Gå til innhold

Sting i navle etter laparoskopi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg hadde en diagnostisk lap for nøyaktig 2 uker siden. Stingene sitter fortsatt i, hvor lang tid tar det før de løser seg opp? Såret i navlen ser ganske stygt ut med noen hevelser, og jeg vil gjerne at det skal bli så fint som mulig. Har også fått litt vondt der hvor stingene sitter i navlen den siste dagen. Har for eksempel fortsatt smerter og verk når jeg nyser eller må bøye meg ned. 

Anonymkode: d7d2f...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg hadde en diagnostisk lap for nøyaktig 2 uker siden. Stingene sitter fortsatt i, hvor lang tid tar det før de løser seg opp? Såret i navlen ser ganske stygt ut med noen hevelser, og jeg vil gjerne at det skal bli så fint som mulig. Har også fått litt vondt der hvor stingene sitter i navlen den siste dagen. Har for eksempel fortsatt smerter og verk når jeg nyser eller må bøye meg ned. 

Anonymkode: d7d2f...c40

De skal vel gå i oppløsning av seg selv etter ca. 10 dager. Mener du at det verker puss ut av såret? I så fall ville jeg tatt en tur til legen i morgen og fått noen til å se på det. Hos meg fjernet jentene på lab'en et par sting i navlen siden de ikke løsnet av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lillemus skriver, kommer det verk fra såret så bør du få en på legekontoret til å se på det. I morgen.

Hos meg forsvant stingene av seg selv, men lenge så det ikke pent ut. Etter noen måneder så måtte jeg se godt etter for å se arret. De 2 andre arrene jeg fikk lenger ned synes heller ikke godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Det er grodd så kommer ingen væske eller puss ut. Men det stikker  eller verker på en måte det ikke har gjort tidligere. 

 

Stingene viser ikke antydning til å forsvinne hverken i navlen (3 sting) eller sårene på siden. 

Sårene på siden er veldig små og fine allerede, så de bekymrer meg ikke!

51 minutter siden, emilie321 skrev:

Som Lillemus skriver, kommer det verk fra såret så bør du få en på legekontoret til å se på det. I morgen.

Hos meg forsvant stingene av seg selv, men lenge så det ikke pent ut. Etter noen måneder så måtte jeg se godt etter for å se arret. De 2 andre arrene jeg fikk lenger ned synes heller ikke godt.

 

 

Anonymkode: d7d2f...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ringte avdelingen hvor jeg ble operert i dag, men ingen kunne svare på hvor lang tid det tar før stingene løser seg opp :wacko: (TS)

Anonymkode: d7d2f...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis løsner stinget etter et par uker. Det er stor variasjon. Du kan gjerne forsøke å dra i tråden med en pinsett og se om det løsner. Rens såret med pyrisept og se det an. Med tiden blir det penere. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å se det an.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...