Gå til innhold

Føder Blodbabyer


Nuska66

Anbefalte innlegg

De siste mnd har jeg slitt med kraftige styrtblødninger og digre blodklumper presser seg ut, har nå omdøpt de til blodbabyer så sier litt om str. 58 g liksom, en diger håndfull rett og slett :( Fikk satt inn hormonspiral for noen år tilbake pga store blødninger og vært veldig lite frem til nå.  Aldri  hatt disse monster klumpene og ser direkte makabert ut, ser ut som noen er slakta når jeg er ferdig på do :(  42 år

 

 

 

Endret av Nuska66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du bør få en sjekk ganske raskt hos gynekolog for det er ikke normalt at blødning skal bli så voldsom. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt hormonspiralen, den virker i fem år. Gynekologen vil sjekke med ultralyd om det har tilkommet muskelknuter eller om livmorslimhinnen er blitt spesiell tykk. Det kan være aktuelt å ta en prøve av livmorslimhinnen med et slags sugerør (Pipelle-metoden).

Andre behandlinger for rikelige blødninger er: cyklokaprontabletter (det kan du få resept på av din fastlege, doseres 3x3), ablasjon av livmorslimhinnen (fjerning av livmorslimhinnen) eller fjerning av livmoren. Du kommer ikke i overgangsalder hvis eggstokkene bevares, og det er vanligst.

 

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for brutalt nok svar til at jeg kom meg til legen 😊 spiral på vei ut og tykk slimhinner så henvist videre.

Syns dette er en fantastisk side med gode råd😊

Tusen takk❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...