Gå til innhold

Var det bare jeg som koste meg...

Anbefalte innlegg

Men poenget mitt er at disse pøblene overhodet ikke bryr seg om hva som skjer i Irak. De bryr seg om slossing og vold og noe å fighte for.

Det er det de lever for, og de utnytter enhver mulighet til å sloss mot politiet.

Vi har sett det siden jeg var liten, og Blitz og deres berme klarte å "etablere" seg i Pilestredet.

Dessuten er din logikk relativt hårreisende. Du synes Saddam er en jævel, ikke sant? Det betyr ikke at du benytter han sine virkemidler for å få fram dine poenger.

Ergo bør ikke de som nå gjerne skulle sett Bush i en kiste, benytte seg av han sine virkemidler heller.

Hei,

Nei, Blitz bryr seg kanskje ikke om Irak, og Bush bryr seg like åpenbart overhodet ikke om den irakiske befolkningen.

Begge "overser" demokratiet, og begge forsøker å fremtvinge sin vilje gjennom vold!

===

Til det siste du skriver:

Jeg forsvarer for pokker ikke det blitzerne gjør - jeg påpeker at de er like ille som Bush! (Eller at Bush er like ille som dem!)

Jeg vil overhodet ikke se "Bush i en kiste" (Muligvis i en dyrehage, men det er en annen sak! ;-) ), og har ALDRI forsvart noen form for vold mot USA.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

32

• Dorthe

20

• Sør

13

• Ulv I Faarikaal

2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hei,

Nei, Blitz bryr seg kanskje ikke om Irak, og Bush bryr seg like åpenbart overhodet ikke om den irakiske befolkningen.

Begge "overser" demokratiet, og begge forsøker å fremtvinge sin vilje gjennom vold!

===

Jeg forsvarer for pokker ikke det blitzerne gjør - jeg påpeker at de er like ille som Bush! (Eller at Bush er like ille som dem!)

Jeg vil overhodet ikke se "Bush i en kiste" (Muligvis i en dyrehage, men det er en annen sak! ;-) ), og har ALDRI forsvart noen form for vold mot USA.

Med vennlig hilsen

Oi...

Nå ble han irritert.

Lillevolden prøvde faktisk å roe ned demonstrantene idag.

Og jeg koste meg ikke. Jeg synes politiet er altfor hardhendte når de slår folk så blodet renner og lar hundene bite folk.

Jeg vet ikke hvor du bor, men i min by skal man ikke få lov til å kaste stein etter andre.

Koste meg godt jeg.

Akkurat som når under pågripelsen av Mulla Krekar når broren ble hindret med makt når han (med makt) prøvde å trenge seg inn i rommet hvor pågripelsen foregikk... ropte "se hva de gjør med meg, se hva de gjør med meg!"

Jo, fadern var i sin tid en aktiv SVer, og jeg var med han i diverse fakkeltog.

Politiet angrep steinkasterne, ikke de andre demonstrantene, og etter hva jeg så av tv-bildene så tok de andre, fredelige demonstrantene (og det var selvsagt 99 % av dem), sterk avstand fra steinkastingen.

Det var steinkasterne som fikk svi av politiet, og jeg håper de får ubetingen får det de gjorde. Dersom jeg går på byen i kveld og kaster en stor stein på en politimann vil tross alt jeg sannsynligvis få mange måneder i fengsel, og det bør også disse få.

Jeg synes heller ikke det er riktig å kaste stein og at de fortjener straff.

Men tror ikke politiet klarer å skille mellom "de snille" og "de slemme" i kampens hete. Jeg har sett fredlige demonstranter bli angrepet av politiet før. Det er faktisk den eneste grunnen til at jeg frastår å gå i demonstrasjonstog. Men man kan jo si at det er like gjerne yrkesdemonstrantene sin skyld som lager bråk.

Jeg vet ikke hvor du bor, men i min by skal man ikke få lov til å kaste stein etter andre.

Koste meg godt jeg.

Akkurat som når under pågripelsen av Mulla Krekar når broren ble hindret med makt når han (med makt) prøvde å trenge seg inn i rommet hvor pågripelsen foregikk... ropte "se hva de gjør med meg, se hva de gjør med meg!"

