Gå til innhold

Ultrafiolett lampe mot vinterdepresjon - et sp.mål

Anbefalte innlegg

Gjest en som vil være anonym

Har nettopp kjøpt meg en sånn der lampe mot vinterdepresjon, så det anbefalt her på nettet. Men så er det to ting jeg lurer på:

1)Virker det selv om jeg hviler med lukkede øyne, eller må jeg ha øynene åpne for å få effekt?

2)Jeg trodde ultrafiolett lys var skadelig både for øynene og for huden (hudkreft)??

Fortsetter under...

Gjest en som vil være anonym

Har nettopp kjøpt meg en sånn der lampe mot vinterdepresjon, så det anbefalt her på nettet. Men så er det to ting jeg lurer på:

1)Virker det selv om jeg hviler med lukkede øyne, eller må jeg ha øynene åpne for å få effekt?

2)Jeg trodde ultrafiolett lys var skadelig både for øynene og for huden (hudkreft)??

1. Du må ha øynene åpne (for å få effekt av D-vitaminene) slik at netthinnen tar inn lyset. Du behøver ikke stirre på lyset.

2. Slike lys skal IKKE innholde ultrafiolette stråler. De er renset for dette og er derfor ikke skadelige.

Se mer her:

www.aprilhaven.no/lysterapi.htm

MVH

1. Du må ha øynene åpne (for å få effekt av D-vitaminene) slik at netthinnen tar inn lyset. Du behøver ikke stirre på lyset.

2. Slike lys skal IKKE innholde ultrafiolette stråler. De er renset for dette og er derfor ikke skadelige.

Se mer her:

MVH

Se mer her:

MVH

Du må ha øynene åpne fordi du ellers ikke vil ha noen effekt.

Hvis det er Sanolux du har så er det et fullspekterlys, altså en lightversjon av sola.

Det SKAL være et UV-lys men er dosert slik at du ikke kan ta skade.

Hvitt lys er unaturlig og vår organisme er ikke beregnet på det.

Du kan sette på ti tusen lux (slik som Phillips gjør) på et gresstrå. Det blir ikke grønt for det.

Eneste naturlige lys er ultrafiolett lys.

Sanolux er eneste helselampe i Norge som er medisinsk godkjent og har et vell av resultater på alt fra MBD til vinterdep. og hudlidelser.

Alternativ hilsen

Se mer her:

MVH

Du må ha øynene åpne fordi du ellers ikke vil ha noen effekt.

Hvis det er Sanolux du har så er det et fullspekterlys, altså en lightversjon av sola.

Det SKAL være et UV-lys men er dosert slik at du ikke kan ta skade.

Hvitt lys er unaturlig og vår organisme er ikke beregnet på det.

Du kan sette på ti tusen lux (slik som Phillips gjør) på et gresstrå. Det blir ikke grønt for det.

Eneste naturlige lys er ultrafiolett lys.

Sanolux er eneste helselampe i Norge som er medisinsk godkjent og har et vell av resultater på alt fra MBD til vinterdep. og hudlidelser.

Alternativ hilsen

Annonse

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære anonym.

Lampen skal ikke inneholde skadelige mengder uv-lys, derimot tilnærmet fullspektrum lys. Du skal ha øynene åpne og kan f.eks. lese mens du sitter foran lampen. Lyset vil da nå hjernen (epifysen) via øynene som er nødvendig for effekten.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære anonym.

Lampen skal ikke inneholde skadelige mengder uv-lys, derimot tilnærmet fullspektrum lys. Du skal ha øynene åpne og kan f.eks. lese mens du sitter foran lampen. Lyset vil da nå hjernen (epifysen) via øynene som er nødvendig for effekten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...