Gå til innhold

Smerte etter sex


Vekkameg

Anbefalte innlegg

Hei, 

da jeg og samboer startet med sex igjen etter fødsel så fikk jeg en kraftig smerte i underlivet hver gang vi hadde sex. Under selve sexen gikk det helt fint, men jeg klarte ikke å få orgasme i denne perioden. Smerten kom etter at vi var ferdig. Det kjentes som et kraftig press i kjønnsleppene. Det eneste som hjalp var å sitte med press på området, det kom tilbake etter noen sekunder hvis jeg prøvde å reise meg for tidlig. Varte kanskje 10-20 min. Heldigvis forsvant det plutselig ca 7 mnd etter fødsel. Har prøvd å søke på nettet etter hva dette var, men ikke funnet noe lignende. Lurer veldig på om gynekologen har noe svar, eller om noen her har opplevd det samme?

Jeg fikk forresten også smerter etter sex i slutten av graviditeten, men såvidt jeg husker var dette ikke i underlivet, men mer kraftig anfall med kynnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilleggsinfo: var 28 år på det tidspunktet. Nå 30. Fødte vaginalt, et par små rifter som ble sydd av jordmor, grodde fint. Startet på cerazette 4 uker etter fødsel, hormonspiral fra 3,5 mnd etter fødsel. Sluttet å amme etter ca 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Etter en fødsel frem til menstruasjonene og dermed hormonproduksjonen er tilbake, vil østrogennivået være helt på bunn, som hos en kvinne etter overgangsalderen. Det medfører østrogenmangel som kan gi ulike symptomer, f.eks. sårhet i skjeden. Det kan forklare dine symptomer og hvorfor det forsvant etter 7 måneder. Da var din hormonproduksjon igjen normal. Det kunne ha vært behandlet med en svak østrogenkrem som ikke ville påvirke melkesekresjonen.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...