Gå til innhold

Spiral / voldtekt - håper på svar fra en gyn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ekstremt med blødninger og kan ikke ta p piller/ sprøyten pga tidligere blodpropp så jeg fikk spiral, først mirena men fikk helt grusome smerter og de varte i 2 måner. Jeg ble henvist til gyn i gjen og måtte på nytt i narkose og de fant ikke noe galt og spiralen var på rett plass.. de tok den ut og satte inn yajdess i stede, problemet er at jeg får helt sinsyke kramper under menstrasjon og blødningene er ikke bedre dessverre ! 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, jeg vil ha ut spiralen da smertene er enda være en de var før jeg fikk den. Jeg har hatt den i 7 måner og jeg fikk beskjed om at det kunne ta tid før det ble bedre. Jeg burde nokk egentlig kommet meg til gyn i gjen, men pga en voldtekt når jeg var 16 er dette virkelig vondt og vanskelig for meg, jeg begynner og gråte og jeg får meg ikke til og sette meg i stolen en gang! De andre gangene hat jeg fått narkose men har ikke forklart dem hvorfor jeg ikke klarer det, hun spurte bare om det var hele sitvasjonen som var vanskelig og jeg svarte ja og måtte bare gå! Jeg klarer ikke fjerne den uten narkose og jeg får den ikke ut selv, da jeg ikke får tak i den eller tråen, og ta den ut selv er heller ikke rette måten og få den ut på !

 

hva skal jeg gjøre ? Skal jeg be om narkose og få den ut i gjen ? Hva om jeg får avslag på og ta den ut med narkose? Må jeg fortelle hvorfor da ? Finnes det ikke en annen spiral som kan fungere mot blødninger ? Mini pillen er håpløst for meg, klarer ikke ta den når jeg skal og den gjør ikke blødningene bedre heller..

jeg har vurdert og søke om å fjerne hele livmoren men det skal vel fryktelig mye til for og få det gjennom også ?

jeg er også redd for kreft i livmoren da min mor hadde dette og døde av det, hun hadde samme problem som meg med monster blødninger!

 

sorry for langt og rotete innlegg ! Håper noen kan svare meg som har peiling på dette! Jeg burde nokk også finne meg en psykolog og få hjelp med traumene mine, men jeg klarer bare ikke !

Anonymkode: 5bdef...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke noen bedre hormonspiral, men spørsmålet er om du skulle prøve p-sprøyten som i de fleste tilfeller stopper menstruasjonene helt. Den settes hver 3.måned. Det er mulig at du kan få narkose når spiralen skal fjernes, men det er gjort på en blunk og uten alt det styr som følger med narkose. Hvis du likevel vil ha narkose, så vil det være lurt å fortelle at du har vært utsatt for overgrep uten å komme nærmere inn på omstendighetene.

Vennlig hilsen Mette

PS man vil være tilbakeholdende med å fjerne livmoren på så ung en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig god efekt av p sprøyten når jeg sto på den før ! Men pga blodpropp ble den seponert! Det er snakk om at jeg kan få den tilbake om blodprøvene er helt fine, grunnen til blodpropp var pga en operasjon der jeg ble liggende helt i ro i langt over en uke uten blodfortynnende! Men hvorfor er de tilbakeholdende på og fjerne en spiral om man er ung ? Tusen takk for svar !!

På 19.2.2017 den 14.42, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvor gammel er du?

Hilsen Mette

 

Anonymkode: 5bdef...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det er ikke noen bedre hormonspiral, men spørsmålet er om du skulle prøve p-sprøyten som i de fleste tilfeller stopper menstruasjonene helt. Den settes hver 3.måned. Det er mulig at du kan få narkose når spiralen skal fjernes, men det er gjort på en blunk og uten alt det styr som følger med narkose. Hvis du likevel vil ha narkose, så vil det være lurt å fortelle at du har vært utsatt for overgrep uten å komme nærmere inn på omstendighetene.

Vennlig hilsen Mette

PS man vil være tilbakeholdende med å fjerne livmoren på så ung en kvinne.

Ser nå at jeg leste feil Hehe !!

Anonymkode: 5bdef...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...