Gå til innhold

Uuhygienisk pasient ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjemmes... Jeg klarer ikke å ta ansvar for min egen hygiene. Jeg orker ikker. Har ikke energi. Det er et tiltak som føles uoverkommelig ut. Jeg skammer meg når jeg skriver dette. Erkjenner at jeg har det slik. Erkjenner at jeg er svak. Erkjenner at jeg ikke mestrer livets forventninger. Ja, erkjenner at jeg er uhygienisk.

Jo, jeg vasker meg selvsagt på kroppen (annenhver dag) og bruker deodorant og parfyme, men jeg har ikke vært i dusjen på 8 dager. Jeg har et langt hår og når jeg har det i løs hestehale ser det nyvasket ut, så lenge jeg vasker luggen.

Skal jeg tørre å si dette til psykologen i morgen? Da har det gått 9 dager... Hva vil han tenke om meg? Han vil forakte meg og føle jeg er motbydelig. Hva ville du NHD tenke om en så uhygienisk pasient?

Anonymkode: 83c91...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes helt klart at du skal si det. Det er et av flere symptomer ved din sykdom. Jeg ville tenkt at dette er alvorlig sykdom og at vi sammen må prøve å finne en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjemmes... Jeg klarer ikke å ta ansvar for min egen hygiene. Jeg orker ikker. Har ikke energi. Det er et tiltak som føles uoverkommelig ut. Jeg skammer meg når jeg skriver dette. Erkjenner at jeg har det slik. Erkjenner at jeg er svak. Erkjenner at jeg ikke mestrer livets forventninger. Ja, erkjenner at jeg er uhygienisk.

Jo, jeg vasker meg selvsagt på kroppen (annenhver dag) og bruker deodorant og parfyme, men jeg har ikke vært i dusjen på 8 dager. Jeg har et langt hår og når jeg har det i løs hestehale ser det nyvasket ut, så lenge jeg vasker luggen.

Skal jeg tørre å si dette til psykologen i morgen? Da har det gått 9 dager... Hva vil han tenke om meg? Han vil forakte meg og føle jeg er motbydelig. Hva ville du NHD tenke om en så uhygienisk pasient?

Anonymkode: 83c91...2ea

Slike ting er et ork for meg også, dusjer hvert tredje dag og da bruker jeg litt over seks minutter. Sønnen tok tiden på meg, vil bruke minst mulig tid på det. Og ofte pusser jeg ikke tennene heller, forstår deg godt. Men du får da vasket deg med klut annenhver dag, det er jo bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes helt klart at du skal si det. Det er et av flere symptomer ved din sykdom. Jeg ville tenkt at dette er alvorlig sykdom og at vi sammen må prøve å finne en løsning.

 

Dette blir forferdelig å innrømme. Å ikke klare det mest elimentære i ens liv. Stjernestøv nevner mennen, og ja, nå er det minst 10 dager siden jeg sist pusset tennene. De ser rene ut om jeg gnir de mot et tøy eller håndklede.

Hva vil han tenke om meg? Han vil nok ikke ha noe mer med meg å gjøre... Jeg gråter nå... :(

Anonymkode: 83c91...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette blir forferdelig å innrømme. Å ikke klare det mest elimentære i ens liv. Stjernestøv nevner mennen, og ja, nå er det minst 10 dager siden jeg sist pusset tennene. De ser rene ut om jeg gnir de mot et tøy eller håndklede.

Hva vil han tenke om meg? Han vil nok ikke ha noe mer med meg å gjøre... Jeg gråter nå... :(

Anonymkode: 83c91...2ea

Klart han vil ha noe med deg å gjøre. Når min kontakt fra dagsenteret var her byttet vi på sengene, hun sa jeg burde ta meg en dusj også for da ble det godt å legge seg og det gjorde jeg. Du trenger ikke være så lenge i dusjen, kjapp deg. Sa også at jeg ikke hadde pusset tennene "Jaja en gang iblant" sa hun, men det var faktisk flere dager siden. Og jeg er sikkert på at du ikke stinker, du vasker jo deg med klut og bruker deodorant. Det blir sånn når alt er et tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er ikke bare hygienen et problem men det å holde orden på huset er uoverkommelig. Tørr ikke si det når man har barn. Det er en daglig nederlagsfølelse å være fanget i dette. Kommer liksom aldri videre enn oppvasken ... 

