Gå til innhold

Gravid / ikke gravid


Devlin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått på P-sprøyte i et halvt år. Sluttet med den for ca 4 måneder sider . Har ikke hatt noe mens etter jeg sluttet . Nå har det seg sånn at jeg har mange symptomer som tyder på en graviditet . Jeg har 2 barn fra før og kjenner igjen symptomene . Jeg har veldig ømme pupper og har ekstremt vondt i brystvortene. Til tider er det så vont at jeg ikke klarer å ha på meg BH . Har sovet ekstremt mye de siste dagene , vært mye sliten. Men det som er så rart er at jeg har tatt opp til flere tester , alle unntatt en har vært negative . Den som viste positiv , var veldig svak .. Utføra mine beregninger så er det ca 28 dager siden jeg hadde samleie med han som kunna ha vært potensiel far .. Det skulle jo ha vært normalt at det hadde vist sterkt positivt på denne her tiden da , eller ?? .

Puppe har vokst litt er veldig ømme og vonde , har hovne kjærtler og noen ganger føles de varme ut , har og opplevd unormale hetetokter..

Blir jo litt engstelig når det ikke er noe sikker positiv , hva kan det ellers være ?.

Men som sakt så har jeg ikke opplevd sånne her pupper bortsett fra når jeg sist var gravid .

Devlin .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke få falsk positiv test, så svak positiv er positiv. Du er nok gravid. Gratulerer? :-)

Men den er veldig svak , rart at det ikke har vært positiv på noen av de andre , er det ikke ? . Og siden jeg nå være ca 4 uker på vei , skulle det ikke ha vært en klar og tydelig positiv da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver kan være premenstruelle symptomer (PMS) som dukker opp etter at eggløsningen er kommet tilbake, når p-sprøyten ikke lenger hemmer eggløsingen. Da bør du få menstruasjon seneste 14 dager etter at symptomene startet. Hvis det går lengre tid, kan du teste deg på nytt for graviditet. Man kan bli gravid uten å ha fått menstruasjonen tilbake da eggløsning kommer før menstruasjonen.

 

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...