Gå til innhold

Rasisme: må jeg være venn med en neger for ikke bli kalt rasist ?

Anbefalte innlegg

attila1365380493

Jeg er ikke enig.

Bare vent til dine unger går i barnehagen/skolen med en nordmann og 28 utlendinger som ikke snakker norsk. Og læreren snakker dårlig norsk og hjelpelæreren ikke snakker norsk i det hele tatt. Ingen liker den utviklingen. Ikke utlendingene heller.

Det har ingenting med rasisme å gjøre.

Du blir kanske ikke forundret over å få vite at elevene i disse klassene ike lærer så mye, og verstingene tar helt overhånd ? Noen av dem er så hardhudet at de helt ignorerer læreren og de andre elevenes behov, noe få lærere er opplært til å takle. Lærere slutter uten å tørre å fortelle hvorfor, fordi de er redd rasiststempelet. De lister seg vekk i stillhet og søker seg vekk.

Når en hel skole er slik begynner det å bli kritisk. Når alle skolene i et område er slik, blir det uutholdelig. Det er forunderlig å se at ingen gjør noe, ingen tiltak settes inn som hjelper, alle bare trekker på skuldra og stikker av. Rådgiveren sier rett ut: flytt !

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

73

• attila1365380493

60

• Dorthe

16

• En_Mamma

16

Mest aktive i denne tråden

attila1365380493

Hvor tror du nicket "Sør" kommer fra?

Det er en forkortelse fra "Sørlige Halvkule" hvor jeg bodde før.

Og jo - jeg kjenner MANGE slike.

Med vennlig hilsen

Og bestefaren min sto opp fra de døde, fordi han ble kaffetørst.

Du blir kanske ikke forundret over å få vite at elevene i disse klassene ike lærer så mye, og verstingene tar helt overhånd ? Noen av dem er så hardhudet at de helt ignorerer læreren og de andre elevenes behov, noe få lærere er opplært til å takle. Lærere slutter uten å tørre å fortelle hvorfor, fordi de er redd rasiststempelet. De lister seg vekk i stillhet og søker seg vekk.

Når en hel skole er slik begynner det å bli kritisk. Når alle skolene i et område er slik, blir det uutholdelig. Det er forunderlig å se at ingen gjør noe, ingen tiltak settes inn som hjelper, alle bare trekker på skuldra og stikker av. Rådgiveren sier rett ut: flytt !

Så hvis du bodde et sted hvor mange barn hadde lungebetennelse, og dette gikk ut over undervisningen, så skulle man altså fordømme alle barn/foreldre i hele området?

Og hva baserer du din fordømmelse på: nettopp - på rase/folkegruppe!

Du er for lett å avsløre!

Med vennlig hilsen

Annonse

attila1365380493

Det høres mildt sagt merkelig ut at norsk har falt ut som dagligspråk i timene på en norsk skole... Nei, dette innlegget er vanskelig å ta spesielt alvorlig, hehe...

Det dårlige miljøet, skolesituasjonen, sosiale forhold og utflyttingen er alvorlig.

attila1365380493

Det høres mildt sagt merkelig ut at norsk har falt ut som dagligspråk i timene på en norsk skole... Nei, dette innlegget er vanskelig å ta spesielt alvorlig, hehe...

Bra avledning: henge seg opp i skirveleifene, det blir sikkert en fin dialog.

attila1365380493

Så da bør du kritisere skolevesenet/barnehagen som ikke har nok ansatte...

Det er da ikke en bestemt "utlending" sin skyld at ***ANDRE*** utlendinger sokner til samme skole....

Med vennlig hilsen

De skyldige er ikke de stakkars utlendingene, men våre udugelige myndigheter som ikke følger opp de som kommer hit.

Annonse

Gjest me and oldman

Sannsynligheten er stor for at vi bodde på samme sted før! Vi flyttet også når ungen kom hjem og klaget på at h*n ikke skjønte språket lærerne snakket. Det var riktignok hjelpelærer som sto for det ikke-norske språket, men når det var 4 av 28 elever som hadde norsk som morsmål sier det seg selv at hovedspråket mellom elever og hjelpelærer ikke var norsk. Derfor forsto ikke de 4 norske som var i klassen hva som ble sagt. Vi tok konsekvensen av det og flyttet til et sted der barna ikke behøver å lære seg urdu for å bo i Norge.

attila1365380493

Selvsagt - jeg vil anta at folk flykter fra slike som deg! ;)

Med vennlig hilsen

Fantastisk ! Hvor får du alle de fine argumentene fra ? Du bor helt sikkert ikke i et område lik det jeg omtaler. Du har ikke barn i en slik skole. Du har ikke slike naboer.

Hvilke løsning ville du foreslå ?

Nå får du komme med løsninger, ikke tullball.

De skyldige er ikke de stakkars utlendingene, men våre udugelige myndigheter som ikke følger opp de som kommer hit.

Jeg ser ikke akkurat at du gjør noe for å sloss for at de får flere ressurser til lærere, osv....

Tvertimot skriver du ting som "Det fins nå oppganger med kun utenlandske navn." - og du avslører derved deg selv og dine intensjoner.

Med mindre du forfekter at norske mydinheter skal bestemme hvor folk skal bo?

Med vennlig hilsen

Fantastisk ! Hvor får du alle de fine argumentene fra ? Du bor helt sikkert ikke i et område lik det jeg omtaler. Du har ikke barn i en slik skole. Du har ikke slike naboer.

Hvilke løsning ville du foreslå ?

Nå får du komme med løsninger, ikke tullball.

Løsningen er åpenbart den samme for alle som har språk-problemer (enten de er "norske" eller har brun hud): ekstra støtte i norsk-undervisningen.

Videre, så kan man jo bare påpeke at så lenge nordmenn "flytter fra" områder med "mange utlendinger" så blir det heller tragi-komisk å beskylde dem for "ikke å snakke norsk"!

Med vennlig hilsen

attila1365380493

Sannsynligheten er stor for at vi bodde på samme sted før! Vi flyttet også når ungen kom hjem og klaget på at h*n ikke skjønte språket lærerne snakket. Det var riktignok hjelpelærer som sto for det ikke-norske språket, men når det var 4 av 28 elever som hadde norsk som morsmål sier det seg selv at hovedspråket mellom elever og hjelpelærer ikke var norsk. Derfor forsto ikke de 4 norske som var i klassen hva som ble sagt. Vi tok konsekvensen av det og flyttet til et sted der barna ikke behøver å lære seg urdu for å bo i Norge.

Ikke unikt, men det er tydeligvis noen som ikke vil høre om slikt. Virkeligheten er ikke populær, derfor må vi avskaffe den.

Derfor sier vi som de gamle stalinister: avskaff sannheten, den passer ikke inn i vår ideologi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...