Gå til innhold

Konstant p-piller,opphold i 3 dager ved blødning. Når er det nok blødning til 3 dager opphold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,går konstant på p-piller for å slippe mensen etter råd fra deg.Du har også rådet meg til å ta 3 dagers opphold om jeg får en blødning.Altså, når skjønner man at det er så mye blødning at man må ta 3 dagers pause? Har hatt litt brun spott de to siste dagene.Kun en liten flekk i trusa. Nesten som et penne strek nærmest.Skulle til å legge meg i sted da jeg oppdaget sterkere brun spot med litt blod som hadde kommet i trusa. Jeg skjønner ikke helt når den grensa er nådd for å ta 3 dager opphold. Er det nå? Eller er det når det er bare rødt blod? 40 år å like uvitend som en fjortis her kjenner jeg. Blir så usikker på om jeg skal droppe p-pillen i morgen tidlig.. Huff!! Jeg tror jeg vil bli en mann i mitt neste liv!! Så mye prakk med å være kvinne!!!!!

Anonymkode: fd392...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved blødning er det friskt blod som ved en vanlig menstruasjon. Det må brukes bind eller tampong. En brunlig flekk eller 'spotting' hvor det er nok å bruke truseinnlegg er ikke å regne som blødning og gir ikke grunn til tre dagers pause.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar!!Jeg tok p-pillen som vanlig før jeg dro på jobb.Det som er så irriterende er at det kommer så lite at det er ikke nok til at jeg føler jeg må bruke bind/truseinnlegg eller tampong.Da bytter jeg heller truse og kaster når jeg er på jobb.Har en jobb der jeg står og går stort sett hele dagen.Har faktisk betalt matpause,for det lar seg aldri å ta seg en hel matpause uten å bli avbrutt av kunder.Så blir så svett av å gå med bind/truseinnlegg.Å tørr/ sår i skjeden av å gå med tampong på grunn av to dråper brun spot i løpet av en dag.

Anonymkode: fd392...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du skal ikke bruke tampong ved spotting, da blir det for tørt når den skal fjernes og det kan være ubehagelig.

Hvis det er greit å byte truse, så er det selvsagt en bra løsning. Hold ut, det gir seg etter hvert. Hos de fleste!

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Du skal ikke bruke tampong ved spotting, da blir det for tørt når den skal fjernes og det kan være ubehagelig.

Hvis det er greit å byte truse, så er det selvsagt en bra løsning. Hold ut, det gir seg etter hvert. Hos de fleste!

Hilsen Mette

Takk for det. :) Ja må prøve å holde ut da. Ja vet, det er vondt med tampong når det er tørt/sårt. Derfor jeg velger å skifte truser heller.

Anonymkode: fd392...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg blir så usikker på om jeg skal ta 3 dagers pillefri opphold. Både sent i går kveld å i kveld har jeg økende brun spott og litt blod. Så tydelig brun/blod flekk i trusa på do. kjenner litt murring i ryggen og ubehag i magen. "som før mensen mage".Før jeg begynte generelt på p-pillene for 3 mnd siden så var jeg vant med skikkelig blødning med blodklumper og smerter. Etter jeg begynte med p-pillene og tok 1 uke opphold for mensen. Så var den så sparsom at jeg følte jeg var 13 år igjen og fikk mensen for første gangen igjen.  Derfor gjør det meg så usikker nå på hva jeg skal gjøre?  Er det sparsom mensen jeg har eller hva er det? Sist uke skulle jeg ha hatt en uke pause og hatt mensen. Men valgte å fortsette med brett 2. For som du sa til meg tidligere. Hvorfor ikke bare gå konstant på p-piller. Har endometriose i tillegg å. Hva skjer om jeg ikke tar 3 dager opphold? Blir jeg gående sånn med spotting hver dag? Ja nå kjenner jeg faktisk litt "mage smerte" også, når jeg sitter fremover og skriver. Det er lov å bli lei av livet!!

 

Anonymkode: fd392...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det Loette du bruker? Min erfaring med de er at de ga småblødninger nå og da fram til jeg byttet til Microgynon. Da ga det seg helt, og jeg kan bruke 3 brett i ett fram til det kommer litt småblødninger igjen. Har det først begynt, så tar jeg en pause. Det gir seg ikke da uten en pause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Yasmin. startet i slutten av oktober med mitt aller første brett. tok mensen pause i nov, nytt brett, ny mensen pause i des, nytt brett i des/ jan. Å sist uke fortsatte jeg direkte med brett nr 2. Altså til sammen er jeg på brett nr 4 nå.. Mulig jeg må ta en pause da fra i morgen av og ta igjen ny p-pille på onsdag?

Er det lov å spørre hvor lenge du har gått på microgynon?

Anonymkode: fd392...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Første året er det vanlig med blødningsepisoder. Hold ut.

Hilsen Mette

Jo takk! Har ingen valg enn å holde ut. I helgen fikk jeg bare mer og mer blod. Så jeg har mensen mens jeg går på p-pillene. Det har jeg aldri opplevd før. Tatt en ibux nå før jeg drar på jobb. Vondt i mage og rygg.

Anonymkode: fd392...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...