Gå til innhold

Blærefremfall og stikkende i smerter i blæra når den er full.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har et cystocele. Ofte så får jeg sterke stikkende smerter i blæra og rundt når den er full, ofte så merker jeg at jeg må tisse bare pga disse smertene og ikke ved vanlig tissetrang. Da kan smertene bli veldig sterke, kjennes ut som om det er mange nåler som stikker meg i magen og jeg klarer ikke å gå oppreist heller. Dette skjedde for noen dager siden også, plutselig og det gikk en stund før jeg hadde mulighet til å komme meg på toalettet. Jeg holdt nesten på å besvime av smerte. Etter blæretømming så letter smertene, men de sitter fortsatt inne stund etterpå. Så det jeg lurer på er om det er vanlig å ha stikkende smerter i blæra når den er full og man har et blærefremfall? Kan disse plagene bli bedre etter en operasjon? 

Anonymkode: 240e1...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver med smerter i blæren ved fylling har ikke relasjon til cystocelet og blir ikke bedre etter evt. operasjon. Det kan skyldes en urinveisinfeksjon. Ved infeksjon er det bakterier i urinen, det kan påvises ved undersøkelse av urinen. Behandlingen er da antibiotikum. Det kan være en kronisk forandring i blæren, interstitiell cystitt, hvor det er forandringer i blæreveggen. Denne tilstanden kan avsløres ved cystoskopi (kikkertundersøkelse av blæren gjennom urinrøret). Den er vanskelig å behandle, men kan gå over av seg selv uten behandling. Ta urinprøve med til fastlege og få evt henvisning til urolog.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...