Gå til innhold

Våknet i natt med sterke smerter i underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i natt med helt intens svie og stikninger og vonde smerter i underlivet. Måte hele tiden bytte stilling mens jeg sov og sov urolig pga smerten. Jeg har ikke hatt det før men kan det være noen psykiske fantomesmerter? Smertene har avtatt så det kan gjerne være noe helt uskyldig som ligger til grunn ? Jeg ble litt stresset av de men forsøker å ikke engste meg. 

Anonymkode: 06833...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vet ikke helt hva du mener med 'psykiske fantomsmerter' ? Fantomsmerter beskriver smerter fra et organ som er fjernet, f.eks. fra et amputert ben.

Du må gi litt flere opplysninger om deg selv: alder, menstruasjonssyklus, hvor du er i syklus (dag etter start av siste menstruasjon), prevensjon, mulighet for graviditet.

Akutte smerter som går over kan forklares ved eggløsning, blødning i en eggstokk etter eggløsning, at det går hull på en cyste eller en eggstokk dreier seg rundt for å nevne noen årsaker.

Nyresten, forstoppelse eller tarmslyng kan også gi sterke smerter.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg vet ikke helt hva du mener med 'psykiske fantomsmerter' ? Fantomsmerter beskriver smerter fra et organ som er fjernet, f.eks. fra et amputert ben.

Du må gi litt flere opplysninger om deg selv: alder, menstruasjonssyklus, hvor du er i syklus (dag etter start av siste menstruasjon), prevensjon, mulighet for graviditet.

Akutte smerter som går over kan forklares ved eggløsning, blødning i en eggstokk etter eggløsning, at det går hull på en cyste eller en eggstokk dreier seg rundt for å nevne noen årsaker.

Nyresten, forstoppelse eller tarmslyng kan også gi sterke smerter.

Vennlig hilsen Mette

 

Jeg er 40 år. Jeg venter en menstruasjon om en uke. Jeg våknet med en vannvittig svie i underlivet. Fikk ikke sove skikkelig. I dag så har jeg hatt mindre av det men jeg fikk litt angst for hva det kan være. Det er nok lurt å ta en underluvsundersøkelse og gjerne sjekke om jeg kan ha en urinveisinfeksjon?

jeg har ikke feber og er i bra form ellers. Jeg har hatt noen lignende smerter før som legen trodde kunne skyldes at jeg har litt helse-angst ... altså at det er meg som får noe som jeg oppfatter som smerter pga det. Jeg vet ikke. 

Jeg er ikke gravid. Har ikke hatt en sexpartner på et år og har testet meg for alt etter det. Har tidligere hatt celleforandringer som ble behandlet med laser. Etter det har jeg tatt celleprøve meg hvert 2 år. Bør jeg teste meg oftere? ( litt over 1 år siden sist) . Pga de tidligere celleforandringer (for ca 10 år siden) blir jeg nok litt ekstra bekymret når jeg kjenner noe smerte. 

 

Anonymkode: 06833...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg vet ikke helt hva du mener med 'psykiske fantomsmerter' ? Fantomsmerter beskriver smerter fra et organ som er fjernet, f.eks. fra et amputert ben.

Du må gi litt flere opplysninger om deg selv: alder, menstruasjonssyklus, hvor du er i syklus (dag etter start av siste menstruasjon), prevensjon, mulighet for graviditet.

Akutte smerter som går over kan forklares ved eggløsning, blødning i en eggstokk etter eggløsning, at det går hull på en cyste eller en eggstokk dreier seg rundt for å nevne noen årsaker.

Nyresten, forstoppelse eller tarmslyng kan også gi sterke smerter.

Vennlig hilsen Mette

 

Takker for svar :)

Anonymkode: 06833...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Takk for etterlyste opplysninger. Jeg tror at det kan være lurt å få en sjekk, selv om smertene har gitt seg. Du behøver ikke selv å tenke på hvor ofte du skal ha tatt celleprøve, det avgjøres av 'systemet', men minimum hvert 3.år.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Takk for etterlyste opplysninger. Jeg tror at det kan være lurt å få en sjekk, selv om smertene har gitt seg. Du behøver ikke selv å tenke på hvor ofte du skal ha tatt celleprøve, det avgjøres av 'systemet', men minimum hvert 3.år.

Vennlig hilsen Mette

Takker for svar. Jeg skal ta en sjekk selv om smertene er bortimot borte. Jeg kjenner dem ennå, men de er ikke så ille. Kom på å huske at jeg har hatt noen lignende smerte rett i forkant av en menstruasjon. Men det svidde så veldig i natt..at jeg ble bekymret. Jeg skal bestille en time til en sjekk. Setter stor pris på at du svarte meg. :) Takk!. 

Anonymkode: 06833...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...