Hadde energi til alt dette da jeg gikk på cipralex men på brintellix har jeg ikke energi. 

Anonymkode: d2006...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Er det ikke litt sært å tro at behandlere ikke vil ha noe med syke å gjøre?

 

En lege kan jeg nok godta det, men hva når man er psykolog og ikke har medisinsk utdannelse... Da vil det jo bare høres avskyelig og motbydelig ut, akkurat slik jeg føler meg selv...

 

PS: Tusen takk for støtte og forståelse, :) Stjernestøv

Anonymkode: 83c91...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette blir forferdelig å innrømme. Å ikke klare det mest elimentære i ens liv. Stjernestøv nevner mennen, og ja, nå er det minst 10 dager siden jeg sist pusset tennene. De ser rene ut om jeg gnir de mot et tøy eller håndklede.

Hva vil han tenke om meg? Han vil nok ikke ha noe mer med meg å gjøre... Jeg gråter nå... :(

Anonymkode: 83c91...2ea

Du vasker deg med klut annen hver dag, pluss at du bruker deodorant og parfyme. Og du dusjer normalt en gang i uken eller? Altså, etter "dagens standard" er det kanskje ikke så ofte som de fleste, men du holder deg greit ren på kroppen. Jeg hadde ikke sett på deg som ekkel. Det er faktisk bra å ikke vaske håret for ofte, da slipper man at det blir fett så fort.

Men puss tennene, det kommer til å føles latterlig deilig etter så lang tid uten. Og tygg sukkerfri tyggegummi (godt og enkelt), så slipper du billigere unna om du ikke pusser tennene så ofte.

Anonymkode: a6c42...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vasker deg med klut annen hver dag, pluss at du bruker deodorant og parfyme. Og du dusjer normalt en gang i uken eller? Altså, etter "dagens standard" er det kanskje ikke så ofte som de fleste, men du holder deg greit ren på kroppen. Jeg hadde ikke sett på deg som ekkel. Det er faktisk bra å ikke vaske håret for ofte, da slipper man at det blir fett så fort.

Men puss tennene, det kommer til å føles latterlig deilig etter så lang tid uten. Og tygg sukkerfri tyggegummi (godt og enkelt), så slipper du billigere unna om du ikke pusser tennene så ofte.

Anonymkode: a6c42...930

 

Nei, jeg klarer ikke å dusje. Kun kattevask der det er naturlig. Snakket med psykologen i dag. Han så ikke på meg som ekkel. Jeg luktet godt og han kunne ikke se på håret at det ikke var vasket (bruker også tørrsjampo).
Jeg hater tyggegummi, men jeg skyller munnen med Flux hver dag.
Uff, skitten, skitten og motbydelig.

Anonymkode: 83c91...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen Føler det er fordi jeg hele tiden må være bereder på å ta imot nye angrep fra omgivelsene og føler at det i situasjonen er så viktig at jeg gjør min bit i livet at jeg ikke kan bruke en masse tid på slike ting som å bli veldig narrsesistisk som jeg opplevet mye var hva man så på som stor feil hos meg for mange år siden

Også er det dette med at alt i vår verden dreier seg om penger og om hver enkelt av oss sine beveggrunnen til å bruke ressursene våre som vi gjør Man må liksom i sterkere og sterkere grad forsvare sin eksistens og for mitt tilfelle føler jeg ofte jeg ikke har så mange gode grunner til å leve videre målt i gjeldende samfunnspolitiske øyne Men man drives videre i søken etter sannheten om ikke annet for sitt eget liv

Er menneskene i ens nærmiljø litt causual kanskje med seg selv også får man skyldfølelse for å bruke masse tid på feil måteMan skulle kanskje ha vasket huset først

Huser en sosionom jeg var hos for veldig mange år siden Hun sa jeg var lite påfallende med hensyn på å ta vare på sånne ytre faktorer Tvert om jeg tror hun syntes jeg brukte for mye tid på sånne ting Husker også en lege som sa at det kom til å vokse byller mellom bomringene hvis de når de ble veldig stor

Det siste er ikke slått til

Men det med tenner blir bare verre og verre å få til  

 

Men jeg håper veldig at det går bedre med ditt tilfelle

Anonymkode: 88e41...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det med tennene synes jeg ikke du er uhygienisk. Dessuten skal man ikke vaske håret for ofte heller da det blir fortere fett på den måten.

Anonymkode: b8905...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...