Gå til innhold

minnes et Pentagon som på det sterkeste benektet

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Helt malapropos: dyrker du ingen lettere intresser? bollebaking eller øldrikking foreksempel?

Du er alltid i de innleggene med seriøst innhold, har aldri sett deg delta i noen trå om grunnere saker..

i så fall,er ikke det litt slitsomt?

Bare nysgjerrig...:)

mvh

sør var med i tråden om akvarier, tørrfisk, pølser og kjøttkaker !

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• shandy

5

• Mr Kahn

4

• laguna1365380434

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Morsk

*ler*

Forstår du må skifte tema, Morsk.

Men her handlet det altså om dobbelmoralen når USA fordømmer andre for akkurat det samme som de selv har gjort for en liten stund siden.

Med vennlig hilsen

*når USA fordømmer andre for akkurat det samme som de selv har gjort for en liten stund siden.*

Nei, det er et jeg ved hjelp av fakta forsøker banke inn hos deg at de ikke har.

*når USA fordømmer andre for akkurat det samme som de selv har gjort for en liten stund siden.*

Nei, det er et jeg ved hjelp av fakta forsøker banke inn hos deg at de ikke har.

Du tror ikke engang selv på det du skriver!

Du har innrømmet at Taliban fangene har fått status som krigsfanger.

Du har innrømmet at USA viste dem på TV.

Du har innrømmet at dette er mot Genève-konvensjonen

Akkurat som Irak nå gjør, og som USA fordømmer dem for.

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk

Med vennlig hilsen

For annen og siste gang: De hadde ikke krigsfangestatus på angjeldende tidspunkt. De fleste har det fortsatt ikke.

Og enda viktigere: For at dette skal være et brudd på Genevekonvensjonene kreves at fangene blir fremvist på en krenkende og GJENNKJENBAR måte.

På de bilder som har vært på TV har de vært i iført hetter e.l.

Dobbel skivebom !

Gjest QuePasta

Likefullt - det ER et brudd på Geneve-konvensjonen. (Du ser visst bare feil på den ene siden, du.)

Samtidig kan man spørre seg om det er riktig av koalisjonen å slippe pressen så nær. Det er ikke til å unngå at også irakere som har overgitt seg kan gjenkjennes på tv-bildene vi får der nede fra.

Annonse

For annen og siste gang: De hadde ikke krigsfangestatus på angjeldende tidspunkt. De fleste har det fortsatt ikke.

Og enda viktigere: For at dette skal være et brudd på Genevekonvensjonene kreves at fangene blir fremvist på en krenkende og GJENNKJENBAR måte.

Dobbel skivebom !

*gliser*

Ro ro til fiskeskjær!

Med vennlig hilsen

happy1365380345

Dobbel skivebom !

Er det rart det blir krig i verden!

Gjest IngenLurerDenneGuttenHome

Hei Laguna,

Joda - jeg deltar i mange "lettere" diskusjoner på nettet, både her og andre steder.

Men jeg ble så provosert av hykleriet til Rumsfeld, fordi USA gjorde jo akkurat det samme selv. Men det er det ingen som nevner.

Faktisk er britisk presse (det jeg har lest i dag) "merkverdig" stille rundt dette. Selv-sensur.

Med vennlig hilsen

[sør skrev:]Joda - jeg deltar i mange "lettere" diskusjoner på nettet, både her og andre steder.

Som f.eks når du var i tottene på Arve Kirkevik?

Likefullt - det ER et brudd på Geneve-konvensjonen. (Du ser visst bare feil på den ene siden, du.)

Samtidig kan man spørre seg om det er riktig av koalisjonen å slippe pressen så nær. Det er ikke til å unngå at også irakere som har overgitt seg kan gjenkjennes på tv-bildene vi får der nede fra.

Ingen bestrider at det er brudd på Genève-konvensjonen.

Poenget er at USA neppe er den rette til å skrike om akkurat det!

Journalister og full og FRI pressedekning er særdeles viktig for å få frem hvor grusom krig er og hva som skjer med de sivile. Husk Vietnam.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Morsk

Har du flere lamme bortforklaringer på lager?

Med vennlig hilsen

*Har du flere lamme bortforklaringer på lager?*

Hvorfor bør dine feilopplysninger og misvisende fortolkninger av Genevekonvensjonen stå uimotsagt ?

Tror du dette er et forum for bløff, myte og ryktespredning ?

Med vennlig hilsen

Det trengs en avklaring; Så vidt jeg vet gjelder forbudet i Genevekonvensjonen bl.a. bilder/film som kan identifisere krigsfanger. Det er tillatt å vise bilder av krigsfanger hvor id ikke er mulig.

Hvis dette er korrekt, vil altså muligheten til identifikasjon være avgjørende om hvorvidt vi har med et brudd å gjøre, eller ikke.

Irak har vist slike forbudte bilder. Jeg husker ikke om USA har vist slike id-bare bilder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...