Gå til innhold

Seriøst: hva hjelper mot snorking?


Axcia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest snorkeplaster

Kjøp såkalt "snorkeplaster" på apoteket. Det hjelper. Hvis det ikke er nok, så kontakt lege for en operasjon.

Snorking er ikke bare ubehagelig for omgivelsene og holder dem våkne. Det skaper også problemer for snorkeren selv, fordi man ikke får luft nok når man puster, og kan bli mye sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skille deg og aktivt lete etter en døv mann. Jeg kjenner flere aktuelle, så bare å si fra!

*haha* Til og med ungene klager... ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*haha* Til og med ungene klager... ;-(

Hm.. litt verre å bytte ut ungene :P

Fra spøk til alvor: Du er ikke overvektig slik at å gå ned i vekt kan hjelpe? Evt. kan det være lurt å gå via fastlegen og få sjekket ut årsaker til snorkingen. Man kan ta laserbehandling i halsen for å fjerne "etellerannet" som reduserer snorkingen (evt fjerner den for godt). Har man store mandler og/eller polypper kan det også føre til snorking. Ellers finnes det jo en haug av kjerringråd, men disse vet jeg ikke så mye om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. litt verre å bytte ut ungene :P

Fra spøk til alvor: Du er ikke overvektig slik at å gå ned i vekt kan hjelpe? Evt. kan det være lurt å gå via fastlegen og få sjekket ut årsaker til snorkingen. Man kan ta laserbehandling i halsen for å fjerne "etellerannet" som reduserer snorkingen (evt fjerner den for godt). Har man store mandler og/eller polypper kan det også føre til snorking. Ellers finnes det jo en haug av kjerringråd, men disse vet jeg ikke så mye om...

Jeg kan sikkert gå ned 15 kg uten å se sultefora ut... Men saken er at til og med jentungen på 7 år snorker. Hun er tynn.

Familiesvakhet? Plagsomt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan sikkert gå ned 15 kg uten å se sultefora ut... Men saken er at til og med jentungen på 7 år snorker. Hun er tynn.

Familiesvakhet? Plagsomt i alle fall.

Har også ei som snorker..... og hun er den eneste som ikke har tatt mandlene av oss... hennes to eldre søstre snorka inntil de fikk fjerna mandlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sikkert gå ned 15 kg uten å se sultefora ut... Men saken er at til og med jentungen på 7 år snorker. Hun er tynn.

Familiesvakhet? Plagsomt i alle fall.

Faren er forresten en storsnorker..... vi har til og med vært med i en dokumentar på tv om dette... de ville ha et ektepar der snorking ikke var et problem for ekteskapet, og derfor måtte de ha et døvt par (vel, endte jo med skilsmisse der også, men ikke pga snorkinga :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp såkalt "snorkeplaster" på apoteket. Det hjelper. Hvis det ikke er nok, så kontakt lege for en operasjon.

Snorking er ikke bare ubehagelig for omgivelsene og holder dem våkne. Det skaper også problemer for snorkeren selv, fordi man ikke får luft nok når man puster, og kan bli mye sliten.

Hvis du som meg ikke tåler plaster, finnes tilsvarende i mer holdbart materiale: http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=3805 og http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=5&id=2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sikkert gå ned 15 kg uten å se sultefora ut... Men saken er at til og med jentungen på 7 år snorker. Hun er tynn.

Familiesvakhet? Plagsomt i alle fall.

Jeg hadde latt en ØNH-lege se på jentungen, kanskje hun har polypper (hmmm - tror det er det det heter) som bør gjøres noe med.

Og da kan du vel bestille en time til deg selv også.

Ellers mener jeg det kan hjelpe å ligge høyt med hodet eller på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som togli skriver nedenfor, er det forskjellige årsaker til snorking. Dermed er det også ulike ting som hjelper. Det er ingen vits i å ta mandlene hvis du snorker pga. "slark" i drøvelen.

Det går an å få utredet hva som er årsaken og hva som kan gjøres. Jeg vet at Stensby sykehus (som sikkert har skiftet navn siden da) hadde et tilbud til "hvem som helst" for en god del år siden. Du finner sikkert noe hvis du søker på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som togli skriver nedenfor, er det forskjellige årsaker til snorking. Dermed er det også ulike ting som hjelper. Det er ingen vits i å ta mandlene hvis du snorker pga. "slark" i drøvelen.

Det går an å få utredet hva som er årsaken og hva som kan gjøres. Jeg vet at Stensby sykehus (som sikkert har skiftet navn siden da) hadde et tilbud til "hvem som helst" for en god del år siden. Du finner sikkert noe hvis du søker på nettet.

Jeg har garantert slark i drøvelen. Jeg er helt øm bak i munnen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt en ØNH-lege se på jentungen, kanskje hun har polypper (hmmm - tror det er det det heter) som bør gjøres noe med.

Og da kan du vel bestille en time til deg selv også.

Ellers mener jeg det kan hjelpe å ligge høyt med hodet eller på siden.

Ja, jeg skal innom fastlegen å forhøre meg om hjelp til problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min søster brukte en nesespray fra helsekosten og den hjalp! Husker jo ikke hva den het, men du kan jo spørre.

Sånn bøyle til å putte i nesa for å holde neseborene åpne? Snorkeplaster? Sy en tennisball inn i ryggen på nattskjorta så du ikke klarer å ligge på ryggen? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster brukte en nesespray fra helsekosten og den hjalp! Husker jo ikke hva den het, men du kan jo spørre.

Sånn bøyle til å putte i nesa for å holde neseborene åpne? Snorkeplaster? Sy en tennisball inn i ryggen på nattskjorta så du ikke klarer å ligge på ryggen? ;o)

Hmm, skal vurdere å amputere hodet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal innom fastlegen å forhøre meg om hjelp til problemet.

Ene nevøen min snorket ganske kraftig og etterhvert var det noen som var våkne nok til å legge merke til at han alltid pustet med åpen munn på dagtid. Det viste seg at han hadde en stor polypp som blokkerte.ØNH legen mente at det nok også hindret ham under idrett at han ikke pustet gjennom nesen. Polyppen ble behandleet ved hjelp av nesespray med kortison, tror jeg. Han slapp operasjon fordi sprayen gjorde at polyppen krympet, tror jeg (med all verdens forbehold om upresis gjengivelse av det som skjedde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene nevøen min snorket ganske kraftig og etterhvert var det noen som var våkne nok til å legge merke til at han alltid pustet med åpen munn på dagtid. Det viste seg at han hadde en stor polypp som blokkerte.ØNH legen mente at det nok også hindret ham under idrett at han ikke pustet gjennom nesen. Polyppen ble behandleet ved hjelp av nesespray med kortison, tror jeg. Han slapp operasjon fordi sprayen gjorde at polyppen krympet, tror jeg (med all verdens forbehold om upresis gjengivelse av det som skjedde).

Ok, skal innom legen i nærmeste framtid, enn så lenge, har jeg kjøpt Silence snorkespray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...