Du koste deg formodentlig også når Bin Laden brukte "makt" mot USA, og når USA drepte andre for å ta igjen...?

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Hei,

===

Med vennlig hilsen

Men da da bør du heller ikke unnskylde disse pøblene, da det finnes mange tullinger i maktposisjoner rundt om i verden (Bush og Saddam er gode eksempler på disse tullingene og begge hadde gjort seg godt i en dyrehage, eventuelt en institusjon, ja).

Det at det finnes tullinger rundt forbi er tross alt ingen unnskyldning for at man skal bombe politet med stein, og det blir tragikomisk når man ser at de gjør dette i en demonstrasjon mot krig. Av alle steder.

Annonse

Koste meg godt jeg.

I min by er det tydelig at politiet kan gå løs på alle og enhver,

Jeg synes heller ikke det er riktig å kaste stein og at de fortjener straff.

Men tror ikke politiet klarer å skille mellom "de snille" og "de slemme" i kampens hete. Jeg har sett fredlige demonstranter bli angrepet av politiet før. Det er faktisk den eneste grunnen til at jeg frastår å gå i demonstrasjonstog. Men man kan jo si at det er like gjerne yrkesdemonstrantene sin skyld som lager bråk.

Noen få ødelegger for andre, og svært mange av "disse få" har i 20 år hatt utspring i Blitzmiljøet.

Berme kalles de, og politiet bør ta dem HARDT! Det er det eneste språket de forstår.

Men da da bør du heller ikke unnskylde disse pøblene, da det finnes mange tullinger i maktposisjoner rundt om i verden (Bush og Saddam er gode eksempler på disse tullingene og begge hadde gjort seg godt i en dyrehage, eventuelt en institusjon, ja).

Det at det finnes tullinger rundt forbi er tross alt ingen unnskyldning for at man skal bombe politet med stein, og det blir tragikomisk når man ser at de gjør dette i en demonstrasjon mot krig. Av alle steder.

Kan du vise meg hvor det er jeg "unnskylder" steinkasterene?

Jeg skriver at de har lært det av Bush, og når du vet hva jeg mener om Bush sin politikk, så er det åpenbart at det er en fordømmelse av de som kaster stein: de er like dumme som Bush!

Med vennlig hilsen

Noen få ødelegger for andre, og svært mange av "disse få" har i 20 år hatt utspring i Blitzmiljøet.

Berme kalles de, og politiet bør ta dem HARDT! Det er det eneste språket de forstår.

Nei, i en rettsstat er det ikke politiets jobb å "ta dem hardt", men å stoppe dem og fremstille dem for retten!

Det du forfekter er jo det samme som blitzerene: vold!

Med vennlig hilsen

De kan sette dem inn for en lang periode, jeg er enig. Men politiet behøver ikke å banke livet av dem og andre.

Forøvrig klarer jeg ikke å dy meg nå men på TV-bildene var det vel innvandrerungdom som kastet steiner og ikke nordmenn. Eller så jeg feil?

I min by er det tydelig at politiet kan gå løs på alle og enhver,

Jeg var en gang på byen hvor jeg og en kompis kom i bråk med en gjeng. Dvs, vi kom ikke i bråk i det hele tatt da den ene av dem var jævla tøff i tryne og fysisk mot meg, og jeg kom med en bemerkning som gjorde at faenskapet klikket, og jeg fikk meg et dytt, en på tryne som jeg selvsagt svarte tilbake på, da fyren løp bort til resten av gjengen sin, en 10-12 stykker, og pekte mot oss.

50 meter unna sto det en svartemaria (de er vel hvite nå, men...), og en venninne løp opp og fortalte at vi var i ferd med å få store problemer, og svaret vi fikk fra politiet var: Vi så hva som skjedde, og vi vet hvem gutta er, og er dere lure så løper dere fort! Det er ingenting vi kan gjøre for å hjelpe dere!

Så jeg har ikke sett denne unødige volden du snakker om.

Vi stakk for øvrig, og det gikk bra.

Annonse

Kan du vise meg hvor det er jeg "unnskylder" steinkasterene?

Jeg skriver at de har lært det av Bush, og når du vet hva jeg mener om Bush sin politikk, så er det åpenbart at det er en fordømmelse av de som kaster stein: de er like dumme som Bush!

