Gå til innhold

Bytte gynekologer uten å informere lege...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så usikker på hva jeg skal gjøre.. er blitt sendt til en gynekolog igjennom lege. Hun var så brutal og avvisende. Må tilbake til henne om knappe 2 mnd igjen. for å sjekke ut om det var en polypp hun så eller om det bare var blod. I dag fikk jeg høre om ei gynekolog som er superflink. Hun må jeg i tilfelle kontakte selv privat. Har ikke lyst å innblande leger i dette. Kan jeg gå for hun nye og droppe den legen sendte meg til? Jeg gruer meg sånn til hun brutale. Å så bare si fra til legen senere at jeg har gått privat. Unngår jeg legen så slipper jeg innsyn i legejournalen av helsesekretærene også. Slipper jeg den belastningen å irritere meg over. Helsesekretærene kommer innom jobben min, å jeg merker de tenker på hva de vet om meg i lege journalen. Kan ikke fordra det!!! Alle kjenner alle her.

Anonymkode: 6e0d9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så usikker på hva jeg skal gjøre.. er blitt sendt til en gynekolog igjennom lege. Hun var så brutal og avvisende. Må tilbake til henne om knappe 2 mnd igjen. for å sjekke ut om det var en polypp hun så eller om det bare var blod. I dag fikk jeg høre om ei gynekolog som er superflink. Hun må jeg i tilfelle kontakte selv privat. Har ikke lyst å innblande leger i dette. Kan jeg gå for hun nye og droppe den legen sendte meg til? Jeg gruer meg sånn til hun brutale. Å så bare si fra til legen senere at jeg har gått privat. Unngår jeg legen så slipper jeg innsyn i legejournalen av helsesekretærene også. Slipper jeg den belastningen å irritere meg over. Helsesekretærene kommer innom jobben min, å jeg merker de tenker på hva de vet om meg i lege journalen. Kan ikke fordra det!!! Alle kjenner alle her.

Anonymkode: 6e0d9...371

Selvfølgelig kan du det, det bestemmer du helt selv. :) Om legen skulle få vite det og spør så svarer du som sant er - at du synes gynekologen han henviste deg til var så brutal og avvisende at du valgt å bytte til en annen. Min lege har ved to anledninger anbefalt et fysioterapisenter for meg, men jeg svarer bare at det overhodet ikke passer i forhold til verken bosted eller arbeidssted så jeg velger et annet, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lillemus skrev:

Selvfølgelig kan du det, det bestemmer du helt selv. :) Om legen skulle få vite det og spør så svarer du som sant er - at du synes gynekologen han henviste deg til var så brutal og avvisende at du valgt å bytte til en annen. Min lege har ved to anledninger anbefalt et fysioterapisenter for meg, men jeg svarer bare at det overhodet ikke passer i forhold til verken bosted eller arbeidssted så jeg velger et annet, ikke noe problem.

Ja.. legen får jo sikkert beskjed om at jeg ikke møtte til gynekologtime til den brutale gynekologen. Så jeg tenkte at kansje jeg kunne si at jeg valgte en privat uten å oppgi hvem. Å uten at det blir bråk ut av det. Et pes å måtte forholde seg til en gynekolog som er avvisende og i tillegg brutal. Hun nye ser jeg bare skryt i omtalen på nettsidene. Har ei venninne som var til den nye sist uke. Bare positivt å si. Mens hun brutale står det mere negative enn positive ting på nettet. Så det er ikke bare jeg som har "skrekken" hos henne.

Anonymkode: 6e0d9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er fritt legevalg, så det er opp til deg å velge. Det er jo mulig at du må betale større beløp for å komme til gynekolog uten henvisning? spør om prisen.

Hvis din lege har henvist deg for en problemstilling, så ønsker fastlegen tilbakemelding. Du kan be den nye gynekologen om å sende tilbakemelding. Hvis det er unormale forhold ved livmorhalsen er det en god ide med kontinuitet i behandlingen, bla ved innsending av prøver så man kan sammenlikne med tidligere funn. Det øker sikkerheten.

Husk at helsepersonell har taushetsplikt. Det er oppsigelsesgrunn å bryte dette elementære prinsippet.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Har bestemt meg! Går for den nye gynekologen. Så får det koste hva det koster. Bedre enn hva det "koster" meg som person å grue seg til den brutale Gynekologen. Vil ikke at den nye gynekologen skal sende noen tilbake mld til legen. Blir det spørsmål senere fra lege om noe. kan jeg vise brev fra den nye gynekologen. (stryker ut både firma og navn på gynekolog. Men nok til å vise at jeg har vært til gynekolog en dato etter at det ble henvist til den brutale gynekologen.)

