Gå til innhold

Førskolelærerstudiet og et års barselpermisjon midt i?

Anbefalte innlegg

Eller noe sånt...

Jeg vurderer å søke på førskolelærer, men inn i disse tre årene ligger det en plan om et barn til.

Hvordan stiller de seg til det?

Hvordan er det å hoppe av studier, for så å gå på igjen? Er det vanskelig å motivere seg? Man mister jo tråden på et vis..

Noen som har erfaring?

:o)

Fortsetter under...

Gjest ville ventet

Jeg synes du skal vente noen år! Det vil jo alltid gå, men bli travelt. Og det kan jo være du får kvalme/blir sliten og trøtt under graviditeten. Har du barn nå, ville jeg konsentrert meg om dem. Et studie vil ta mye tid! Ta utd. eventuelt deltid.

Da jeg gikk på det studiet (hoppa av etter to år) var det flere av jentene som fikk barn, men de ble ikke borte lenge av den grunn. :o) Skjønt det var ikke alle som var like begeistret over at de små nurkene ble med på forelesninger da... Det er jo ikke alle som er like stille og de tok jo unektelig bort mye av konsentrasjonen til alle sammen.

Da jeg gikk på det studiet (hoppa av etter to år) var det flere av jentene som fikk barn, men de ble ikke borte lenge av den grunn. :o) Skjønt det var ikke alle som var like begeistret over at de små nurkene ble med på forelesninger da... Det er jo ikke alle som er like stille og de tok jo unektelig bort mye av konsentrasjonen til alle sammen.

Jo, det kan jeg tenke meg. Men nå syns ikke jeg en forelesningssal er det ideele stedet for spedbarn heller. Blir super stressa av grining o.l. når jeg er sammen med andre.

Men hvorfor hoppet du av, da?

Hilsen litt nysgjerrig

Jeg synes du skal vente noen år! Det vil jo alltid gå, men bli travelt. Og det kan jo være du får kvalme/blir sliten og trøtt under graviditeten. Har du barn nå, ville jeg konsentrert meg om dem. Et studie vil ta mye tid! Ta utd. eventuelt deltid.

Det du sier er helt sant.

Jeg vil bare så gjerne komme meg videre. Alt står så innmari låst nå, og det føles på en måte som om studier er den eneste veien å gå.

Grrrr! Hvorfor gjorde jeg ikke dette for 10 år siden?

*river seg i håret*

Gjest ville ventet

Det du sier er helt sant.

Jeg vil bare så gjerne komme meg videre. Alt står så innmari låst nå, og det føles på en måte som om studier er den eneste veien å gå.

Grrrr! Hvorfor gjorde jeg ikke dette for 10 år siden?

*river seg i håret*

Jeg har det på samme måten! Vil gjerne ta utdannelse, men vil bruke tiden på de små nå. Samtidig som jeg vil lære mer!

Annonse

Jo, det kan jeg tenke meg. Men nå syns ikke jeg en forelesningssal er det ideele stedet for spedbarn heller. Blir super stressa av grining o.l. når jeg er sammen med andre.

Men hvorfor hoppet du av, da?

Hilsen litt nysgjerrig

Hvorfor jeg hoppet av ja...? Jeg fikk ikke helt taket på pedagogikken, på den tiden var det også mange tegn på at førskolelæreren var på vei ut fra avdelingen og inn på styrerkontoret og dessuten var jeg totalt på kant med det meste av det skolen sto for... :o) Der var det nemlig sånn at "sånn har det vært bestandig, derfor skal det fortsatt være sånn"-holdning.

Nå jobber jeg i bibliotek og det stoooortrives jeg med.

Hvorfor jeg hoppet av ja...? Jeg fikk ikke helt taket på pedagogikken, på den tiden var det også mange tegn på at førskolelæreren var på vei ut fra avdelingen og inn på styrerkontoret og dessuten var jeg totalt på kant med det meste av det skolen sto for... :o) Der var det nemlig sånn at "sånn har det vært bestandig, derfor skal det fortsatt være sånn"-holdning.

Nå jobber jeg i bibliotek og det stoooortrives jeg med.

Det må jeg si!

Hopper av rett og slett fordi du er uenig :o) Må si jeg syns det sto respekt av den!

Etter en runde med samboer'n så blir det allikevel ikke aktuelt. Som så mye annet, så er det penger som styrer oss også, og vi ville rett og slett ikke fått det til å gå i hop uten permisjonspenger. Gud, jeg er lei! Nå SKAL jeg bli rik.

Hvorfor var jeg så steil i huet for 10 år siden? Da levde jeg på en eller annen filosofi om at er jeg ikke bra nok som jeg er, så kan det jammen være det samme! Er'e mulig å være så teit?

Ja ja... Nå har jeg hvertfall noe å lære bort til ungene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...