Med vennlig hilsen

Da har jeg isåfall misforstått, men det du skrev hørtes ut som en unnskyldning.

Men jeg kan selvsagt ha tatt feil der, og jeg tror ikke du "støtter" voldelige folk.

Jeg var en gang på byen hvor jeg og en kompis kom i bråk med en gjeng. Dvs, vi kom ikke i bråk i det hele tatt da den ene av dem var jævla tøff i tryne og fysisk mot meg, og jeg kom med en bemerkning som gjorde at faenskapet klikket, og jeg fikk meg et dytt, en på tryne som jeg selvsagt svarte tilbake på, da fyren løp bort til resten av gjengen sin, en 10-12 stykker, og pekte mot oss.

50 meter unna sto det en svartemaria (de er vel hvite nå, men...), og en venninne løp opp og fortalte at vi var i ferd med å få store problemer, og svaret vi fikk fra politiet var: Vi så hva som skjedde, og vi vet hvem gutta er, og er dere lure så løper dere fort! Det er ingenting vi kan gjøre for å hjelpe dere!

Det er "bemerkelsesverdig" hvordan du alltid klarer å rote deg bort i slike situasjoner. Tilsynelatende hver gang du er i Oslo.

Jeg går rundt Oslo hele tiden (ofte sent på kvelden i sentrum) og intet har skjedd meg.

Med vennlig hilsen

Nei, i en rettsstat er det ikke politiets jobb å "ta dem hardt", men å stoppe dem og fremstille dem for retten!

Det du forfekter er jo det samme som blitzerene: vold!

Med vennlig hilsen

Nei, det jeg sier er jo at politiet stoppet dem, og ikke gjorde noe galt.

Min mening er at de burde tatt dem litt skikkelig, men min mening har vel fint lite å si for politiet :)

Jeg er for øvrig bedre en blitzerene da jeg aldri utøver vold mot noen.

Da har jeg isåfall misforstått, men det du skrev hørtes ut som en unnskyldning.

Men jeg kan selvsagt ha tatt feil der, og jeg tror ikke du "støtter" voldelige folk.

Hei,

Greit, men det er jo fremdeles du som støtter vold her...

Selvsagt skal politiet ha lov til å forsvare seg (og å beskytte andre), men det du skrev har ingenting med beskyttelse å gjøre, men hevn.

Og det er selvsagt ikke bedre enn det Blitz driver med.

Med vennlig hilsen

Men det var ikke politiets skyld at det gikk bra. De gadd jo ikke hjelpe dere engang.

Ang vold fra politiet har jeg sett resultatene på en av jobbene mine. Ikke at det var mors beste barn men ingen fortjener bank på den måten.

Det er "bemerkelsesverdig" hvordan du alltid klarer å rote deg bort i slike situasjoner. Tilsynelatende hver gang du er i Oslo.

Jeg går rundt Oslo hele tiden (ofte sent på kvelden i sentrum) og intet har skjedd meg.

Med vennlig hilsen

Neinei... jeg tror det har skjedd sånn ca 2 ganger i hele mitt liv hvor jeg har vært direkte involvert. Den ene leste du om her i fjor høst, og dette er den andre.

Jeg var i en periode veldig aktiv med trening og var ganske mye større enn en "normal" mann, noe som i seg selv kan virke provoserende på folk, så det er nesten rart jeg ikke har blitt angrepet flere ganger.

I den situasjonen jeg halvveise beskrev over her så husker jeg veldig godt hva som skjedde. Fyren kom bort til meg, lente seg på skulderen min og holdt rundt meg, og etter at jeg forsøkte å få han til å slutte et par-tre ganger, så spurte jeg fyren om han ikke heller burde tatt seg en tur på Den Sorte Enke (en tidligere homseklubb), noe fyren åpenbart tolket rasistisk (han var jo svart) og rabla totalt.

Det var uansett dette han ventet på, for mannen ville ha bråk.

Men uansett: Vi snakker om to ganger her, med unntak av en gang for mange år siden hvor jeg fikk skikkelig juling i Hemsedal, noe som var bittelitt min skyld, men det er lenge siden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...