nettopp, det er normalt for noen, men ikke normalt i seg selv. Og når en sier det er normalt tenker unge jenter at de også må være så tynne, at de er feite om de veier mer. Jeg er også tynn og spiser som en hest (eller gris). Men jeg sier ikke at det er normalt. Folk bør ha realistiske forventninger. For noen år siden hadde man noe man kalte trivelsvekt, dvs den vekta kroppen trivdes med. Dette ordet har blitt borte på veien og det er synd. Ser ut som folk har glemt å lytte på kroppen og ikke vet hva som er normalt for dem selv lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva vil du kalle meg,hvis du kaller deg selv for normal Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hvor høy er du? 70 eller 52 kg sier lite i seg selv. Hvem er det som gjør at du ikke var fornøyd og at du spiser med dårlig samvittighet? Jo det er de som sier 50 kg er passe for noen på 1,70. jeg er 160cm høy.veldig lav til å bare å være noen og 20år. Sluttet å vokse da jeg var 13år jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellik Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 jeg er 160cm høy.veldig lav til å bare å være noen og 20år. Sluttet å vokse da jeg var 13år jeg. Det er da helt fint å være 160. Det er lavere enn snittet men ikke ekstremt. Jeg har venninner som er 5 cm mindre enn deg. Selv ønsket jeg også at jeg var 170 cm da jeg var 20 år, men nå synes jeg det er helt OK å være 163 cm. Jeg fyller meg selv helt jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg mener ikke du er normal. Du er undervektig. Men det er jo lov å være uenig. Men jeg liker ikke at du sier det er normalt å veie så lite. Da får mange jenter et mål om ikke veie mer enn det og det er ikke sunt. Det med baconfettet er faktisk sant, er litt sånn ennå også, spiser gjerne bacon til middag. Jeg har en kompis som trener fitness, han skjønner ikke hvor jeg gjør av alt jeg spiser. Men jeg er i alle fall ikke sunn, selv om jeg er tynn. Ok, Petter Smart.. Det er ikke jeg som er dogmatisk i henhold til hva som er "normalt" For ca 500 gang, det er fint med variasjoner over tema kropp.. Hos noe som er 170 høye kan det være fint med både 50 og 70 kilo.. Alt henger sammen med andre ting, bla hvor kiloene sitter.. Jeg kler min vekt. Fortsatt er jeg ikke noe "dårlig forbilde". Jeg vil tvertom påstå at jeg iden grad jeg er noe forbilde for noen, faktisk er et godt ett. dette fordi jeg er positiv og har et godt forhold til kropp&seksualitet&selvtillit, og jeg er åpen for mangfold.. Istedet for vektskjemaer trenger de som er i faresonen for spiseforstyrrelser&komplekser selvtillit.. Det tror jeg de letter får av positivitet til variasjonene enn til rigide skjemaer.. Det DU lærer bort ved å stadig vende tilbake til hva jeg veier en absolutthet som ikke fører frem hvis det en ønsker er å øke ungdommens selvfølelse.. Min skrekkelige forbrytelse er jo at jeg er stolt av den "undervektige" kroppen min.. Og for n`te gang jeg opplyste om hva jeg veide for å få verifisert en, for meg viktig opplysning.. Hvis det å bare se skriftelig at noen er tynne, og,ja, sunne og friske er tilstrekkelig for å få noen inn i anoreksia, er det lite jeg kan gjøre.. Jeg forbeholder meg min rett til å både snakke om og evt vise frem kroppen min når som helst uten å bli anklaget for å gjøre noe annet enn akkurat det.. Hvis folk ikke takler tynne folk trenger de bedre hjelp enn det jeg tror den gjennomsnittelige doler kan klare.. Forøvrig vil jeg igjen minne om min leges understøttelse av at min vekt både er sunn og normal.. Vittig at du føler du har bedre sak kunnskap.. At jeg drikker øl og spiser snop vitner om at jeg er et sunt, uhysterisk menneske som nyter min tid på jorden.. Usunne mennesker lar være.. For å oppnå? Anorektiske kropper? Evig liv? Rekord på sats?... Forresten AAARGH, så lei jeg er av fedmejuntaen som kommer og tar deg hvis du VÅGER å være fornøyd med deg selv og veier under 60 kilo.. Etter disse trådene begynner deler av meg å synesw det er til pass om buksestørrelsene går ned,, Mye!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Du bruker størrelse 34-36 (som sier en del i dag) og veier kun 52 kg (som gir en BMI på 18, noe som er undervektig, ref http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html). At du framstiller dette som normalt er forkastelig. Det er jo ikke rart mange jenter tror de er feite da. Det er sikkert mange kvinner som er mindre enn deg (lavere?) men dette er verken sunt eller normalt. Døh, Petter? Hvor gammel er du egentlig? Hvordan i all verden kan du påstå hvorvidt hun er undervektig eller ikke, kun ved hjelp av noen TALL!? Det er nemlig ikke sånn at alle kropper er like. Jeg kan fortelle at jeg kjenner en med bilringer og litt ekstra her og der - med BMI på 19. