Gå til innhold

Rasisme: må jeg være venn med en neger for ikke bli kalt rasist ?

Anbefalte innlegg

attila1365380493

Hvordan våger du komme hit og fortelle sannheten ?

Selvsagt er du da rasist !

Morsomt !

Min nabo sa: "Min sønn gjør ikke noe galt !" Hun skjønte ikke hvorfor alle lo. Kanskje de visste mer enn henne. kanskje er hun litt naiv. Ingen gadd fortelle henne sannheten, for da ble hun så sint.

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

73

• attila1365380493

60

• Dorthe

16

• En_Mamma

16

Mest aktive i denne tråden

Morsomt !

Min nabo sa: "Min sønn gjør ikke noe galt !" Hun skjønte ikke hvorfor alle lo. Kanskje de visste mer enn henne. kanskje er hun litt naiv. Ingen gadd fortelle henne sannheten, for da ble hun så sint.

Gjør din sønn/datter noe galt?

Hvis "nei" - se eget innlegg.

Hvis "ja" - er du jo ikke bedre enn naboene dine.

Med vennlig hilsen

Ikke unikt, men det er tydeligvis noen som ikke vil høre om slikt. Virkeligheten er ikke populær, derfor må vi avskaffe den.

Derfor sier vi som de gamle stalinister: avskaff sannheten, den passer ikke inn i vår ideologi.

Det stalinistene også likte var at alle var "like" - altså, de forfektet at man skulle snakke helt samme språk, ha samme kultur, samme være-måte, samme mat, osv...

Ikke så ulikt det du forfektet i ditt hoved-innlegg her.

Med vennlig hilsen

attila1365380493

Løsningen er åpenbart den samme for alle som har språk-problemer (enten de er "norske" eller har brun hud): ekstra støtte i norsk-undervisningen.

Videre, så kan man jo bare påpeke at så lenge nordmenn "flytter fra" områder med "mange utlendinger" så blir det heller tragi-komisk å beskylde dem for "ikke å snakke norsk"!

Med vennlig hilsen

Hahaha. Det skjer ikke, fordi de vil ikke, og foreldrene gir faen, de møter ikke opp på foreldremøter en gang ! 30 elever, 8 norke, nøyaktig 10 foreldre på møte og alle er norske.

Du vet ikke noe om skole i Norge.

Fokuser på at folk flytter og enda fler får ideen om å flytte, så derfor holdes det hemmelig. Veldig hemmelig. Men det nytter ikke.

attila1365380493

Gjør din sønn/datter noe galt?

Hvis "nei" - se eget innlegg.

Hvis "ja" - er du jo ikke bedre enn naboene dine.

Med vennlig hilsen

Jeg ønsker kanskje ikke vite sannheten, for ikke å ødelegge mitt inntrykk.

Gjest Morsk

Morsomt !

Selv den ivrige innvandringsforkjemperen Erik Solheim måtte tilslutt kapitulere for virkeligheten og flytte hals over hode fra det etniske-lapaskaus-helvete som etterhvert har utviklet seg mange steder i oslo.

Etter den tid ble det merkelig stille fra ham.

Som vi ser av tråden er det fortsatt noen av hans politiske meningsfelelr som er like høyrøstet skrikete mot sannheten, men det skyldes nok bare det faktum at de aldri har bodd halve nær slike områder.

Annonse

attila1365380493

Jeg ser ikke akkurat at du gjør noe for å sloss for at de får flere ressurser til lærere, osv....

Tvertimot skriver du ting som "Det fins nå oppganger med kun utenlandske navn." - og du avslører derved deg selv og dine intensjoner.

Med mindre du forfekter at norske mydinheter skal bestemme hvor folk skal bo?

Med vennlig hilsen

Lærere lar seg ikke tvinge, og å gi dem bedre lønn går ikke, da alle må ha lik lønn over hele landet. Det må ikke bli urettferdig mot de andre lærererne må skjønne, i AP-norge.

Man foreslo å busse elever fra andre områder. Det første spørsmålet som kom var hvilke områder det var aktuelt å bussse til/fra. Forunderlig mange var interessert i om det gjelder deres boområde. Amerikanske erfaringer er visst ikke interssante i Norge, der borte har man 50 års erfaring fra slike problemer som vi opplever, men ingen spør dem.

