Gå til innhold

Fått mensen før Provera kur er ferdig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg bruker Estradot plaster og 14 dagers kurer med Provera. Men nå er det slik at jeg har 6 dager igjen av Provera tablettkuren, men i dag kom mensen likevel. Det har vel kanskje med rester av egne hormoner i kroppen å gjøre? Kan jeg slutte å ta Provera tablettene da og bare la mensen gå sin gang. Eller burde jeg bare ta kuren ut likevel? 

Lurer også på om Estradot styrke 100mg og Provera kan føre til hårtap? Trodde at tilførsel av østrogen skulle gi litt fyldigere hår igjen og har også hørt at østrogenet gjør at huden blir "yngre" igjen(jeg er under 40 år, men fikk problemer med hud og hår siden jeg gikk så og si uten østrogen i kroppen i over ett år- det kom brått og jeg forandret meg fra måned til måned). Gir østrogen litt fyldigere hud igjen? Min har blitt litt som krøllet tynt silkepapir... Og jeg som alltid hadde så fyldig og fantastisk hud for alderen. Det endret seg brått da hormonene ble borte som en smell. 

Anonymkode: f9a54...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan forekomme, men du bør likevel ta alle 14 (?) piller med Provera.

Østrogen og Provera fører neppe til hårtap, Innvirkning av østrogen på hår og hud er nok så begrenset, det skjer ikke mirakler. Har du sjekket stoffskiftet?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...