Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor må du ha en test - jeg reparerer oppvaskmaskiner daglig - samma mølet:-) Kjøp en i middel-prisklasse. Separate pumper er nok en fordel.

....det kan godt være at det er det "samma mølet", men jeg er dittlei av å ha en maskin med dårlig vaskeresultat, hvor gamle matrester blir konervert og spredd rundt på hele oppvasken. *usjj* Dessuten har vi åpen løsning mellom stue og kjøkken, så lydnivået har _mye_ å si på neste maskin.

...også var det energiforbruket, da.

Grunnen til at jeg spør om hjelp til å undersøke dette selv er at det er umulig å få noe god hjelp i elekrobutikkene her vi bor. Elkøp er desverre ingen kjede med god fagkunnskap;-(

Gjest IngenLurerDenneGuttenHome

....det kan godt være at det er det "samma mølet", men jeg er dittlei av å ha en maskin med dårlig vaskeresultat, hvor gamle matrester blir konervert og spredd rundt på hele oppvasken. *usjj* Dessuten har vi åpen løsning mellom stue og kjøkken, så lydnivået har _mye_ å si på neste maskin.

Grunnen til at jeg spør om hjelp til å undersøke dette selv er at det er umulig å få noe god hjelp i elekrobutikkene her vi bor. Elkøp er desverre ingen kjede med god fagkunnskap;-(

Kjøper du en maskin av kjent merke, er det stort sett samme maskinen. Er det en kostbar maskin du er ute etter får du en støysvak maskin med flere fasiliteter samt elektronisk timer.

Det sier seg selv at en gammel slitt maskin ikke vasker like bra som en ny.

Annonse

[Anka skrev]vaskeresultat, hvor gamle matrester blir konervert og spredd rundt på hele oppvasken.

Selv om maskinen er gammel er dette merkelig. Har du gjort rein siler/mikrosiler? Det er ikke fremmedlegemeer i pumpa - eller at det er dritt i rotasjonshullene i vaskeannordningen? Maskinen skal vaske reint om den er tilårskommen - her er det no galt tror jeg.

[Anka skrev]vaskeresultat, hvor gamle matrester blir konervert og spredd rundt på hele oppvasken.

Selv om maskinen er gammel er dette merkelig. Har du gjort rein siler/mikrosiler? Det er ikke fremmedlegemeer i pumpa - eller at det er dritt i rotasjonshullene i vaskeannordningen? Maskinen skal vaske reint om den er tilårskommen - her er det no galt tror jeg.

jeg prøver å gjøre rent der jeg kommer til med jevne mellomrom, jeg. Uten at det hjelper nevneverdig:-( Det blir velg fort et guffent, "slimete" belegg igjen. Det er sikker dritt overalt i systemet der jeg ikke kommer til, og svarte små korn legger seg i kopper ol:-(

Kunne nesten ønsket at han ikke fungerte i det hele tatt, hadde nok fått mer gehør for å bytte ut maskina,da;-)

Må nok ut å handle ny snart, skjønner jeg.

Takk for at du deler din fagkunnskap med meg:-)

Gjest IngenLurerDenneGutten

jeg prøver å gjøre rent der jeg kommer til med jevne mellomrom, jeg. Uten at det hjelper nevneverdig:-( Det blir velg fort et guffent, "slimete" belegg igjen. Det er sikker dritt overalt i systemet der jeg ikke kommer til, og svarte små korn legger seg i kopper ol:-(

Kunne nesten ønsket at han ikke fungerte i det hele tatt, hadde nok fått mer gehør for å bytte ut maskina,da;-)

Må nok ut å handle ny snart, skjønner jeg.

Takk for at du deler din fagkunnskap med meg:-)

Ta løs begge vaske"rotorene", der er hull i disse som gjør at de skal rotère, se at disse hullene er åpne, (alfa-omega) der legger det seg fiskebein og annen dritt. Se også over at de andre hullene er åpne. Hjelper ikke dette får du kommandere din elskede til å se nermere på pumpene.

Pappa Bjørn

Et godt tips når det gjelder vask, tørk og oppvask er å kjøpe AEG. Jeg har vært service konesulent for expert og har grundig fått erfare dette. De billigste modellene til AEG er mye bedre en de dyre modellene til konkurrentene.

