Gå til innhold

Gynekologen: klump på venusberget :s


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

For et par dager siden fikk jeg en klump på venusberget. Den kom ganske kjapt - kanskje i løpet av et døgn eller to. Det virker som om den sitter fast rett under huden, og går litt ned i fettvevet. Hvis jeg tar rundt den, kjenner jeg at den ikke ligger løst i fettvevet, den sitter liksom fast på oversiden (rett under huden), men er bevegelig på undersiden. Klumpen er fast, glatt og jevn. Kjennes oval og symmetrisk ut, som ei litta drue. Størrelsen er omtrent som en ert, muligens litt mindre. Huden over ser normal ut i farge og tekstur, men jeg kan se en liten forhøyning der klumpen er. Den er bittelitt øm når jeg trykker på den, men ikke noe spesielt. Jeg har barbert bort kjønnshår siden jeg var 11 (er nå 26), og nappet noe med pinsett. Aldri fått en slik klump før, men lurer på om det kan være en betent/tett folikkel, evt et inngrodd hår. Jeg har hatt inngrodde hår før, men da har jeg hatt mer kviselignende reaksjoner, og også gjerne sett håret under huden. Dette er liksom litt dypere og lukket, mens min erfaring med inngrodde hår er at de er mer overfladiske. Det frister å stramme huden over klumpen og gjøre et snitt med en ny tapetkniv, og se hva som er inni, men det er kanskje er dårlig ide? Hva tror du dette er, og hva bør jeg gjøre/ikke gjøre med det? Tror du den vil "vokse" seg ut gjennom huden og evt. bli mer kviseaktig etter hvert? Takk for svar. 

Anonymkode: 7f041...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ut fra beskrivelsen tror også jeg at det kan være betennelse i huden. Det oppstår vanligvis i hårsekken, og barbering kan danne en inngangsport for bakterier. Jeg vil ikke anbefale deg selv å begynne å skjære i den, det bør legen gjøre. Se om den åpner av seg selv i løpet av et par dager. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...