Gå til innhold

Hyppig på do uten bruk av prevensjon..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, I fjor gikk jeg så hyppig på do og tisset at jeg følte jeg nesten ble gal. Så startet jeg på p piller og det ble mye mindre do besøk. Jeg trodde da at det sikkert var noe i p pillene som gjorde at jeg ikke hadde den trangen for å gå på do og tisse lenger. Men nå så har jeg lest litt om overgangsalder. Å der stod det at en av tegnene på at man er på vei til overgangsalderen er hyppig do besøk. Kansje jeg er på vei inn i overgangsalderen?  Blir 44 år i sommer. Høsten da jeg var 42 år merket jeg økning i mensen. Blodmengden og varigheten. Så mulig jeg var på vei inn i det høsten jeg var 42 år?? Hva tenker du Gynekolog Mette?

Anonymkode: 1aa83...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hyppig vannlating er ikke tegn på begynnende overgangsalder, men symptomet forekommer i økende grad hos kvinner som har passert overgangsalderen og altså er ca 10-20 år eldre enn du er nå. Fikk du sjekket urinen? Det med p-piller har sannsynligvis vært tilfeldig sammentreff. Noen får rikeligere menstruasjoner på grunn av muskelknuter (som er helt godartet), og de kan også irritere blæren så man av den grunn får hyppigere vannlatingstrang. Kanskje det er tid for en underlivsundersøkelse hos fastlegen?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Hadde underlivsundersøkelse 9 mars i år. Full sjekk av alt! celleprøve,innvendig ultralyd, eggstokker, urinprøve, blodtrykk. Legen fant ingenting.     Mener du jeg bør bestille enda en underlivsundersøkelse? Utvidet mot urinblæren?  Fikk brev fra kreft registret like før påske. Normale prøver. 

Anonymkode: 1aa83...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Nei, med så grundig undersøkelse som du har hatt er det ikke grunn til gjentakelse. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Er alltid stresset på slike undersøkelser. så å spørre i mars om urinblæra i fjor var helt glemt. Ikke spurte legen meg heller. Spurte om p pillene fungerte på meg. Thats it. Resten stod i journalen liksom.. Så var det bare å gjennom føre undersøkelsene som på et samleband. Kle på seg og gå.

Anonymkode: 1aa83...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...