Gå til innhold

Føler alt så uvirkelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har konstatert veldig tidlig overgangsalder. Går på Estradot 75mg og legen planlegger å øke enda mer. Hvor mye tenker du er rett å øke? Jeg hadde østrogen omtrent på null ved flere målinger... Får også Provera 10mg for å få en mer "normal" syklus. I tillegg tar jeg en ertestor dråpe testosteron hver dag for å få mer sex lyst og energi. Har hatt problemer med ganske mye svetting på natta i det siste. Det har jeg ikke hatt tidligere. Feil nivå hormoner tror du? 

I løpet av tiden alt dette har skjedd har det oppstått noe rart med psyken min. Har en uvirkelig følelse der jeg gjør ting jeg ikke hadde gjort for 2 år siden. Jeg har for eksempel alltid hatt en sterk samvittighet alltid og ville ALDRI vært utro. Jeg HATET tanken på at noen gjorde det mot sin partner uansett. Familie og ærlighet har vært nr 1 hele mitt liv!! Men nå da... som jeg føler meg så ukvinnelig og ekkel. Og hva er det disse hormonenene gjør med hjernen min?? Jeg har hatt en tiltrekning siste tiden mot en kamerat som er mange år yngre enn meg. Og han har vært veldig interessert i meg. Hjernen min oppfører seg ikke som før. Og nå har jeg vært utro mot mannen min en gang. Jeg har hatt nesten ikke hatt samliv med mannen min eller vært tiltrukket av han fysisk på mange år. Jeg burde skammet meg enormt over meg selv, men sitter igjen med bare en følelse av tristhet og uvirkelighet. Skjønner ikke at jeg har gjort dette. Føler ikke noe nesten. Det var ikke en gang noe godt for meg det som skjedde. Det var en slags spenning forut, men da det foregikk tenkte jeg - hvorfor føler jeg ikke noen følelser?? Kan dette forklares med kaoset hormonubalanse gjør med hjernen min? Jeg vet ikke hvem jeg er lenger. Det er så rart alt. 

Anonymkode: ef2c6...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke vanlige reaksjoner i overgangsalderen. Legg spørsmålet til psykiater Dahl.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...