Hahaha. Det skjer ikke, fordi de vil ikke, og foreldrene gir faen, de møter ikke opp på foreldremøter en gang ! 30 elever, 8 norke, nøyaktig 10 foreldre på møte og alle er norske.

Du vet ikke noe om skole i Norge.

Fokuser på at folk flytter og enda fler får ideen om å flytte, så derfor holdes det hemmelig. Veldig hemmelig. Men det nytter ikke.

Jeg ser ingen hemmeligholdelse - tvertimot ser jeg hysteriske innlegg fullt av løgn/halv-sannheter og irrelevante "opplysninger", fra folk som ikke engang kan redegjøre for hva de mener.

Med vennlig hilsen

attila1365380493

Selv den ivrige innvandringsforkjemperen Erik Solheim måtte tilslutt kapitulere for virkeligheten og flytte hals over hode fra det etniske-lapaskaus-helvete som etterhvert har utviklet seg mange steder i oslo.

Etter den tid ble det merkelig stille fra ham.

Som vi ser av tråden er det fortsatt noen av hans politiske meningsfelelr som er like høyrøstet skrikete mot sannheten, men det skyldes nok bare det faktum at de aldri har bodd halve nær slike områder.

Interessant, de skulle være vaktmester i et flerkulturelt boområde og få det spikret i skallen. Ingen vil være vaktmester, ingen utlendinger heller. Ingen vil være i styret på grunn av utskjellingen.

attila1365380493

Det stalinistene også likte var at alle var "like" - altså, de forfektet at man skulle snakke helt samme språk, ha samme kultur, samme være-måte, samme mat, osv...

Ikke så ulikt det du forfektet i ditt hoved-innlegg her.

Med vennlig hilsen

Jeg liker å være annerledes, men min kultur og væremåte må ikke genere andre.

Annonse

attila1365380493

Jeg ser ingen hemmeligholdelse - tvertimot ser jeg hysteriske innlegg fullt av løgn/halv-sannheter og irrelevante "opplysninger", fra folk som ikke engang kan redegjøre for hva de mener.

Med vennlig hilsen

Når man ikke har løsninger, bare vil angripe med alle midler for å gjøre alle til stumtjenere, da blir man sikkert hørt og respektert. Da blir det sikkert orden på sakene. Sørge for at alle mister initiativet og alt fostummer og stagnerer. Du er flink.

Lærere lar seg ikke tvinge, og å gi dem bedre lønn går ikke, da alle må ha lik lønn over hele landet. Det må ikke bli urettferdig mot de andre lærererne må skjønne, i AP-norge.

Man foreslo å busse elever fra andre områder. Det første spørsmålet som kom var hvilke områder det var aktuelt å bussse til/fra. Forunderlig mange var interessert i om det gjelder deres boområde. Amerikanske erfaringer er visst ikke interssante i Norge, der borte har man 50 års erfaring fra slike problemer som vi opplever, men ingen spør dem.

Nei - jeg tror ikke USA er et foregangsland når det gjelder bekjempelse av rasisme og/eller integrering....

I land som Brasil (hvor jeg også har bodd), derimot, har nok integrasjonen kommet vesentlig lengre.

Med vennlig hilsen

Når man ikke har løsninger, bare vil angripe med alle midler for å gjøre alle til stumtjenere, da blir man sikkert hørt og respektert. Da blir det sikkert orden på sakene. Sørge for at alle mister initiativet og alt fostummer og stagnerer. Du er flink.

Jeg ser ingen realistiske løsninger fra deg...

Kun sur galle, og irrelevante utsagn.

Med vennlig hilsen

attila1365380493

Jeg ser ingen realistiske løsninger fra deg...

Kun sur galle, og irrelevante utsagn.

Med vennlig hilsen

Du har ingen forslag, bare å skaffe flere lærere fra en gruppe som stadig blir mindre og mer motvillig. De finnes knapt. De nyutdannete vet ikke bedre og blir så lenge at de oppdager situasjonen: en måned.

Og da forsvinner problemet ? Det var ingen løsning, bare snikksnakk.

*ler*

Hvis problemet ditt er "andre menneskers eksistens" eller "alle i verden er ikke som meg" så er det faktisk DU som har et problem...

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...