Gå til innhold

Carpal tunnell + blødninger


Gjest Wilma

Anbefalte innlegg

Fødte for 8 uker siden. Vannet i kroppen er borte, men har fortsatt plager med nummenhet i fingrene. Forsvinner det eller er det muligheter for at dette er kronisk?

Lurer også på om det er normalt å ha slimete/blodig(lyserødt) utflod litt på og av etter at renselsen er over.

Er også i tvil om jeg har fått tilbake mensen, da jeg bare blødde "ordentlig" 1 dag. Neste dag blødde jeg ingenting.

Har "sting"-smerter fra skambenet og oppover mot venstre eggstokk med ujevne mellomrom. Er dette normalt, eller kan det skyldes UVI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var voldsomt plaget de par siste ukene før fødselen (våknet flere netter gråtende av smerte), og det gikk nok et par måneder før jeg kunne si med sikkerhet at problemet var borte. Regner med at seneskjedene var irriterte selv om vannmengden gikk ned, og at dette er årsaken til at problemet vedvarte. NB! Det var kun nummenhet etterpå, ikke de voldsomme smertene som før fødselen. Mitt råd er at du smører deg med tålmodighet ennå en stund, før du evt. tar det opp med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Når det gjelder nummenheten i fingrene dine, synes jeg du skal lese de andre innleggene om temaet.

Det er ikke uvanlig å ha rester av renselsen lenge etter at man forventet at det skulle være over. Smertene dine vet jeg ikke helt hva er. Tviler på at det er mensen du har hatt. Det er svært uvanlig å få mensen tilbake så kort tid etter fødselen. Har du ikke vært på etterkontroll hos lege, synes jeg det er på sin plass å bestille time nå. Da kan du kanskje få avklart noe av det du lurer på. Synes du smertene øker på og blir mer vedvarende, kan du kontakte lege utenom den vanlige kontrollen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Når det gjelder nummenheten i fingrene dine, synes jeg du skal lese de andre innleggene om temaet.

Det er ikke uvanlig å ha rester av renselsen lenge etter at man forventet at det skulle være over. Smertene dine vet jeg ikke helt hva er. Tviler på at det er mensen du har hatt. Det er svært uvanlig å få mensen tilbake så kort tid etter fødselen. Har du ikke vært på etterkontroll hos lege, synes jeg det er på sin plass å bestille time nå. Da kan du kanskje få avklart noe av det du lurer på. Synes du smertene øker på og blir mer vedvarende, kan du kontakte lege utenom den vanlige kontrollen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...