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Ok, Petter Smart.. Det er ikke jeg som er dogmatisk i henhold til hva som er "normalt" For ca 500 gang, det er fint med variasjoner over tema kropp.. Hos noe som er 170 høye kan det være fint med både 50 og 70 kilo.. Alt henger sammen med andre ting, bla hvor kiloene sitter.. Jeg kler min vekt. Fortsatt er jeg ikke noe "dårlig forbilde". Jeg vil tvertom påstå at jeg iden grad jeg er noe forbilde for noen, faktisk er et godt ett. dette fordi jeg er positiv og har et godt forhold til kropp&seksualitet&selvtillit, og jeg er åpen for mangfold.. Istedet for vektskjemaer trenger de som er i faresonen for spiseforstyrrelser&komplekser selvtillit.. Det tror jeg de letter får av positivitet til variasjonene enn til rigide skjemaer.. Det DU lærer bort ved å stadig vende tilbake til hva jeg veier en absolutthet som ikke fører frem hvis det en ønsker er å øke ungdommens selvfølelse.. Min skrekkelige forbrytelse er jo at jeg er stolt av den "undervektige" kroppen min.. Og for n`te gang jeg opplyste om hva jeg veide for å få verifisert en, for meg viktig opplysning.. Hvis det å bare se skriftelig at noen er tynne, og,ja, sunne og friske er tilstrekkelig for å få noen inn i anoreksia, er det lite jeg kan gjøre.. Jeg forbeholder meg min rett til å både snakke om og evt vise frem kroppen min når som helst uten å bli anklaget for å gjøre noe annet enn akkurat det.. Hvis folk ikke takler tynne folk trenger de bedre hjelp enn det jeg tror den gjennomsnittelige doler kan klare.. Forøvrig vil jeg igjen minne om min leges understøttelse av at min vekt både er sunn og normal.. Vittig at du føler du har bedre sak kunnskap.. At jeg drikker øl og spiser snop vitner om at jeg er et sunt, uhysterisk menneske som nyter min tid på jorden.. Usunne mennesker lar være.. For å oppnå? Anorektiske kropper? Evig liv? Rekord på sats?... Forresten AAARGH, så lei jeg er av fedmejuntaen som kommer og tar deg hvis du VÅGER å være fornøyd med deg selv og veier under 60 kilo.. Etter disse trådene begynner deler av meg å synesw det er til pass om buksestørrelsene går ned,, Mye!!! At du drikker øl og stapper i deg snop tilsier at du ikke er sunn, det er mer enn vekten som sier noe om hvor sunn en er. Det er så mange som tror de kan drikke og spise det de vil bare fordi de er tynne (er sånn selv). Dette er feil og en får like lett sykdommer relatert til usunnhet som tykkere personer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Døh, Petter? Hvor gammel er du egentlig? Hvordan i all verden kan du påstå hvorvidt hun er undervektig eller ikke, kun ved hjelp av noen TALL!? Det er nemlig ikke sånn at alle kropper er like. Jeg kan fortelle at jeg kjenner en med bilringer og litt ekstra her og der - med BMI på 19. Skjønner ikke helt hva min alder har med dette å gjøre, men jeg er 27. En kan være undervektig selv om en har bilringer, dette fordi en lever svært usunt (slik at det fettet en har legger seg rundt magen, evt lår og rumpe) og også mangler muskler. Det er i alle fall ikke sunt. Og for de fleste er det umulig å oppnå en BMI på 19 og fortsatt være sunn. Det er mitt poeng, en må ikke gi unge jenter uoppnåelig mål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-554871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 At du drikker øl og stapper i deg snop tilsier at du ikke er sunn, det er mer enn vekten som sier noe om hvor sunn en er. Det er så mange som tror de kan drikke og spise det de vil bare fordi de er tynne (er sånn selv). Dette er feil og en får like lett sykdommer relatert til usunnhet som tykkere personer. Det er mer sykelig å aldri unne seg noe.. Min oppfattning er at ett godt liv inneholder litt av av alt, både sunne ting og hyggelige, ikke fullt så sunne ting. Jeg tror det er sunnere å unne seg snop og øl innimellom enn å ikke gjøre det.. Det er gjerne forbundet med hysteri og dårlig selvbilde å nekte seg alt.. Til hverdags er jeg ganske sunn, spiser mine daglige 5 osv Og igjen, jeg er glad&positiv til meg selv& til livet, hvilket jeg tror er det sunneste av det jeg gjør. Dette er langt mer vesentlig enn hva jeg veier og også mer vesentlig enn at jeg spiser snop.. Nå er jo denne diskusjonen i ferd med å bli totalt absurd, der jeg gang på gang må forsvare min vekt ovenfor deg.. Det er meget mulig at jeg ikke er verdens sunneste menneske sånn generellt, men vekta mi&forholdet mitt til kropp og mat er faktisk svært sunt. å ensidig fokusere på vekttabeller og deres ofte trange definasjoner av under/over vekt er usunt, hysterisk og det gir dårlige signaler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97715-klesst%C3%B8rrelser/page/4/#findComment-555068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.