Gå til innhold

Kontakt eksem!

Anbefalte innlegg

Lene n_trlag

Hei alle sammen!

Jeg har for tiden et alvorlig tilfelle av kontakt eksem. Mest på hendene , føttene og leggene. Dette er veldig plagsomt tiltider. enkelte dager så klør jeg meg nesten ihjel. Jeg får små kviselignede blemmer som vesker og tilslutt tørker ut og svir. Har oppsøkt lege men fikk lite hjelp. Fikk en krem med kortison som hjalp akuratt der og da men kan ikke brukes over lenger tid. Ble sykemeldt en periode og eksemen så fin ut. Men straks jeg var tilbake i jobben oppstod det nye tilfeller av eksem. Legen mente at jeg måtte bare leve med det! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. For det plager meg veldig. Jeg vasker på sykehus og er daglig i kontakt med kjemikaler og sterke såper.Håper det er noen med nyttige tips til meg. For jeg blir snart gal!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99811-kontakt-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Jeg har ogsaa eksem,og det hores ut som om det er samme typen som du har. det klor og klor,og naar det endelig ser ut til aa bli bedre,saa endrer det seg og kommer tilbake enda verre. jeg har vaert hos mange forskjellige leger og hudspesialister og en av dem gav meg en kortisonkur i fire dager. jeg ble mye bedre av den, men selvfolgelig kom det tilbake igjen. Jeg har desverre ingen tips til deg,men ville bare skrive og si at du er ikke alene om aa "klo deg ihjel."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99811-kontakt-eksem/#findComment-567485
Del på andre sider

Lene n_trlag

hei!

Jeg har ogsaa eksem,og det hores ut som om det er samme typen som du har. det klor og klor,og naar det endelig ser ut til aa bli bedre,saa endrer det seg og kommer tilbake enda verre. jeg har vaert hos mange forskjellige leger og hudspesialister og en av dem gav meg en kortisonkur i fire dager. jeg ble mye bedre av den, men selvfolgelig kom det tilbake igjen. Jeg har desverre ingen tips til deg,men ville bare skrive og si at du er ikke alene om aa "klo deg ihjel."

Hei jente 1983! Ja det er godt å høre at andre har det samme problemet. Ikke det at du har eksem, ikke missforstå meg der. Men at det er andre som vet hva jeg går gjennom. For det er rett og slett plagsomt. Samboeren min mener at jeg klager for ingenting. Så til tider føler jeg meg som en hypokonder. Men det var ikke akuratt noen trøst å høre at du ikke fikk hjelp heller. Nei det ser ut til at vi må leve med det. Vi kan ikke akuratt holde oss vekk fra alt bare for å fungere i samfunnet. Nei håper på en vidunder kur!!! Håper du blir bedre! Hilsen meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99811-kontakt-eksem/#findComment-568096
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Hei jenter,

Melder meg inn i klubben. Jeg har sluttet med vanlige såper og gått over til oliven såpe og lactacyd.

Må smøre meg på hendene hele tiden og må ty til steroid salve når den intense kløen kommer. Ellers har jeg funnet litt lindring i hvitevask pga at den inneholder eddik som svir og lukter ille, men renser huden og stilner kløen.

Forebyggende må jeg smøre hendene inn i Biosilk Silk Therapy som man får hos en del frisører produsert av FAROUK og på apoteket kan du kjøpe en krem som heter A-DERMA EXOMEGA med Omega 6.

Nå har jeg prøvd så mange kremer at jeg holdt på å gå konkurs, men disse to rådene har virket for meg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99811-kontakt-eksem/#findComment-769369
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...