Gå til innhold

Celleprøve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skal ta en celleprøve om 2uker. For ett år siden tok jeg konisiering etter en graviditet, skal nå sjekke at om jeg har celleforandring igjen etter inngrepet. Engster meg litt rundt dette, å er redd for at det igjen skal være celleforandring.  Hva sjansen for dette? merker av og til at det svir litt "opp" i der. 

Neste er at han jeg skal ha er min unge lege, eneste er at jeg syntes han er kjekk  å se på,  å er redd om det vil bli feil å gå til han? Spes hvis ham har merket at jeg er der.

Bor i tr.hjem, så er nok av GU å få tak i, men koster litt mer å lengre ventetid. Hva tenker du? Bare gå til han å late som ingenting? 

Anonymkode: 86aff...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Klart at man engster seg for noe unormalt når man hatt det tidligere, men etter konisering (fjerning av ytterste del av livmorhalsen) har du samme sjanse for normale forhold som andre kvinner.

Jeg har kjent hundrevis av mannlige leger og de fleste er ganske kjekke, men for dem er det en del av yrket å undersøke kvinner. Det er ikke noe som helst seksuelt ved det. Husk at du kan ha en venn eller venninne med ved undersøkelsen eller be om at en sykepleier er til stede. Jeg kan ikke se at det er grunn til å søke annen lege enn din fastlege.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...