Gå til innhold

Blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg ble koonisert for ca. 13-14 år siden. Har vært plaget med blødninger etter samleie, og under graviditet. Før jul og frem til februar hadde jeg konstant svart gammelt blod som kom ut, og jeg følte meg skitten hele tiden. Det ble heller ikke noe seksualliv. Jeg ble henvist til gynekolog som sa jeg hadde fått vev som skulle være inne i livmora, på utsida. Og det blødde bare ved lett berøring. Dem ville ikke skjære det bort, fordi det kunne komme tilbake enda verre. Det ble smurt på noe, som hjalp. Jeg var innom fire ganger å smurte på, en gang i uka. Og alt var flott etter dette!:) Men nå er det tilbake igjen. Det holdt bare i tre måneder. Og da jeg var med fastlegen i dag, sa hun jeg måtte leve med det. Er det ikke mulig å gjøre noe? Jeg føler meg så ekkel med svart utflod hele tiden. Og det blir jo null sexliv. Kan man fjerne livmoren? Fastlegen var skeptisk til dette, pga jeg fortsatt er ung. 

Jeg er 33år, to barn, ferdig med barn. 

Anonymkode: da083...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det som er årsak til dine blødninger, er tydeligvis en livmorhals ’ektopi’. Det betyr, som du også har oppfattet det, at innsiden av livmorhalsen har kommet på utsiden. Den indre slimhinnen er blodrik og blør derfor lett ved berøring. Det er noe som ses ofte hos kvinner i fruktbar alder, spesielt hos de som bruker p-pille og det kan ses etter konisering hvor en liten bit av livmorhalsen fjernes. Jeg synes du skal bli henvist til gynekologisk avdeling hvor du ble operert. Man kan forsøke overfladisk laserbehandling. Pensling er ikke så effektivt.

Vennlig hilsen Mette

PS en ektopi er helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen. Da har jeg fått hjelp. Vevet ble fjernet med ett diatermi-apparat. Hadde gruet meg, men det var jo ikke noe å gru seg for. Flinke leger! Krysser fingrene. 

Anonymkode: da083...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...