Gå til innhold

Hvordan skal jeg forholde meg til svigerfar?

Anbefalte innlegg

Gjest Elissax

Som regel er det svigermor som er spydig, men hos oss er det omvendt. Her er det svigerfar som er ondskapsfull.

Jeg og min mann har vært gift i 5 år og min man har et barn fra tidligere ekteskap.

Her forleden sa svigerfar til meg at han likte min manns ekskone mye bedre enn meg.

Javel, jeg kan ikke gjøre stort med det, men jeg ble jo selvsagt lei meg. Mannen min ble forbanna på han.

Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han lenger. Hvordan hadde dere reagert?

Fortsetter under...

Gjest Phføy!

Nå leste jeg "Hvordan skal jeg lokke til meg svigerfar..."

*Gnir seg i øya og tørker av skjermen.*

Da hadde jeg svart hun var heldig som slapp å ha en sånn dritt til svigerfar! Og så hadde jeg prøvd å unngå fyren mest mulig. For mannen min sin skyld.

Det var nå enda bra at mannen din ble forbanna på ham. En tåler mye mer av svigerproblemer hvis ektefellen står helt og fullt på ens side og ikke er redd for å vise det.

Hva hadde jeg gjort? I teorien hadde jeg slengt noe spydig tilbake, som at inntrykket er gjensidig, men i praksis hadde jeg blitt stille og trist og gått min vei så snart som mulig.

Gjest barbaZoo

Det er vel lite du kan gjøre, men mannen din kan vel fortelle faren sin ett og annet om vanlig folkeskikk, vil jeg anta.

:-)

Men problemet med slikt er vel at våre kjære menn, sønnene sjelden tør å si i fra til mor og far...?

og så får svigers fortsette å slenge dritt.

Ikke noe særlig kjekkt, jeg har/hadde det sånn jeg også, det var tøfft og frustrerende første årene vi var sammen , nå har svigers bare måttet krype til korset å akseptere at jeg er kommet for å bli.

Liker meg noe bedre nå gjør de neppe, men det bryr jeg meg faktiskt ikke lenger om

Du kunne jo svart - og om du fortsetter sånn så kan det vel hende at jeg komemr til å like min fremtidige svigerfar bedre enn deg.....

.....*kremt* - men det var kanskje dumt i forhold til mannen din,,,,

Da min eks-svigerfar så meg første gangen sa han; "je blir så kåt når je ser dej" (Hedmark) - - - jeg stod der med store øyne! - Så sa han" Du ser ut som ej fitte i trynet"

.....visste ikke om jeg skulle le eller grine, så jeg lo.

Han er rar. :-)

Annonse

Men problemet med slikt er vel at våre kjære menn, sønnene sjelden tør å si i fra til mor og far...?

og så får svigers fortsette å slenge dritt.

Ikke noe særlig kjekkt, jeg har/hadde det sånn jeg også, det var tøfft og frustrerende første årene vi var sammen , nå har svigers bare måttet krype til korset å akseptere at jeg er kommet for å bli.

Liker meg noe bedre nå gjør de neppe, men det bryr jeg meg faktiskt ikke lenger om

Nie, man trenger saktens ikke folk som ikke en vil en no' godt.

Du kunne jo svart - og om du fortsetter sånn så kan det vel hende at jeg komemr til å like min fremtidige svigerfar bedre enn deg.....

.....*kremt* - men det var kanskje dumt i forhold til mannen din,,,,

Da min eks-svigerfar så meg første gangen sa han; "je blir så kåt når je ser dej" (Hedmark) - - - jeg stod der med store øyne! - Så sa han" Du ser ut som ej fitte i trynet"

.....visste ikke om jeg skulle le eller grine, så jeg lo.

Han er rar. :-)

Ja, disse hedmarkingene kan få sagt det. Han mente det kanskje som et kompliment? Er lov å håpe i hvertfall?

Jeg hadde oppført meg som vanlig. Jeg aksepterer det faktum at ikke alle liker meg like godt.

Jeg prøver å være grei også mot dem jeg møter motvilje hos, og er jeg heldig så skifter de mening om meg.

F.eks var det er kollega som oppførte seg ganske råttent mot meg, da vi begynte å jobbe sammen.

Istedenfor å være spydig tilbake, lot jeg som ingenting. Jeg oppførte meg likedan mot han som mot de andre kollegaene mine.

Etter litt tid ble han en av mine beste venner.

Jeg syns det er riktig å gi folk tid og anledning til å skifte mening.

Jeg hadde oppført meg som vanlig. Jeg aksepterer det faktum at ikke alle liker meg like godt.

Jeg prøver å være grei også mot dem jeg møter motvilje hos, og er jeg heldig så skifter de mening om meg.

F.eks var det er kollega som oppførte seg ganske råttent mot meg, da vi begynte å jobbe sammen.

Istedenfor å være spydig tilbake, lot jeg som ingenting. Jeg oppførte meg likedan mot han som mot de andre kollegaene mine.

Etter litt tid ble han en av mine beste venner.

Jeg syns det er riktig å gi folk tid og anledning til å skifte mening.

Tøft! har han snakket om det i ettertid, hvorfor han var ekkel? *nysgjerrig*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...