Gå til innhold

Gravid med skummel tann!


Gjest tannfeen

Anbefalte innlegg

Gjest tannfeen

Kjære, kjære tannlegemannen!

Om du bare kunne hjelpe en jomfru(vel......) i nød!

Har lenge kjent at noe er galt med den ene jekselen min. Jeg har tidligere vært hos tannlege uten at hun kunne finne noe galt.(Var sist hos tannlege for den årlige undersøkelsen i juli)

Det iser i tanna og jeg oppdaget i går kveld at tanna var misfarget. (Har også en grå/sort fylling i den).

I tillegg gjorde den litt vondt i går.

Alt dette hadde vært greit om det ikke hadde vært for at jeg nå har blitt gravid, og lurer veldig på hva tannlegen kan gjøre da. Man kan vel ikke bedøves da? Må si jeg er rimelig forskremt her jeg sitter nå.

Et tilleggsspørsmål har jeg også; Er det så at gravide får gratis tannbehandling?

Vennlig hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannfeen

Kjære, kjære tannlegemannen!

Om du bare kunne hjelpe en jomfru(vel......) i nød!

Har lenge kjent at noe er galt med den ene jekselen min. Jeg har tidligere vært hos tannlege uten at hun kunne finne noe galt.(Var sist hos tannlege for den årlige undersøkelsen i juli)

Det iser i tanna og jeg oppdaget i går kveld at tanna var misfarget. (Har også en grå/sort fylling i den).

I tillegg gjorde den litt vondt i går.

Alt dette hadde vært greit om det ikke hadde vært for at jeg nå har blitt gravid, og lurer veldig på hva tannlegen kan gjøre da. Man kan vel ikke bedøves da? Må si jeg er rimelig forskremt her jeg sitter nå.

Et tilleggsspørsmål har jeg også; Er det så at gravide får gratis tannbehandling?

Vennlig hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei tannfeen.

Det må jo være en selsom opplevelse og være jomfru og gravid.

Når det gjelder tannen din er nok forholdene mindre kompliserte. En tann som er omfattende plombert har ofte en nerve som kan bli betennt. Smertefølelsen kan komme langsomt og være diffus. Selv om en slik tann har vært farget av fyllingen i mange år er det først når pasienten får vondt i den at de merker misfargingen også.

En graviditet komlpiserer ikke behandlingen av tannen. Den kan bedøves og behandles uavhengig av din gravide tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei tannfeen.

Det må jo være en selsom opplevelse og være jomfru og gravid.

Når det gjelder tannen din er nok forholdene mindre kompliserte. En tann som er omfattende plombert har ofte en nerve som kan bli betennt. Smertefølelsen kan komme langsomt og være diffus. Selv om en slik tann har vært farget av fyllingen i mange år er det først når pasienten får vondt i den at de merker misfargingen også.

En graviditet komlpiserer ikke behandlingen av tannen. Den kan bedøves og behandles uavhengig av din gravide tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...