Gå til innhold

Grense ved aktiv sykemelding?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bebba

Flott! Takk for hjelpen! Da vet jeg hva jeg kan be om iallefall!:=)

Aktiv sykemelding behandles som andre sykemeldinger. Dvs. trygdekontoret betaler lønnen din opptil et år, da må du overtil attføring eller rehabilitering. Selvom du teoretisk kan gå direkte på aktiv sykemelding ville jeg synes at det var rart hvis ikke du var sykemeldt noen dager eller uker først.

Annonse

Gjest hilsen meg!

Hei!! Takk for alle svar!

Er gravid med bekkenløsning og jobber i barnehage.. Har veldig lyst å jobbe litt/komme meg ut litt, og har endel papirarbeid liggende som hadde vært kjekt å fått gjort!

Vært sykemeldt et par uker allerede, men merker om jeg "pusher" for mye blir det fort vondt! Men jeg vil jobbe:0)

Da skal jeg prøve meg på aktiv tenker jeg! Takk takk:0)

Gjest Persille

Faren min har hatt aktiv mye lenger enn 12 uker, så det kan da ikke stemme.

Jo, det gjør det, det gjorde hvertfall det i høst.

Men, det kan hende trygdekontorene praktiserer litt forskjellig, og det kan hende det varierer med sykdommen.

Jeg var gravid og spydde som en gris, men ville jobbe, så jeg fikk aktiv i 12 uker. Etter det måtte jeg over på 30%, for det ble regnet ut at det tilsvarte ca det jeg var borte fra jobben... Men jeg kom og gikk som jeg ville for det, for jeg tenkte som så at det gikk opp i opp.

Om plagene er mer kroniske, så kan det jo hende det ikke går å gjøre det på den måten, og da er det kanskje andre regler? Jeg ble jo frisk igjen =)

Gjest aktiv sykemelding

Jo, det gjør det, det gjorde hvertfall det i høst.

Men, det kan hende trygdekontorene praktiserer litt forskjellig, og det kan hende det varierer med sykdommen.

Jeg var gravid og spydde som en gris, men ville jobbe, så jeg fikk aktiv i 12 uker. Etter det måtte jeg over på 30%, for det ble regnet ut at det tilsvarte ca det jeg var borte fra jobben... Men jeg kom og gikk som jeg ville for det, for jeg tenkte som så at det gikk opp i opp.

Om plagene er mer kroniske, så kan det jo hende det ikke går å gjøre det på den måten, og da er det kanskje andre regler? Jeg ble jo frisk igjen =)

Ja, da er det sikkert forskjellige grensalt etter som. Min far har hatt kreft og har hatt aktiv sykemelding siden i fjor i mai. Og det er jo 10 mnd og vel så det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...