Før jul kjøpte jeg oppvaskmaskin på Elkjøp, som solgte AEG til "Idiotpris" som jeg vil kalle det. Den var priset så lavt at det var kun for å få meg inn i butikken. Jeg måtte jobbe en stund før jeg fikk lov å kjøpe den, men sånn ble det nå likevel. Aldri har jeg vært borti en så stillegående maskin med maken til vaskeresultat som nesten ikke bruker strøm.

Derfor, skal du kjøpe slike hvitevarer så er det en gylden liten regel, å vente til du finner et bra tilbud på AEG. Tro meg, jeg har sett og solgt mange maskiner og hentet mange inn til service og rep. Men svært få av dem var AEG i forhold til andre merker.

Nei, jeg er ikke betalt av AEG, men jeg hater å bli lurt! Her er du garantert å få noe ordentlig. Lykke til.

Gjest ikke undertegnet

ja, jeg innrømmer gjerne det;-)

Jeg leste i et blad for en stund siden at dyr eller billig - det var ingen forskjell på vaskeresultatet.

Det du eventuelt kan vinne på en dyr er: kvalitet, støynivå og tekniske løsninger.

En ting jeg gjør for å sikre at vasken blir ren, er å dytte til "spyle-propellene" for å se at ikke bestikk eller noe kommer i veien for deres

"snurring".

Selv har jeg en Zanussi som kostet kr 2200,- i fjor, den vasker meget bra - men bråker en del.

Et godt tips når det gjelder vask, tørk og oppvask er å kjøpe AEG. Jeg har vært service konesulent for expert og har grundig fått erfare dette. De billigste modellene til AEG er mye bedre en de dyre modellene til konkurrentene.

Før jul kjøpte jeg oppvaskmaskin på Elkjøp, som solgte AEG til "Idiotpris" som jeg vil kalle det. Den var priset så lavt at det var kun for å få meg inn i butikken. Jeg måtte jobbe en stund før jeg fikk lov å kjøpe den, men sånn ble det nå likevel. Aldri har jeg vært borti en så stillegående maskin med maken til vaskeresultat som nesten ikke bruker strøm.

Derfor, skal du kjøpe slike hvitevarer så er det en gylden liten regel, å vente til du finner et bra tilbud på AEG. Tro meg, jeg har sett og solgt mange maskiner og hentet mange inn til service og rep. Men svært få av dem var AEG i forhold til andre merker.

Nei, jeg er ikke betalt av AEG, men jeg hater å bli lurt! Her er du garantert å få noe ordentlig. Lykke til.

Takk for at du deler din erfaring, Pappa Bjørn:-)

Min gamle mor har også alltid prentet inn at alle hvitevarer _må_ være AEG, hennes kjerringråd er kaskje ikke så dumme likevel?;-)

*løp og kjøp*

Pappa Bjørn

Takk for at du deler din erfaring, Pappa Bjørn:-)

Min gamle mor har også alltid prentet inn at alle hvitevarer _må_ være AEG, hennes kjerringråd er kaskje ikke så dumme likevel?;-)

*løp og kjøp*

Eldre? Jo, når de eldre sier at de hadde en vaskemaskin i 23 år før den sa takk for seg så tror jeg nok vi skal høre på det. De har nok mange erfaringer som kan være nyttige for oss litt yngre.

Det er når det blir snakk om den tiden de gikk 4 timer over fjellet hver morgen i 3 meter høy snø for å hente en liten butt med melk jeg blir skeptisk.*L*

Jeg har nemlig fått servert noen slike historier fra enkelte av våre seniorborgere.

Annonse

[Et godt tips når det gjelder vask, tørk og oppvask er å kjøpe AEG.]

Sorry - her ble no krøll når jeg skulle svare på dette innlegget. AEG og Siemens bruker stort sett de samme pumpene. Men jeg har bedre erfaring med "taimer" på Siemens.

Den gamle Siemens Lady var en god og slitesterk maskin i mellomprisklassen. På nye, litt dyrere maskiner er det elekronisk timer, ser hun seg råd til det, er det å foretrekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...