Gå til innhold

digitalt kamera eller speilrefleks kamera

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på et digitalt kamera og speilreflaks kamera.

Hadde det ikke vært så dyrt skulle jeg kjøpt et digitalt speilrefleks kamera...

Er det noen som kan anbefale et godt digital kamera som tar _gode_ bilder?

Eller tipse om et billig digitalt speilrefleks kamera?

Elsker nemlig å ta bilder og se på bilder.Men er ikke så inne på hva jeg burde kjøpe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98350-digitalt-kamera-eller-speilrefleks-kamera/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mye bra digitalkamera i klassen "nesten speilrefleks". Selv har jeg et Olympus 720uz som jeg er godt fornøyd med. Det er en litt eldre modell, jeg vil tro at det som finnes i handelen nå er enda bedre. Nikon har også en del gode modeller. Du vil antakelig finne det du leter etter i prisklassen 6000-8000 kr.

Disse kameraene er selvsagt ikke fullt så gode som ekte speilrefleks. Men etter min mening får man det mange ganger igjen i fotogleden - fordi man kan ta så mange bilder man bare orker, uten å tenke på film og framkalling og kostnader. Du kan ta tredve forskjellige varianter av et motiv, og så plukke ut det beste i ro og mak hjemme. Veldig lærerikt. Men invester i et (stort) ekstra minnekort i tillegg til det som følger med kameraet, det er verdt pengene. Det som følger med er som regel veldig lite.

Det finnes mye bra digitalkamera i klassen "nesten speilrefleks". Selv har jeg et Olympus 720uz som jeg er godt fornøyd med. Det er en litt eldre modell, jeg vil tro at det som finnes i handelen nå er enda bedre. Nikon har også en del gode modeller. Du vil antakelig finne det du leter etter i prisklassen 6000-8000 kr.

Disse kameraene er selvsagt ikke fullt så gode som ekte speilrefleks. Men etter min mening får man det mange ganger igjen i fotogleden - fordi man kan ta så mange bilder man bare orker, uten å tenke på film og framkalling og kostnader. Du kan ta tredve forskjellige varianter av et motiv, og så plukke ut det beste i ro og mak hjemme. Veldig lærerikt. Men invester i et (stort) ekstra minnekort i tillegg til det som følger med kameraet, det er verdt pengene. Det som følger med er som regel veldig lite.

Takk for svar.

Tror jeg skal sjekke ut en nyere versjon av ditt kamera, virker som du har peiling.

mvh Ano

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...