Min fastlege slutter før 1. mars. så jeg tviler på at den nye legen som kommer, blir så opptatt av meg. personell har taushetsplikt.. men det er så mange måter å bryte dem på, uten å bli tatt på. Det blir alltid diskutert eller sagt noe med noen man stoler på blant familie og venner. Sånn er det i helsevesenet. Sånn er det kommunalt.. Ligger i oss alle mennesker det! Dessverre..

Anonymkode: 6e0d9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Kayia skrev:

PS. Husk å avbestill timen du allerede har fått da, så kan noen andre overta den :) 

Ja det skal jeg huske. Har ikke fått noe time enda. Er ikke Før I april jeg blir innkalt til den brutale. Skal avbestille/ringe til sekretæren til den brutale. Når jeg har fått time til den nye.

Anonymkode: 6e0d9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det er fritt legevalg, så det er opp til deg å velge. Det er jo mulig at du må betale større beløp for å komme til gynekolog uten henvisning? spør om prisen.

Hvis din lege har henvist deg for en problemstilling, så ønsker fastlegen tilbakemelding. Du kan be den nye gynekologen om å sende tilbakemelding. Hvis det er unormale forhold ved livmorhalsen er det en god ide med kontinuitet i behandlingen, bla ved innsending av prøver så man kan sammenlikne med tidligere funn. Det øker sikkerheten.

Husk at helsepersonell har taushetsplikt. Det er oppsigelsesgrunn å bryte dette elementære prinsippet.

Vennlig hilsen Mette

 

Trådstarter her : Angående tidligere funn. Så tror jeg ikke det har noe å si når jeg bytter fra den brutale til den nye. For Jeg fikk mensen natt til gynekologtimen med den brutale. Så det ble ikke tatt noen prøver. Kun ultralyd. Til tross for at jeg satt der blødende med menssmerter, kjørte hun ultralydstaven oppi så jeg følte jeg såg stjerner inoen sekunder. Så ubehagelig vondt,å unødvendig når man ligger der med menssmerter i tillegg. Nesten så du føler deg voldtatt. Der hun enten så en polypp eller blod. Så det er ingen tidligere funn å vise til.

 Det står på nettsidene til den nye gynekologen at man kan gå utenom legen og bestille timer. Bla. for celleprøve og ultralyd. Det er jo derfor jeg "blir" kalt inn til den brutale i april. Kommer til å fortelle den nye gynekologen at jeg har fått skrekken av tidligere hardhendt gynekolog. For det kommer den nye til å legg merke til under undersøkelsen på oppførselen min uansett. Dette er ikke noe jeg gleder meg til. Det blir som en tvangshandling oppi hodet, å måtte igjennom en slik undersøkelse.

Anonymkode: 6e0d9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det kan bli fatalt hvis det ikke er kommunikasjon mellom de leger som vurderer deg. Det er derfor viktig at du får kopi av legens journalnotater og prøvesvar og gjemmer det i en mappe som du kan vise frem, om nødvendig.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan godt skaffe kopi av legens journaler. Men det finnes ikke prøvesvar å legge frem. Jeg gikk til legen med økt menstrasjon og menssmerter. Legen undersøkte meg ikke. Han henviste meg til hun brutale gynekologen. Kom dit, så hadde jeg som sagt før her, fått mensen om natten og det ble kun brukt ultralydstav på meg. Trodde hun så enten en polypp eller blod. Ble satt på p-piller og beskjed om at jeg ble innkalt om 6 mnd. Jeg spør gynekologen om hun skriver i journalsvaret til legen at jeg har en polypp? Nei det gjorde hun ikke. Hun bekreftet kun til legen at jeg hadde møtt opp til henne.

Så siden det er fritt legevalg. Så går jeg for hun nye gynekologen. Om hun vil forholde seg til meg fremover. Så ser ikke jeg hensikten med at hun skal sende rapporter til legen hver gang jeg er til henne. Når det er kun for å gå på prevensjon jeg oppsøker lege/gynekolog. Bruker ingen annen medisin. På den måten slipper jeg at sekretærene har innsyn i mine papirer, når det plager meg sånn.

Så da kan jeg like greit forholde meg til hun nye gynekologen hvert 3 år.

Min fastlege slutter før 1 mars. Om det blir senere spørsmål fra den nye legen eller brutale gynekologen. Så har jeg papir å vise frem fra den nye gynekologen. Når jeg har vært der. Kan ikke bli så mange misforståelser/fatalt ut av det..

Anonymkode: 6e0d9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...