Gå til innhold

Smerter/ ubehag i eggstokkområdet


Gjest -alltid redd

Anbefalte innlegg

Gjest -alltid redd

Hei! Har de siste ukene hatt smerter/ubehag nederst i magen, området rundt eggstokkene. Litt vanskelig å forklare, men ligner litt på eggløsningsmerter føler jeg. Har hatt en del smerter i mageregionen i mange år, med akutte smerter/rier med diaré. Dette har vært periodevis. Jeg har 2 barn, en på 1 år og ei på snart 4 år. Hun på 4 år er prøverørsbarn, hvor jeg ble gravid etter første forsøk, og jeg har derfor hatt en behandling med folikkelfremmende hormoner i forbindelse med det. Årsak til prøverør var dårlig sædkvalitet hos mannen, alt ok med meg. Er plaget medhelseangst. Har i høst tatt ul abdomen pga at at jeg hadde en "kul" på høyre side nedenfor ribbeina. Fikk også MR av samme grunn. Først og fremst for å berolige meg. Radiolog fant ingenting unormalt ved ul, høyre nyre lå i området hvor jeg kjente "kulen". MR svar har jeg ikke hørt mer om, regner derfor med at bildene var ok. I beg. av oktober hadde jeg smerte/ømhet i venstre bryst. Klemte på for å se om jeg fortsatt hadde melk, da jeg sluttet å amme i sommer. Kom ut blod fra ene melkegang. Ble da livredd og fikk henvisnng til mammografi. Tok mammografi av begge bryst, samt UL av venstre bryst. Ingenting unormalt. Har ikke sett blod senere. Nå er det altså disse smertene i magen som uroer meg, og jeg tenker selvsagt på eggstokkreft. Bestemoren min døde av dette i 60 års alderen. Jeg har også lest at det er en økning etter behandling av barnløshet. Jeg fikk igjen mens ca. 4 mnd etter fødsel, selv om jeg fullammet. Gyn. min sa at det ikke kunne være mens pga at han ikke så tegn på det ved innvendig UL. Men jeg har hatt regelmessige blødninger siden. Har ikke vært hos gyn siden februar, da hadde jeg en sen etterkontroll etter fødsel. Er på dag 11 i syklus nå. Siste mens kom 28 dager etter forrige mens. Syklusen før var på 23 dager, før der var den på 27 dager. Lurer veldig på om jeg bør kontakte gyn min for undersøkelse igjen, eller om jeg kan se det an lenger. Har nok kjent disse smertene iallefall 17-18 dager. Jeg er 30 år. Håper du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Beklager at du først nå får svar, men det har vært noe galt med teknikken så jeg ikke har fått ditt spørsmål før nå. Du skal derfor ikke betale for svar. Det lyder som dine menstruasjoner er normale. Hva som er forklaring på smerter i flere uker, kan jeg ikke si noe sikkert om. Kreft behøver du ikke å tenke på, for det gir sjelden smerter. Det er en viss sammenhang mellom kreft og barnløshet, men i og med at du nå har født to barn, så er den risikoøkning borte. Det at du har født barn tidlig reduserer også risiko for brystkreft. Nå har det gått mer enn to uker siden ditt brev, og jeg håper derfor at problemer har løst seg selv, ellers har jeg følgende forslag: forstoppelse, urinveisinfeksjon eller egglederbetennelse (men da ville det gjerne være feber i tillegg). Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...