Gå til innhold

Mensen uteblir etter p-piller?


Gjest legeskrekk

Anbefalte innlegg

Gjest legeskrekk

Før jeg begynte med p-piller hadde jeg mensen veldig sjelden (jeg var jomfru), ca, hver 7., 8.uke. Jeg har brukt p.piller i tre år nå, og da har jeg selvfølgelig fått den regelmessig. Men på påsketuren hadde jeg glemt å ta med et nytt brett, så jeg tenkte bare å vente til neste mens kom, med å begynne på nytt. Men det gikk over ti uker før den kom. Og da turde jeg ikke begynne med p-piller igjen, fordi den mensen jeg da får, må jo være veldig unaturlig for meg!

Må jeg gå til lege for å sjekke det, eller kan jeg bare starte på nytt med piller?

(24 år, bruker Microgynon, har ingen andre problemer i underlivet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man har utelukket at det kan være spesielle årsaker til at mensen uteble, er det ikke noe i veien for å fortsette med pillene. Vi leger anbefaler ofte p-piller til kvinner uten menstruasjon for å tilføre de nødvendige hormoner og/eller for å få en regelmessig syklus. Hvis du er undersøkt fra før, trenger du ikke ny legesjekk.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...