Gå til innhold

Kan noen svare meg? Jeg er redd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kan det være farlig å ha vondt i magen, nederste del, å ikke få mensen, sAmtidig ikke være gravid. Hvorfor er jeg sååå øm i magen??? Dette stresser meg litt......har tatt celletest...

Anonymkode: 9fff2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Her må jeg ha flere opplysninger om deg. Hvor gammel er du? Bruker du prevensjon? Hvilken type? Hvor lenge har du ikke hatt menstruasjon? Hvor lenge har du hatt smerter?

(Jeg går ut fra at du er over 25 år i og med at du har tatt celletest, men den har ikke noe med smerter å gjøre)

Legg inn disse opplysninger, så skal jeg svare deg ganske raskt.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg er 32 år, jeg bruker ikke prevansjon, jeg har tiligere vært gravid flere ganger, men ingen barn.. Har alltid hatt regelmessig mens, ikke direkte smerter, bare svært øm i magen, som ved kraftig mensen eller noe.. Føler også urinen lukter rarere enn vanlig, ingen spesiell utflod, allt annet virker greit. Ikke vonde bryser, kanskje noe forstørra, men har samtidig gått opp endel i vekt.. Fordi jeg har spist litt mye . Mensen ble borte for ca to til tre uker siden, tre uker før det var vi på usa tur, har ike blitt gravid med min nye kjæreste, jeg tror det kan skyldes at han sliter litt med diabetes type 1, men vet ikke...kan være meg også..men gar tiligere blitt svært fort gravid. Men nå er testene negative.. Føler meg bittelitt oppblåst. Nå har jeg også forstua ankelen, hehe, vare krøll.... Men går på antipsykotiske medisiner, har gjordt det i noen år, seroquel/quitapine. Bare rart at jeg er så øm i magen..... Korsryggen er litt stiv også, men kanskyldes at jeg må gå med krykker..

Anonymkode: 9fff2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg ha flere opplysninger om deg. Hvor gammel er du? Bruker du prevensjon? Hvilken type? Hvor lenge har du ikke hatt menstruasjon? Hvor lenge har du hatt smerter?

(Jeg går ut fra at du er over 25 år i og med at du har tatt celletest, men den har ikke noe med smerter å gjøre)

Legg inn disse opplysninger, så skal jeg svare deg ganske raskt.

Vennlig hilsen Mette

har svart i tråden. Takk igjen.

Anonymkode: 9fff2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er ikke helt klar over hva du mener med at mensen ble borte for 2-3 uker siden. Mener du at du skulle ha hatt menstruasjon for 2-3 uker siden?

Hvis du har utelukket at du er gravid med negative tester, kan du se det an i opp til tre måneder før du søker lege.

Forsinket menstruasjon kan skyldes:

  • en tidlig spontanabort, da vil blødningen komme etter hvert.

  • At du har vært på reise, det kan forsinke

  • At du bruker sterke nervemedisiner

  • Vektøking kan ses ved tilstanden PCOS som er en hormonforstyrrelse hvor eggløsningen svikter og det kommer sjeldne eller ingen menstruasjoner

At urinen lukter spesielt, kan skyldes at du har spist noe spesielt

Oppblåsthet og ømhet kan skyldes at du har spist mye (julemat!), evt forstoppelse

Så det det an, det er ikke tegn på nor ‘farlig’.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...