Gå til innhold

Øm i magen v pcos?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en kvinne på 40 år som i noen dager har følt meg øm og oppblåst i nedre del av magen. Ubehaget er størst v der jeg tror høyre eggstokk sitter, men er også lettere øm nede i magen ellers. Jeg har også litt mensmurring i korsryggen. Det var verst for tre dager siden, da jeg måtte ligge grunnet ubehaget, og har nå blitt noe bedre, så jeg er på jobb. Jeg venter menstruasjon om få dager. Føler meg ikke syk ellers, og har ikke feber, men ubehaget preger meg. Leverte urinprøve på legekontor som var negativ på uv-infeksjon, men ikke tatt noen andre prøver da jeg føler jeg ikke er dårlig nok for å dra på ø-hjelp. Det er lang ventetid på vanlig legetime ellers, og har ikke fått legetime før om 2 uker. 

Har tidligere fått påvist pcos. Kan cyster på eggstokker gi et slikt ubehag? Noe annet jeg bør få sjekket ut?

Anonymkode: a1ec6...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Cyster på eggstokken er noe annet en PCOS. Ved PCOS er det mange meget små cyster (under 1 cm) på eggstokkene. De gir ikke smerter. Cyster på eggstokken er gjerne over 4 cm og kan ha vandig innhold (som de vanlige follikkelcyster), de kan være fylt med blod (som blodcyster etter eggløsning eller endometriosecyster) og mange andre godartede og ondartede cyster. Cyster gir sjelden smerte, men det kan skje, f.eks. hvis cysten utvikler seg over kort tid, f.eks. blødning etter eggløsning. Jeg synes du kan vente til menstruasjonen er kommet i gang, hvis du fortsatt har smerter inn i neste syklus, kan du søke lege.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...