tika Skrevet 17. november 2000 Del Skrevet 17. november 2000 Trenger litt hjelp her.Det gjelder min bestemor som nå er 74 år gammel.Hun har alltid vært en sprek dame med et stort hjerte.For to år siden døde min bestefar etter å ha vært syk i lengre tid.Siden da har bestemoren min bare oppført seg merkelig.Det er forferdelig å se på henne for hun sier hele tiden at hun synes alt er så trist.Hun klarer ikke å sitte hjemme for da kjeder hun seg sier hun,så hun må alltid finne på noe.Hun er blitt vældig flink til å glemme ting,hukommelsen hennes virker helt på bånn av og til.Men det kan også se ut til at hun bare husker det hun vill huske.Hun har vært på sykehus for å sjekke om hun har alzheimers men legen kunne ikke si noe sikkert.Men han trodde hun hadde et slags demens,men hva slags og hvorfor?Hun går nå på medesiner for dette.Det virker som om hun er redd for at barna hennes skal sende hende på gammlehjem for hun har ikke lyst til å tilbringe noen få timer der sammen med andre,bare for å kose seg.Det jeg lurer på er da om grunnen til at hun er blitt sånn er det pågrunn av en begynnende alzheimer eller er det fordi hun er så deprimert.Hun er forferdelig distre til tider.Moren hennes hadde alzheimer,men ingen av søskenene hennes.Er det noe vi kan gjøre for å hjelpe henne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9941-hun-er-s%C3%A5-lei-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tika Skrevet 17. november 2000 Forfatter Del Skrevet 17. november 2000 Trenger litt hjelp her.Det gjelder min bestemor som nå er 74 år gammel.Hun har alltid vært en sprek dame med et stort hjerte.For to år siden døde min bestefar etter å ha vært syk i lengre tid.Siden da har bestemoren min bare oppført seg merkelig.Det er forferdelig å se på henne for hun sier hele tiden at hun synes alt er så trist.Hun klarer ikke å sitte hjemme for da kjeder hun seg sier hun,så hun må alltid finne på noe.Hun er blitt vældig flink til å glemme ting,hukommelsen hennes virker helt på bånn av og til.Men det kan også se ut til at hun bare husker det hun vill huske.Hun har vært på sykehus for å sjekke om hun har alzheimers men legen kunne ikke si noe sikkert.Men han trodde hun hadde et slags demens,men hva slags og hvorfor?Hun går nå på medesiner for dette.Det virker som om hun er redd for at barna hennes skal sende hende på gammlehjem for hun har ikke lyst til å tilbringe noen få timer der sammen med andre,bare for å kose seg.Det jeg lurer på er da om grunnen til at hun er blitt sånn er det pågrunn av en begynnende alzheimer eller er det fordi hun er så deprimert.Hun er forferdelig distre til tider.Moren hennes hadde alzheimer,men ingen av søskenene hennes.Er det noe vi kan gjøre for å hjelpe henne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9941-hun-er-s%C3%A5-lei-seg/#findComment-52480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr Skrevet 17. november 2000 Del Skrevet 17. november 2000 Svar til tika (17. Nov 2000) For meg høres det ut som om din bestemor lider av en alvorlig sorgreaksjon som kan ha utviklet seg til en depresjon. Det er vel kjent at depresjoner hos gamle kan arte seg som Alzheimer, fordi pasienter med depresjon mister interessen for ting og konsentrasjonsevnen. Jeg synes din bestemor fortjener en ny legeundersøkelse med spørsmål om det kan dreie seg om en depresjon! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9941-hun-er-s%C3%A5-lei-seg/#findComment-45630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr Skrevet 17. november 2000 Del Skrevet 17. november 2000 Svar til tika (17. Nov 2000) For meg høres det ut som om din bestemor lider av en alvorlig sorgreaksjon som kan ha utviklet seg til en depresjon. Det er vel kjent at depresjoner hos gamle kan arte seg som Alzheimer, fordi pasienter med depresjon mister interessen for ting og konsentrasjonsevnen. Jeg synes din bestemor fortjener en ny legeundersøkelse med spørsmål om det kan dreie seg om en depresjon! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9941-hun-er-s%C3%A5-lei-seg/#findComment-52506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.