Gå til innhold

Sterke menssmerter og lite blod


hermine

Anbefalte innlegg

Hei, måtte ta 3 dagers "mens" pause fra i går. Har spottet mer og mer konstant i 3 uker nå. I går kom det mye blod. Har så menssmerter i forhold til hvor lite jeg blør. Prøvd å søke på nettet. Men finner lite informasjon om det. Det peiles inn automatisk på gravide og menssmerter. Jeg er 44 år. Skrev tidligere uka her om mensen og spotting uke på uke. Har spist snart et ibux brett med 10 stk. kapsler siden i går kveld.

Hilsen Hermine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke sammenheng mellom menstruasjonssmerter og hvor mye man blør. Det blir nok bedre når du igjen er på p-pillen.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh ikke sammenheng. jeg har ikke smerter når jeg går på p pillen. Kun den spottingen som kommer og går. En gynekolog sa til meg at hun trodde jeg hadde endometriose. Uten at det ble gjort undersøkelser på det. Hun sa det for at jeg blødde i 4 mnd av cerazette. Å måtte bytte til andre p piller. Var typisk for de som blødde kontinuerlig på cerazette å ha endometriose sa hun. Mulig jeg har smerter av endometriosen? Kjenner noe som hugger smertefullt til like før mensen og under hele mensen perioden i endetarmen. Som et termometer som blir kjørt hardt oppi. Blitt bedre med p pillene. Men hender seg jeg kjenner et snev av det nå og da. Om jeg går og spotter i flere uker så kommer disse huggene. Får dem uten forvarsel. Gleder meg enormt til å komme i overgangsalderen. Å slippe mensen. Bli lykkelig igjen:D

Hilsen Hermine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Dine smerter kan skyldes endometriose og da er p-pille uten pause en god behandling. Endometriose kan stort sette bare diagnostiseres ved kikkhullsoperasjon, laparoskopi. At du blødde på Cerazette, er ikke tegn på endometriose.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å tro på deg. Men har undret meg over hvorfor jeg blødde hver eneste dag av cerazette. Mens andre blør bare i starten og slipper unna blødninger i flere år. Du skal slippe å svare meg på dette. :)

Hilsen Hermine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...