Gå til innhold

Ta ny kur med pergotime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har strevd med å bli gravide. Jeg fikk derfor resept på Pergotime. Skulle ta 2 tabletter i fem dager hver syklus. Fikk resept som holdt til fire sykluser. Jeg har nå tatt dette i tre sykluser, men ikke blitt gravid. I denne siste syklusen følte jeg meg gravid, dvs jeg hadde ømme bryster, vondt nederst i magen og forhøyet temperatur, helt opp i 37.7 (vanlig temperatur for meg ligger under 37)- Opplever ikk Men mensen kom i går, så jeg er ikke gravid. Har også tatt graviditetstest. Har imidlertid enda litt høyere temperatur enn vanlig (37.3)  og tidvis vondt i magen. Jeg har kanskje bare en virus, jeg vet ikke.

Jeg har ikke fått noen form for oppfølging etter at jeg fikk tablettene, fikk bare beskjed om å komme tilbake når alle kurene var tatt. Da ville han ta diverse prøver av oss for å se hva han da skulle gjøre. Nå er det juleferie og han tar ikke mot pasienter før en stund ut i januar.

Tror du det er trygt å begynne med den siste kursen pergotime, til tross for bivirkningene jeg hadde? En ting er jo det psykiske (jeg trodde jeg var blitt gravid), men spør mest om det fysiske her. Jeg har ikke mulighet til å spørre gynekolog før jeg eventuelt setter  gang med tabletter igjen. Jeg er 40 år, så det hele haster litt, som du skjønner. 

Anonymkode: 29988...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å legge til at jeg også fikk satt en sprøye med Ovitrelle. Dette er nå 18 dager siden. Dette for å sette eggløsning i gang.

Anonymkode: 29988...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har regelmessige menstruasjoner, så har du med stor sannsynlighet også normal eggløsning, og da er det tvilsomt om pergotime/Ovitrelle vil kunne bedre sjansen for graviditet. Har du Pergotimetabl igjen er det for så vidt ikke noe i veien for en ny kur, hvis du vil forsøke. Fra nyttår er pergotime ikke tilgjengelig i Europa, det går ut av markedet. Ikke fordi det er skadelig, men fordi det brukes andre metoder.

Forklaringen på at det ikke har lyktes for dere er nok mest av alt din alder med 40 år. Kanskje dere skulle ta kontakt med et infertilitetssenter for å få utredet om det kan være bedre sjanser med prøverørsforsøk?

Men som sagt, du kan gjerne ta en siste kur, hvis du allerede har kjøpt de 10 tabl Pergotime til ny kur.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...