Gå til innhold

Hater samfunnet vi lever i

Gjest Provosert jente - ligger et svar til innlegget klesstørrelser he

Anbefalte innlegg

Gjest Provosert jente - ligger et svar til innlegget klesstørrelser he

Jeg tror at det er flere unge jenter som ikke har med seg matpakke på skolen i dag,men det var da jeg gikk på ungdomsskolen.Da hadde i allefall de fleste jentene i min klasse med seg matpakke, og jeg var en av de få jentene som ikke hadde med seg matpakke på skolen i det hele tatt

Det er egentlig samfunnet som har en del av hele skylda til at det blir sånn.Altså alle de slanke modellene som blir framstilt rundt omkring på blader, butikkvinduer o.l.Samtidig så tror jeg at det er en del slankehysteri blant unge jenter i dag.

Var på kjøpesenteret her om dagen og gikk forbi noen unge jenter som jeg tror at dem gikk på ungdomsskolen.Hun ene jenta klaget til de to andre jentene som hun stod sammen med at hun syntes at hun var så fet.Selv så synes jeg ingen av dem er fete i det hele tatt.

Det å ikke å kunne leve opp til dagens idealer,skaper ofte dårlig selvbilde blant dagens unge både når det gjelder gutter og jenter.Har også opplevd at det er stadig mange unge jenter som sliter med enormt dårlig selvtillit og har enda ikke funnet sin identitet.Altså hvem er jeg?

Det er faktisk irriterende og provoserende å høre på at alle de normale jentene klage over hvor feite dem er.Mye av det kan skyldes presset i samfunnet og i vennegjengen der hvor alle skal være like og ingen skal skille seg ut i det hele tatt.Hvis man bare skiller seg litt ut,så blir man utstøtt fra vennegjengen med en gang.Synes at det er så tråkig at det skal være sånn.

Det er visst svært få i dagens samfunn som tør å være seg selv i frykt for å ikke bli akseptert av andre venner og familie.Dem er svake og faller etter presset fra dem andre.

Stadig så er det mye mer mobbing i dag enn da jeg gikk på skolen som er blant annet basert på utseendet til folk.Bare hvis man er litt for kraftig, så får man høre det over lang tid etter på, og det kan da ikke være noe særlig koselig.

Videre så selger dem jo bare klær i små størrelser i butikkene.De unge jentene som har litt rompe og lår, kommer jo ikke inn i dagens bukser,bare fordi buksene blir produsert i altfor små størrelser.Synes rett og slett at det er tragisk og trist når det er sånn.

Husker ikke hvilken avis det var,men jeg leste jo et utsagn som stod i avisa for en stund siden fra en produsent som laget bukser fra et bestemt merke.Der kommenterte hun at hun produserte bukser i små størrelser fordi hun ville ikke at kvinner som brukte størrelse 40 i bukser skulle bruke dems klær på grunn av at det var dårlig reklame for deres bedrift.Snakk om å være helt tett i pappen,når dem skriver sånt noe i en avis.

Synes rett og slett at samfunnet har blitt helt crazy jeg.Noen andre som har synspunkter om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97757-hater-samfunnet-vi-lever-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Provosert jente

Det var pga slike tanker som du hadde her at jeg skrev innlegget: klesstørrelser

Jeg synes det er forferdelig hvordan samfunnet er med på å ødelegge folks syn på egen kropp.

Trøsteklem

Jeg brukte jo str.42/44 i bukse for et halvt år siden,men nå bruker jeg str 34 i bukse.

Ja,det er et tråkig samfunn som vi lever i,men det er jo bare oss som lever i samfunnet som kan forandre på det.

Leste om et innlegg som ble skrevet på sol.no siden under åpent forum der hvor hovedinnlegget handlet om at jenter stadig blir feitere og feitere som var skrevet av en gutt.

Det innlegget har fått mange tilbakemeldinger på fra forskjellige folk samtidig som det er mange som har lest dette innlegget.

Der står det mange argumenter både for og i mot denne diskusjonen om at jenter her i norge blir stadig feitere og feitere.

Gjest ikke undertegnet

Jeg brukte jo str.42/44 i bukse for et halvt år siden,men nå bruker jeg str 34 i bukse.

Ja,det er et tråkig samfunn som vi lever i,men det er jo bare oss som lever i samfunnet som kan forandre på det.

Leste om et innlegg som ble skrevet på sol.no siden under åpent forum der hvor hovedinnlegget handlet om at jenter stadig blir feitere og feitere som var skrevet av en gutt.

Det innlegget har fått mange tilbakemeldinger på fra forskjellige folk samtidig som det er mange som har lest dette innlegget.

