Gå til innhold

Kortere menstruasjon og mellomblødninger etter utskrapning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kvinne 27 år, et vellykket svangerskap bak meg, keisersnitt.

Jeg hadde en MA/BO oppdaget i uke 12 i juli i år og måtte ha utskrapning da abortpillene ikke virket. Etter inngrepet har ikke menstruasjonen vært som før. 

Vanligvis har jeg hatt syklus på 27-28 dager og mensen i 7 dager, kraftig de 4-5 første dagene. 

Jeg fikk påvist en 3 cm muskelknute i livmoren i forbindelse med aborten.

Jeg blødde først i tre uker etter utskrapningen, deretter kom mensen etter 3,5 uke. Mensen varte i fem dager og var middels kraftig. Jeg fikk to styrtblødninger noen dager etter at mensen var ferdig, begge etter trening. Etter det blødde jeg en del, men uregelmessig, fram til neste mensen som kom etter 29 dager. 

Denne mensen varte i tre dager og var ikke så kraftig som jeg er vant med den heller. Jeg spottet/blødde nå og da fram til neste mensen som kom etter 28 dager. Denne varte i to dager bare, så en dags opphold og deretter 5 timer med blødning neste dag. Etter det begynte jeg å spotte/mellomblø igjen etter noen dager. Mest brunt blod men også innslag av friskt. 

I forkant av siste menstruasjon hadde jeg en del smerter dagen før og var kvalm. Dette er jeg heller ikke vant med. Har tidvis murringer underveis i syklusen også. 

Jeg er så redd det er noe galt med livmora etter utskrapningen. Arrdannelser feks? Samtidig vet jeg ikke når man kan forvente regelmessig menstruasjon igjen etter et slikt inngrep? Jeg liker dårlig at antall dager med mensen bare blir kortere og kortere. 

Hva kan årsaken være? Er dette normalt? Burde jeg ta en sjekk hos lege/gynekolog nå eller se det an litt? Hva med muskelknuten, burde jeg sjekke noe i forbindelse med den?

Jeg går ikke på noe form for prevensjon da vi ønsker ny graviditet. Jeg vet ikke om jeg har eggløsning som normalt heller. 

Håper på innspill :) 

Anonymkode: 17a38...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hei, her må jeg be om hjelp. Hva er MA/BO ? Jeg har etter hvert lært hva MA er, men BO??

Så ber jeg deg om å være mer presis med dato for dine blødninger, det er vanskelig å få oversikt når du snakker om 3,5 uker, 29 dager, 3 dager osv.

Vennig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...