Der står det mange argumenter både for og i mot denne diskusjonen om at jenter her i norge blir stadig feitere og feitere.

Og flere og flere får spiseforstyrrelser..

Får en verden.

Trodde det skulle stå noe om Irak-situasjonen her...Men den gang ei..

Ganske aktuelt tema dette, som jeg håper media får bukt med etterhvert.

Leste at "Neste Stopp" tar sitt standpunkt mot det radmagre idealet, og bruker bare modeller som er over 18 år og som ser sunne og normale ut. De bruker normale, dagligdagse klær på reklamene sine, og ikke bilder av radmagre 16-åringer med klær og positurer som har seksuelle undertoner.

Håper flere blir å gjøre som de!

Annonse

petter smart

Du er jo også en del av samfunnet, hater du deg selv?

Jenter opprettholder på dette presset ved å konstant slanke seg og kjøpe klær av merker som ikke vil at normale (feite ifølge dem) mennesker skal bruke.

Hadde ikke folk selv opprettholdt slike holdninger (hvor mange jenter er det ikke som baksnakker andre jenter de mener er feite?) En må starte med seg selv. Gå foran med et godt eksempel. Gjør mange nok det vil det til slutt bli bedre.

Gjest ikke undertegnet i dag...

Det er i mange tilfeller deres egen feil at de ender opp som 25 kilos vrak.

Det er tross alt lov til å bruke hue selv om man ser en flott dame på en plakat.

Det er ingens feil at man blir syk(SF).Ingen velger det,det skjer på lik linje som andre psykiske sykdommer.

En med anoreksi, ser ikke at hun/han er tynn,men det motsatte og slanker seg og slanker seg.

Hvis omverdenen(helsevesnet,familie,skole/jobb) reagere og får dem i behandling,så slipper de å bli så syke at de dør av sult.

Man prøver unngåat de bli farlig tynn,jo lengre det pågår,jo verre er det..

Jeg har mange ganger bitt tvangsforet.Dette livet hater jeg,men jeg vil bare bli tynn...hater meg selv...

Det er ingens feil at man blir syk(SF).Ingen velger det,det skjer på lik linje som andre psykiske sykdommer.

En med anoreksi, ser ikke at hun/han er tynn,men det motsatte og slanker seg og slanker seg.

Hvis omverdenen(helsevesnet,familie,skole/jobb) reagere og får dem i behandling,så slipper de å bli så syke at de dør av sult.

Man prøver unngåat de bli farlig tynn,jo lengre det pågår,jo verre er det..

Jeg har mange ganger bitt tvangsforet.Dette livet hater jeg,men jeg vil bare bli tynn...hater meg selv...

Det er en grunn til at du vil bli tynn, og det er faktisk også mulig at man blir tynn, men dette forutsetter kunnskaper om hvordan man skal klare det.

Når man begynner å fikse på kroppen sin uten å ha giddi å sette seg inn i hvordan det skal gjøres, så vil jeg påstå at man er dum! Rett og slett.

Du begynner heller ikke å rote rundt i motoren til en bil uten å vite hva du gjør, gjør du vel? Gjør du det så vil sannsynligvis bli enda mer ødelagt enn hva den allerede var, noe som også skjer med kroppen din når du begynner å klusse med den.

En kan jo si at du har vært med på å skape dette samfunnet da, siden du var en av de første jentene som aldri hadde med matpakke på skolen. Det var jo slik den "trenden" startet. Først var det noen få jenter som var så dumme at de ikke tok med seg mat, så så de andre det, og snart hadde noen fler tatt etter.

Gjest Provosert jente

Du er jo også en del av samfunnet, hater du deg selv?

Jenter opprettholder på dette presset ved å konstant slanke seg og kjøpe klær av merker som ikke vil at normale (feite ifølge dem) mennesker skal bruke.

Hadde ikke folk selv opprettholdt slike holdninger (hvor mange jenter er det ikke som baksnakker andre jenter de mener er feite?) En må starte med seg selv. Gå foran med et godt eksempel. Gjør mange nok det vil det til slutt bli bedre.

Vil bare svare på spørsmålet som du stilte meg, og det er:

Ja, jeg hater meg selv

Gjest Provosert jente

Og flere og flere får spiseforstyrrelser..

Får en verden.

Jeg har vær til behandlere og leger, og fortalt om mitt forhold til kropp og mat.Likevel sier dem at jeg ikke har spiseforstyrrelse,men at jeg har spist lite på grunn av depresjon.

Jeg vet ikke selv om jeg har det eller ikke,får i allefall ikke oppfølgning for det nå.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...